دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی جدید و آینده جهان + تکنولوژی چیست؟ تکنولوژی متاورس + فناوری بلاک چین دیدنگار

معمولاً کشورهای توسعه نیافته در مرحله بعد از رشد تکنولوژی، واردکننده آن می‌باشند. دریافت کنندگان این تکنولوژی کشورهایی هستند که یا مواد اولیه لازم برای تولید و یا نیروی کار ارزان و یا بازار مناسبی برای آن دارند. از این رو هنگامی که تولید کالاهای مزبور در کشورهای توسعه یافته سیر نزولی را طی می‌کند و ارزش افزوده قابل توجهی ندارد، تولید این کالا در کشورهای توسعه نیافته مطرح می‌شود و ممکن است به مرحله رشد برسد، اما رشدی کوتاه‌مدت و کم فایده. تکنولوژی یا فناوری به مجموعه ای از تکنیک ها، مهارت ها، روش ها و فرایندهایی اطلاق می شود که در تولید کالاها یا ارائه خدمات یا تحقق اهداف علمی به کار بسته می شود. شاید در تعریف فناوری به زبان ساده بتوان آن را دانش تکنیک ها، فرایندها و مواردی از دست دانست که می تواند در ماشین ها و ابزارهای گوناگونی تعبیه شود.

  • مزایا و معایب تکنولوژیدر تعریف تکنولوژی به زبان ساده باید گفت فناوری استفاده عملی از دانش و مهارت برای ساختن ابزارهای گوناگون، ماشین، ساختمان، وسیله نقلیه و سایر موارد مورد نیاز است.
  • همانطور که مثلاً انسان با تکرار چندین بارۀ واژه سیب و دیدن سیب می‌فهمد که سیب چیست.
  • برخی افراد آن را ابزاری برای حفظ بقای انسان های نخستین تعریف کرده‌اند و برخی دیگر فناوری را ابزاری در دست بشر می‌دانند که برای تسلط به محیط اطراف از آن بهره می برند.

اکثر مديران معتقدند که آينده‌ي شرکت آن‌ها تا حد زيادي به استفاده از تکنولوژي بستگي دارد. با اين وجود، بسياري از شرکت‎ها هنوز استراتژي تکنولوژي و روش مناسبي براي ارزيابي و ارزش‎گذاري دارايي‎هاي تکنولوژيک خود تدوين و پياده‎سازي نکرده‎اند. ديگر مديران، کاملاً به نقش تکنولوژي در کسب‌وکار و بازار خود پي برده‎اند، اما در شناخت فرصت‎ها و روش‎هاي بهره‎گيري از دارايي‎هاي تکنولوژي در ديگر بازارها ناکام بوده‎اند. اما مديران حرفه‎اي موفق که از بينش لازم برخوردارند، به اهميت تکنولوژي به خوبي واقفند و منابع و توجه کافي را در راستاي کسب بيشترين منافع به آن اختصاص مي‌دهند.

در زمانی که تکنولوژی به مرحله‌ی بلوغ خود می‌رسد ارزش افزوده آن کم است. از این رو کشورهای توسعه یافته درصدد دستیابی به تکنولوژی‌هایی هستند، که ارزش افزوده بالاتری برای آنان خلق کند. رابطه‌ی بین تکنولوژی و فراگرد تغییرات اجتماعی، علی رغم اینکه بسیار پیچیده‌اند ولی در عین حال، مکمل یکدیگرند. استفاده از تکنولوژی، تکامل جوامع بشری از بدوی، به در حال توسعه، و توسعه یافته را امکان‌پذیر ساخته است. از دیدگاه تاریخی فعالیت‌های بشر، تغییرات کاملاً مشخصی را؛ از وابستگی به طبیعت تا وابستگی به تکنولوژی، شاهد بوده است. در این فرآیند و در قرون اولیه در واکنش به تغییرات تدریجی جوامع، پیشرفت‌های تکنولوژی به کندی صورت می‌گرفت.

سیمان و بتن‌های تولید شده با استفاده از این فناوری همواره باکیفیت‌تر و بسیار مرغوب‌تر از سیمان و بتن‌های قدیمی هستند. یعنی انسان ها برای تسلط داشتن به محیط اطراف و زندگی راحت تر نیاز به فناوری و تکنولوژی دارند. و آن وسیله را با توجه به علم ، شناخت و دانشی که آموخته ایم به عمل تبدیل کنیم.

