دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی چیست؟ ویرگول

برخی افراد آن را ابزاری برای حفظ بقای انسان های نخستین تعریف کرده‌اند و برخی دیگر فناوری را ابزاری در دست بشر می‌دانند که برای تسلط به محیط اطراف از آن بهره می برند. امروزه روبات‌هایی مثل روبات جاروبرقی را داریم که به کمک انسان می‌آید تا در زمان صرفه‌جویی کند و آسایشِ بیش‌تر را برای او فراهم کند. همچنین در صنعت هم برخی کارها را روبات‌ها انجام می‌دهند، هر چند نه آن قدر هوشمند و فقط در حد انجامِ یکسری کارهای از پیش تعیین شده؛ ولی به طور قطع در آینده این روبات‌ها می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. باید منتظر باشیم و ببینیم دنیای فناوری چه تازه‌های برای ما در این حوزه‌ها به ارمغان می‌آورد. ژنتیک یکی از مباحثِ علمی است که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری را طی کرده است. به خاطر امکانِ دستبرد به ژنوم یا همان اطلاعاتِ موجوداتِ زنده، نسلِ بشر قادر شده است تا به دل یکی از رازآمیزترین‌ها دست پیدا کند و برای همین باید از آینده تکنولوژیِ ژنتیک بگوییم.

  • تلاش برای تعریف تکنولوژی به مثابه‌ی ماجرای برخورد فرد نابینا و فیل است.
  • اما مديران حرفه‎اي موفق که از بينش لازم برخوردارند، به اهميت تکنولوژي به خوبي واقفند و منابع و توجه کافي را در راستاي کسب بيشترين منافع به آن اختصاص مي‌دهند.
  • این وبسایت در سال 1395 با هدف ارتقا سطح دانش علمی جامعه ایران برپا شد و به مرور زمان دپارتمان های جدیدی به مدل کسب و کار خود اضافه کرد.
  • امید است بتوانیم در راستای کسب رضایت شما عزیزان در تامین اقلام مصرفی در ادارات، کارخانجات، بیمارستان ها، مدارس و… قدمی مفید برداشته باشیم.
  • آیا واقعاً چیزی وجود ندارد که بتوانیم برای تیزتر کردن معنای تمرین به گونه‌ای که چیزی به‌ویژه فناوری را در بر بگیرد، اضافه کنیم؟ سرانجام، در حالی که جبرگرایان اغلب ابزارگرا هستند، اینطور نیست که همه ابزارگرایان جبرگرا باشند.

تازیان واژه غوت پارسی را گرفتند و ازآان غوص و غواص را ساختند. واژه های زیاد دیگری هم هست که می شود دهها برگ در باره آنها نوشت. بهره گیری از یافته های علمی برای بهبود عملکرد در زمینه های صنعتی، کشاورزی، آموزشی، اقتصادی، و مانند آن ها. تکنولوژی و یا همان فناوری از دو واژه یونانی “تکنو” و “لوژی” ترکیب شده است. فن‌آوری با چکمه‌های هفت لیگ از یک فتح انقلابی بی‌رحمانه به فتح دیگر می‌رود، کارخانه‌ها و صنایع قدیمی را ویران می‌کند، فرآیندهای جدید را با سرعتی وحشتناک به هم می‌ریزد و برای اولین بار در تاریخ امکان تحقق ایده پیشرفت را ارائه می‌دهد. 10- تکنولوژی یعنی فوت و فن انجام کارهای تولیدی و خدماتی بنابراین بیشتر، مربوط به بخش اطلاعات است تا ماشین‌آلات.

با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت. نواز شریف، مدیریت انتقال، تکنولوژی و توسعه، ترجمه رشید اصلانی، سازمان برنامه و بودجه، سال 1367، ص 20. چگونگی کمیت و کیفیت سطح بالای ابعاد دهگانه‌ی فوق است که کشوری را در رده‌ی بالای نردبان ترقی بشری، و سطح پائین آن کشوری را در مرحله‌ی عقب‌افتادگی و وابستگی قرار می‌دهد.

برخی از این لباس‌ها برای افرادی طراحی شده است که تمریناتِ یوگا را انجام می‌دهند. برند Wearable X برای بهبود عملکرد این افراد از نظر حرکتی، شلوارهای هوشمند یوگا smart yoga pants را تولید می‌کند. جالب است بدانید که این شلوارها به فرد کمک می‌کند تا حرکات را صحیح‌تر انجام دهد، پس احتمالاً انتخاب خوبی برای افراد تازه‌کار خواهد بود.

