دسته‌ها
اخبار

چگونه از دسترسی وب سایت ها به مکان خود در سافاری جلوگیری کنیم (و چرا باید)


شخصی که روی لپ تاپ کار می کند

d3sign/Getty Images

حریم خصوصی به چیزی تبدیل شده است که ا،ر کاربران کاملاً از آن آگاه هستند. بخش بزرگی از دلیل این امر این است که بسیاری از شرکت ها تسلیم شده اند تا از انواع مختلف اطلاعات به گونه ای استفاده کنند تا تبلیغات را به کاربران هدف قرار دهند. برای مثال، بسیاری از سایت‌ها از اطلاعات موقعیت مک، برای تنظیم دقیق تبلیغاتی که به شما ارائه می‌کنند استفاده می‌کنند. اما بیشتر از تبلیغات است. شرکت ها همچنین از موقعیت مک، شما برای ارائه اخبار خاصی که ممکن است بخواهید یا نخواهید استفاده می کنند.

با ادامه این نوع رفتار، اطلاعات شما به احتمال زیاد به روش های دیگری استفاده می شود که ممکن است به اندازه تبلیغات و اخبار بی ضرر نباشد. اگر متوجه شده‌اید که برخی سایت‌ها نسبت به آن اطلاعات قابل اعتماد نیستند، یا شاید تازه شروع به درک اهمیت حریم خصوصی خود کرده‌اید… ممکن است از دسترسی آن وب‌سایت‌ها به موقعیت مک، خود جلوگیری کنید.

همچنین: نحوه بررسی گزارش حریم خصوصی برای ردیابی وب سایت در سافاری

ا،ر مرورگرهای وب به گونه ای پیکربندی شده اند که همیشه از شما اجازه استفاده از موقعیت مک، خود را می خواهند. همه اینها خوب و خوب است، اما اگر به طور تصادفی اجازه دسترسی به یک سایت را بدهید – و فراموش کنید که این کار را کرده اید – هر بار که از سایت بازدید می کنید، همچنان به مکان شما دسترسی خواهد داشت.

اگر از مرورگر سافاری اپل استفاده می کنید، یک راه راحت برای تغییر پیکربندی هر سایتی که در یک برگه باز کرده اید وجود دارد. اجازه دهید به شما نشان دهم که چگونه این کار انجام می شود.

نحوه مسدود ، مکان به صورت سایت به سایت

آنچه شما نیاز دارید: تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک دستگاه اپل با نسخه به روز شده سافاری است. من آن را در یک نشان خواهم داد مک بوک پرو، نسخه 16.3 را اجرا می کند.

منوی سافاری

از طریق نوار منو به پنجره تنظیمات سافاری دسترسی پیدا کنید.

اسکرین شات توسط Jack Wallen/ZDNET

در پنجره تنظیمات، روی تب Websites کلیک کنید و سپس روی Location در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.

پنجره تنظیمات سافاری به مکان باز شد.

در اینجا، می تو،د دسترسی به تعدادی از خدمات و ویژگی های مختلف را پیکربندی کنید.

اسکرین شات توسط Jack Wallen/ZDNET

در بخش مکان، متوجه خواهید شد که تمام وب سایت هایی که در حال حاضر باز هستید (در گروه برگه فعلی) لیست می شوند. به طور پیش فرض، مجوز مکان هر یک از آن سایت ها روی Ask تنظیم می شود.

همچنین: چگونه سافاری را مجبور کنیم که همیشه سایت های جدید را در برگه ها باز کند

برای هر سایتی که گمان می‌کنید از اطلاعات موقعیت مک، شما به روش‌هایی استفاده می‌کند که می‌خواهید مسدود کنید، روی گزینه Ask کلیک کنید و گزینه Deny را انتخاب کنید. اگر سایت‌هایی را در Tab Group دیگری باز دارید، باید تنظیمات را ببندید، به گروه Tab دیگر تغییر دهید، تنظیمات را دوباره باز کنید و آن سایت‌ها را پیکربندی کنید.

چگونه همه سایت های دیگر را از دسترسی به موقعیت مک، خود مسدود کنیم

اکنون که مجوزهای دسترسی لازم را برای سایت هایی که باز کرده اید انتخاب کرده اید، ممکن است بخواهید Safari را طوری پیکربندی کنید که دسترسی به اطلاعات موقعیت مک، شما را برای هر سایتی که بازدید می کنید مسدود کند. برای انجام این کار، کافیست روی منوی کشویی هنگام بازدید از وب‌سایت‌های دیگر (در گوشه سمت راست پایین ،مت مکان در تنظیمات) کلیک کنید و گزینه Deny را انتخاب کنید.

همچنین: نحوه مسدود ، پی،ل های ردیابی در Apple Mail (و چرا ممکن است بخواهید)

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که می‌تو،د از طریق نوار کناری نگاه کنید و هر سرویس دیگری (مانند پخش خودکار، دوربین، میکروفون و اشتراک‌گذاری صفحه) را انتخاب کنید و از دسترسی سایت‌ها به آن ویژگی‌ها نیز جلوگیری کنید.

مهم است که حریم خصوصی خود را جدی بگیرید. شما هرگز نمی د،د چه زم، اطلاعات موقعیت مک، شما می تواند علیه شما استفاده شود. با توجه به حریم خصوصی آنلاین شما، همیشه بهتر است که ایمن باشید تا متاسف باشید.




منبع: https://www.zdnet.com/article/،w-to-deny-websites-access-to-your-location-in-safari-and-why-you-s،uld/#ftag=RSSbaffb68