نکاتی درباره گذار به فناوری EDGE

نظام تکنولوژیک یعنی ابزار مادی و مجموعه ای از دانش که در اختیار افراد سهیم در یک اقتصاد قرار می گیرد. سازمان ملل متحد، تکنولوژی را به عنوان مجموعه اطلاعات، مهارتها، روش ها و ابزار لازم برای ساختتن محصولات مورد نیاز و کاربرد آنها و یا تامین خدمات مفید و مورد نیاز پذیرفته است. فناوری مجموعه‌ای از فرایندها، روش‌ها، فنون، ابزار، تجهیزات، ماشین‌آلات و مهارت‌هایی است که توسط آن‌ها کالایی ساخته شده یا خدمتی ارائه می‌گردد. فناوری را می‌توان کلیهٔ دانش‌ها، فرایندها، ابزارها، روش‌ها و سیستم‌های به کار رفته در ساخت محصولات و ارائهٔ خدمات تعریف کرد. از نظر مديران بازرگاني، تکنولوژي مهم‌ترين دارايي شرکت‎ها است که کمتر موردتوجه قرار مي‎گيرد.

شاید اگه تکنولوژی نبود، ما اینقدر راحت نمیتونستیم گوشه به گوشه ی جهان رو ببینیم و مثلا از شیوه ی زندگی حیوانات عجیب و غریب در دورترین نقطه های جهان خبر دار بشیم. Technology از دو لغت یونانی techne و logia تشکیل شده‌ است که اولی به معنی هنر و دومی به معنی علم و دانش است. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند.

سارا نظری

این نرم افزار ها می توانند مکاتبات آینده با مشتریان را اتوماتیک سازی کنند و هنگامی که یک مراجع به یک مشتری تبدیل می شود به شما اطلاع بدهند. هنگامی که مشتریان بالقوه، به مشتریان دست به نقد تبدیل می شوند، نرم افزار به بخش رضایت مشتری اطلاع می دهد، و این بخش می تواند از روند سفارش تا تحویل مشتری را پیگیری کند. این کار می تواند تا حد زیادی در وقت همه صرفه جویی کند.

17- تکنولوژی جزو معارف و دانش بشری است و کسب و جذب مؤثر آن وقتی عملی است که جامعه در کسب علم و دانش و کاربردهای آن توانمند باشد. 8- تکنولوژی عبارت است از مجموعه‌ای از فراگردهای فیزیکی روش‌ها، فنون و ابزار و تجهیزات که با آنها محصولی ساخته می‌شود و یا خدماتی عرضه می‌گردد. 1- تعریف ساده از تکنولوژی این است که تکنولوژی، مجموعه‌ای از علوم و فنون برای نیل به یک محصول تولیدی یا خدماتی است. ابداع‌ها چه تجربی و چه عملی بیش از سده 17 از راه تقلید و اقتباس اشاعه می‌‎یافت، اما پیشرفت از راه بقای اصلح تثبیت می‌شد.

پیشرفت های انجام گرفته در طول تاریخ، شامل چاپ فشاری،‌ تلفن و اینترنت موانع فیزیکی در سر راه ارتباطات را کمتر کرده اند و به انسان ها اجازه داده اند تا در مقیاسی جهانی به طور آزاد با یکدیگر تعامل داشته باشند. نانو تکنولوژی، فرایندی است که طی آن انواع و اقسام مواد به ذرات کاملاً ریزی تبدیل می‌شوند که با چشم قابل مشاهده نیستند. در این فناوری پیشرفته ذرات به قدری کوچک می‌شوند که برای دیدن آن‌ها می‌بایست از میکروسکوپ‌هایی مخصوص و متفاوت از میکروسکوپ‌های معمولی استفاده کنید. در حال حاضر با استفاده از این تکنولوژی ابداع شده به دست بشر، رشته‌ها و صنعت‌های گوناگونی فرایند فعالیت‌های خود را بسیار سهل و در عین حال بهتر و پر بازده‌تر کرده‌اند.