دسته‌ها
اخبار

تکنولوژي چيست تعريف تکنولوژي به زبان ساده هدف تکنولوژي

از ویژگی‌های بارز تحولات این دوران، ساخت استفاده از ابزارهای مختلف فیزیکی برای تقویت نیروی فکری و عضلانی است. هر تکنولوژی مانند هر تولید و محصول دیگر عمری معین دارد که روند حیات آن را می‌توان بدین‌گونه نمودار ساخت. 19- تکنولوژی، شکل و محتوای زندگی روزمره جوامع انسانی را مشخص می‌کند، وسایل و ابزار کار، حمل و نقل، درمان، جنگ و دفاع، زراعت و فراغت همگی نتایج و ثمرات تکنولوژی آن جامعه است. با تفکر در باب تکنولوژی، وصفی بر ما آشکار می‌شود که با اندیشیدن بر هر «پدیدار» دیگری هویدا می‌شود و آن تعریف‌ناپذیری، سیطره‌ناپذیری و غنای سرشار و خوف‌برانگیزی است که همۀ پدیدارها، از جمله «پدیدار تکنولوژی» از آن برخوردار اند. ما می‌توانیم از تکنولوژی درست مثل هر پدیدار دیگری به منزلۀ یک امر فنی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، تاریخی و یک «خیلی چیزهای دیگر» سخن بگوییم.

  • فناوریهای اطلاعاتی مانند چاپخانه، تلفن و اینترنت، دنیا را به دهکده ای جهانی تبدیل کرد.
  • این اصطلاح اغلب به آموزش های فنی، در موسسه تکنولوژی ماساچوست متصل است.
  • تاثیر فناوری و ابزارهای آن بر زندگی افراد عاملی شده تا صنعت و بازار کار نیز با این پدیده در آمیزد.

در ادامه با تعریف تکنولوژی به زبان ساده ما را همراهی کنید. از نظر حقوق‌دانان، تکنولوژی همان مالکیت معنوی است که باید مورد حمایت و حفاظت قرار گیرد. پتنت، علائم تجاری، کپی‎رایت، آثار ماسک و دانش فنی همگی جلوه‎های قانونی تکنولوژی است که به منظور کنترل، اشاعه و استفاده از تکنولوژی، مورد استفاده قرار می‎گیرند. از سرگرمی‎های مورد علاقه‌ی ما گرفته تا لباس‎ها و غذاهایی که خریداری می‎کنیم و حتی داروهایی که در زمان بیماری مصرف می‎کنیم.

تعریف فناوری

برای مثال می توان به افزایش مفهوم بازده از نظر کارایی انسانی و چالش های اخلاق ریستی اشاره کرد. این مجموعه با هدف تولید انواع زیرپوش و لباس زیر فعالیت خود را با نام تجاری «کیان» آغاز کرد و در ادامه در سال 1395 با نام تجاری «کیان تن پوش» توسعه یافت. از ابتدا خط مشی مجموعه تولیدی کیان تن پوش، تولید محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب بوده، و پایبندی به این اصل، موجب وفاداری مشتریان گردیده.

معنای واژه تکنولوژی چیست؟

در زبان پارسی هم همینطور است وقتی می گوییم حتا مرتضا, عیسا, موسا, باید به همین شکل هم آنها را بنویسم که نوشتار پارسی است و نه به شکل حتی, مرتضی, عیسی, موسی که عربی است. بسیاری از واژه های عربی از زبان پارسی گرفت شده که آنها را تغییر داده و در واژه نامه خود به شکل دیگری نوشته اند. واژه زمان از دمان آمده که در پارسی می گوییم دم را غنیمت شمار سندلی یک واژه پارسی است که از سندل ی ساخته شده است و سندل نام درختی است که چوب ارزشمندی دارد و ی نیز پسوند و ابستگی است. این نام در آغاز در زبان ما چندل بود و چون تازیان به ایران تاختند چون نمی توانستند حرف چ را بر زبان بیاورند به آن صندل گفتند. در زبان پارسی کهن غوشیدن و غوتیدن یا درون چیزی فرو رفتن است و همین واژه در زبان پارسی میانی ( پهلوی ) ساسانی آغوشیدن و آغوتیدن شد که ریشه آن غوت است و آغوش هم ریشه آغوشیدن از همین خانواده است.

همه ی افراد جامعه در هر قشری، باید از تکنولوژی در زمینه ی کاری خود استفاده کنند. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم. تا از منابعی که در اطرافشان یافت می شود برای زندگی راحت تر استفاده کنند. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت دیدنگار است. یکی دیگر از ویژگی‌های تکنولوژی AI پردازش‌ تصویر image recognition است. که هم اکنون در سیستم‌های کامپیوتری می‌بینیم و بر پایه تصویر است.