دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی یعنی چه و اجزای اصلی آن چیست؟! فیبز، خدمات آنلاین کسب و کار

و نوع ابزار، وسیله‌ی تولید است از قبیل ابزارآلاتی که برای تولید محصول نهایی به کار می‌روند. جنبه نرم‌افزار آن دربرگیرنده، “دانش فنی” از قبیل به کارگیری روش‌ها و تکنیک‌ها و “مهارت‌های کاربردی” از قبیل مهارت تجربه و آگاهی است. تاثیر فناوری و ابزارهای آن بر زندگی افراد عاملی شده تا صنعت و بازار کار نیز با این پدیده در آمیزد.

  • هنوز هم هر ساله معنا و مفهوم آن در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها دست خوش تغییرات زیادی می‌شود.
  • 9- تکنولوژی عبارت است از مهارت‌ها، دانش‌ها و شیوه‌های لازم برای تهیه و تولید کالاها و عرضه خدمات که حاصل قدرت فکری و شناخت انسان و ترکیب قوانین موجود در طبیعت می‌باشد.
  • فن‌آوری با چکمه‌های هفت لیگ از یک فتح انقلابی بی‌رحمانه به فتح دیگر می‌رود، کارخانه‌ها و صنایع قدیمی را ویران می‌کند، فرآیندهای جدید را با سرعتی وحشتناک به هم می‌ریزد و برای اولین بار در تاریخ امکان تحقق ایده پیشرفت را ارائه می‌دهد.

در آینده کسب و کارهای بیش‌تری را شاهد خواهیم بود که رو به فناوری بلاک‌چین خواهند آورد و این یکی دیگر از فناوری‌هایی است که اخیراً نقشِ خود را بیش از پیش به ما نشان داده است. تکنولوژی تجزیه و تحلیل داده‌ها؟ به چه کاری می‌آید؟ همانطور که از اسمِ این عصر بر می‌آید، اطلاعات نقشی حیاتی در آن بازی می‌کنند. اطلاعات شامل هر داده‌ای می‌شود که کاربر ارسال یا دریافت می‌کند. این حجم عظیم داده Big Data حاوی نکاتی است که فقط از طریق تجزیه و تحلیل قابلِ درک است و در غیر این صورت صرفاً یک سری داده خام به شمار می‌آیند. اینترنت اشیا Internet of Things یا به صورت خلاصه IoT سیستمی در هم تنیده از انواع دستگاه‌های مختلف است که نه تنها برای ارسال دستور می‌تواند کاربردی باشد، بلکه برای سازمان‌ها و دولت‌ها منبعی برای جمع‌آوری داده‌ها می‌باشد. این روزها در بعضی از منازل و آفیس‌ها شاهد چنین تکنولوژی‌هایی هستیم.

کنترل آسیب با استفاده از واگذاری کار به شرکتهای خارجی

اگر بخواهیم همزادِ دیجیتالی را معنی کنیم باید بگوییم که این مفهوم Digital Twin یک شمایِ مجازی از یک فرایند یا شیء فیزیکی است که به صورت همزمان می‌تواند آن را شبیه‌سازی کند. این تکنولوژی را به ناسا NASA مرتبط می‌دانند که قصد دارد تا حال و هوای سفرِ فضایی را شبیه‌سازی کند. این شبیه‌سازی‌ها باعث کاهش خطرات و افزایش درجه اطمینان در حوزه‌های مختلف می‌شود. افزایش سرعت اینترنت باعث یکپارچه‌تر شدن شبکه جهانی و رونمایی از تکنولوژی‌های جدید خواهد شد که برای دسترسی به آن‌ها نیازمند سرعت بالایی هستیم. نسل ششم 6G پا را از 5G فراتر می‌گذارد و اینترنتی با سرعت تقریبی 95 گیگابایت در ثانیه را برای کاربران فراهم می‌کند.