در پاسخ به سوال تکنولوژی چیست ؟ برخی آن را در معنای ابزاری برای حفظ بقای انسان های نخستین تعبیر کرده اند و برخی دیگر آن را ابزاری در دست بشر برای تسلط بر محیط تعریف کرده اند. در حالی که تکنولوژی ابزاری است برای دگرگونی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ساختن جامعه‌ای پایدار و قوی. در این فرآیند علم، رسالت تلاش برای شناختن قوانین حاکم بر پدیده‌های طبیعی و یافتن حقیقت را، در دست دارد، امّا تکنولوژی رسالت به کارگیری مستقیم اصول و قوانین علمی در زندگی بشر و یا فراگرد تولید را عهده‌دار است. رسالت علم، “شناخت چرا” و وظیفه‌ی تکنولوژی “شناخت چگونگی” است. امروزه علم و دانش با تکنولوژی، به نحو غیرقابل تفکیکی درآمیخته‌اند و نقش راهنما را در توسعه و فراگردهای جدید اقتصادی عهده‌دار گردیده‌اند. این امتزاج علم و تکنولوژی موجبات پیشرفت‌های حیرت‌آوری در هر دو زمینه علم و تکنولوژی را نیز فراهم ساخته است.

حضور کارشناسان محترم شرکت دانش بنیان پرتو نو اندیشان آران در اولین اجلاس سراسری مدیران تاثیرگذار اقتصاد کشور

مثلاً گوگل با همکاریِ Levi Strauss قصد دارد ژاکتی را تولید کند که بتواند به گوشی همراه متصل شود. دستور را با حرکت ژاکت که از قبل تعریف کردید، صادر می‌کنید. یا از آب و هوا باخبر می‌شوید، وضعیت ترافیک را آنالیز می‌کنید یا از آخرین اخبار مطلع می‌شوید. احتمالاً حدود قیمت ژاکت معمول 198 دلار و ژاکت برای محیط‌های سردتر 248 دلار باشد که قیمت بسیار خوبی هم به نظر می‌رسد. جالب است که ماشین‌ها می‌توانند این الگوها را بهتر تشخیص دهند.

همکاری مایکروسافت و انویدیا در ساخت ابرکامپیوتر هوش مصنوعی

به همین دلیل وصف «تاریخیت» این امور است که امروز، در روزگار ما نسبت میان دین و تکنولوژی به یک مساله تبدیل شده است. تمامی اجناس سایت از وارد کنندگان اصلی برند ها و تولید کنندگان داخلی تهیه و به فروش می رسد. که این موضوع در زمان خرید باعث اطمینان از کیفیت و اصالت کالا برای شما می شود.

تعریف تکنولوژی به زبان ساده ؛ Technology یا فناوری چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

4- تکنولوژی، مهارت دانش و روشن ساختن و به کارگرفتن و انجام دادن چیزهاست، این تعریف در وسیع‌ترین معنای آن شامل همه فعالیت‌هایی است که با تولید و توزیع اجتماعی ارتباط پیدا می‌کند. از این رو، تکنولوژی دانش فنی است که می‌تواند هم به یک محصول ختم شده، چون مانند یک کالا یا ماشین‌آلات و هم تبدیل به یک فرآیند شود از اینرو تکنولوژی می‌تواند دو درجه داشته باشد تکنولوژی محصول و تکنولوژی فرآیندها. فیبز روزانه مطالب متنوعی را در دسته بندی های مختلف کسب و کار منتشر می کند و دپارتمان خدمات آن سعی در ارائه راه حل های نوین در کسب و کار های اینترنتی دارد. این وبسایت در سال 1395 با هدف ارتقا سطح دانش علمی جامعه ایران برپا شد و به مرور زمان دپارتمان های جدیدی به مدل کسب و کار خود اضافه کرد. تمام سعی ما تشخیص چالش های کسب و کار مردم و ارائه راه حل به آن ها میباشد. تکنولوژی چیست؟‌ تکنولوژی یا فناوری شیوه و شگرد ساخت و کاربرد ابزار، دستگاه‌ها، ماده‌ها و فرایندهایی است که معضل های انسان را برطرف می کند به عبارتی،تکنولوژی فعالیتی انسانیاست و از همین رو کهن تر از دانش و مهندسی است.

شاید امروزه، بهره‎گیری مؤثر از تکنولوژی، مهم‌ترین موضوع پیش‎ روی شرکت‎های تکنولوژی ـ محور باشد و مطمئناً این روند در آینده تشدید خواهد شد. سرمایه‎های معنوی می‎توانند باارزش‎ترین دارایی‎های شرکت‎ها باشند، در حالی که کمـّی کردن و استفاده از آن‌ها بسیار دشوارتر از ساختمان‎ها، ماشین‎آلات و دیگر انواع دارایی است که می‎توان آن‌ها را به‌راحتی تعریف و در ترازنامه وارد کرد. آن‌هایی که هنوز به ارزش مالکیت معنوی پی نبرده‎اند باید به ارزش دارایی شرکت‎های برخوردار از مالکیت‎های معنوی در بازار، نگاهی بیاندازند. فقط برای نمونه بد نیست بدانیم که فقط نام تجاری کوکاکولا را حدود ۴۰ میلیارد دلار ارزش‎گذاری کرده‎اند.