در سایت جستجو کنید

فناوری را از دست دانشمندانی که آن را به عقل ابزاری تقلیل می دهند، به فرآیند یافتن بهترین ابزار برای یک هدف خاص، رها کنید. با رد ابزارگرایی، ما همچنین این باور را که فناوری فاقد قطب‌نمای اخلاقی خود است، رد می‌کنیم. علاوه بر این، با پر کردن خلأ معنایی ناشی از تنگ‌شدن معنای «هنرها» و «علوم»، «تکنولوژی» به‌عنوان محرک تغییر اکنون می‌تواند به معنای همه چیز باشد، از علم کاربردی گرفته تا هنرهای صنعتی گسترده. از قرن پانزدهم، وابستگی گسترش قدرت سیاسی، نظامی و تجاری به مهارت‌های صنعتگری، که شاتزبرگ، دوباره به پیروی از لانگ، آن را «اتحاد جدید تکنیک و پراکسیس» می‌نامد، باعث افزایش «جهش نویسندگی در مورد هنرهای مکانیکی» شد.

مهمترین عامل در برنامه توسعه اقتصادی این است که بخش مواد غذایی متحول شود و مازاد محصولات کشاورزی، ایجاد شده تا جامعه شهری را تغذیه نموده و در نتیجه پایه‌های داخلی جهت گسترش صنایع و خدمات مدرن ایجاد نماید. با انجام این تحولات داخلی نظام جدید اقتصادی بین‌المللی پی‌ریزی خواهد شد”. راه گذر برای تحولات تکنولوژیک، انقلاب کشاورزی و صنعتی است که هر دو متقابلاً وابسته به یکدیگرند. تجارت بین‌المللی نمی‌تواند جایگزین تحولات تکنولوژیک شود و آنهایی که امید اصلی خود را به آن بسته‌اند، محکوم به یأس و شکست خواهند بود.

واژه فناوری اغلب به نوآوری‌ها و نو ابزارهایی اشاره دارد که از اصول و فرایندهای تازه یافتهٔ دانشی بهره می‌گیرند. از این رو مقولهٔ فناوری ممکن است در بدو مواجهه عجیب جلوه کند. حتی نوآوری‌های بسیار کهن مانند چرخ هم نمونه‌هایی از فناوری بوده و به‌شمار می‌روند. چنین توربینی بیشتر برق مورد نیاز انسان را در سراسر جهان تأمین می‌کنند. مصرف برق و استاندارد زندگی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.[۱] تصور بر این است که برق رسانی بزرگترین دستاورد بشر در قرن ۲۰ بوده‌است.

2- تجربه روند تکاملی در کم و کیف واحدهای صنعتی از شکل خانوادگی به پیشه‌وری، کارگاه‌های کوچک به کارخانجات بزرگ و در نهایت به فراملیتی‌ها. برایم مهم است که در فیبز بتوانم به افزایش علم و آگاهی مردمم کمک کنم. همه ما به این دلیل اینجا جمع شده ایم تا بتوانیم مشکلی را برطرف کنیم. که در آن یک سازمان با توجه به اهداف استراتژیک و عملیاتی خود و نیز محدودیت های پیش رو دارد گزینه هایی را از میان فناوری های فهرست شده در مرحله قبل انتخاب می کند. با استناد بر گوگل ترندز، استفاده از کلمه تکنولوژی برای اولین بار در دهه 1950 میلادی محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

تکنولوژی، یکی از پدیدارها و جلوه‌های دوران مدرنیته است و مثل هر پدیدار تاریخی دیگری، ربطی بسیار وثیق با شبکۀ گسترده‌یی از معانی، نشانه‌ها، مناسبات و نهادهای دوران خویش دارد. قدرت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دربارۀ خیلی چیزها نمی‌توانند مقاومت کنند، همان‌گونه که در برابر تکنولوژی نمی‌توانند مقاومت کنند. پدیدارها فراسوی خیر وشرها، پسندوناپسندها، مفروضات و تیوری‌سازی‌ها و جهت گیری‌های سیاسی، ایدیولوژیک و تیولوژیک ما هستند. واقعیت‌ها حاصل تصادم و رویداده‌گی خود پدیدارها هستند؛ درست همان‌گونه که واقعیت تکنولوژی چنین است. نمی‌توانیم بگوییم تکنولوژی زیباست؛ زیرا واقعیت‌های زشت (مثل استثمار، افزایش فقر و فاصلۀ طبقاتی، جنگ، یورش به طبیعت و…) در آن وجود دارد. نمی‌توانیم بگوییم تکنولوژی، زشت است؛ زیرا واقعیت‌های زیبایی (چون رفاه، کاستن فشار سنگین زنده‌گی و…) با آن شکل می‌گیرد.