دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی چیست؟ اجزای تکنولوژی و فواید آن پلتفرم نوآوری باز کوشا

2- تجربه روند تکاملی در کم و کیف واحدهای صنعتی از شکل خانوادگی به پیشه‌وری، کارگاه‌های کوچک به کارخانجات بزرگ و در نهایت به فراملیتی‌ها. برایم مهم است که در فیبز بتوانم به افزایش علم و آگاهی مردمم کمک کنم. همه ما به این دلیل اینجا جمع شده ایم تا بتوانیم مشکلی را برطرف کنیم. که در آن یک سازمان با توجه به اهداف استراتژیک و عملیاتی خود و نیز محدودیت های پیش رو دارد گزینه هایی را از میان فناوری های فهرست شده در مرحله قبل انتخاب می کند. با استناد بر گوگل ترندز، استفاده از کلمه تکنولوژی برای اولین بار در دهه 1950 میلادی محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

  • برای مثال می توان به افزایش مفهوم بازده از نظر کارایی انسانی و چالش های اخلاق ریستی اشاره کرد.
  • مخترعان و مبدعان می‎توانند با استفاده از این کتاب آشنایی خود را با فرآیند فروش یا خرید امتیاز گسترش داده و توان تجاری‎سازی ابداعات خود و مذاکره با دریافت کنندگان بالقوه امتیاز را افزایش دهند.
  • اما به راستی این واژه چه معنایی دارد و چگونه اولین بار سر از کتاب‌های ما در آورد؟ در این مطلب بیشتر به این مورد می پردازیم.
  • خرید یا فروش امتیاز، از استراتژی‎‎های مالکیت معنوی است که به منظور بهره‎گیری از دارایی‎های تکنولوژی در راه‎های جدید و خلاق مورد توجه قرار گرفته است.
  • با این وجود، بسیاری از شرکت‎ها هنوز استراتژی تکنولوژی و روش مناسبی برای ارزیابی و ارزش‎گذاری دارایی‎های تکنولوژیک خود تدوین و پیاده‎سازی نکرده‎اند.

تکنولوژی، یکی از پدیدارها و جلوه‌های دوران مدرنیته است و مثل هر پدیدار تاریخی دیگری، ربطی بسیار وثیق با شبکۀ گسترده‌یی از معانی، نشانه‌ها، مناسبات و نهادهای دوران خویش دارد. قدرت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دربارۀ خیلی چیزها نمی‌توانند مقاومت کنند، همان‌گونه که در برابر تکنولوژی نمی‌توانند مقاومت کنند. پدیدارها فراسوی خیر وشرها، پسندوناپسندها، مفروضات و تیوری‌سازی‌ها و جهت گیری‌های سیاسی، ایدیولوژیک و تیولوژیک ما هستند. واقعیت‌ها حاصل تصادم و رویداده‌گی خود پدیدارها هستند؛ درست همان‌گونه که واقعیت تکنولوژی چنین است. نمی‌توانیم بگوییم تکنولوژی زیباست؛ زیرا واقعیت‌های زشت (مثل استثمار، افزایش فقر و فاصلۀ طبقاتی، جنگ، یورش به طبیعت و…) در آن وجود دارد. نمی‌توانیم بگوییم تکنولوژی، زشت است؛ زیرا واقعیت‌های زیبایی (چون رفاه، کاستن فشار سنگین زنده‌گی و…) با آن شکل می‌گیرد.

در طول تاریخ برای مفهوم تکنولوژی تعاریف متعددی بیان شده است :

3 – اکتساب فناوری که در آن فناوری های منتخب، کسب شده و جهت استفاده در اختیار سازمان قرار می‌گیرند. در عصر پیشرفته ما، هنوز هم این تکنولوژی است که جانمان را نجات می‌دهد. از حالا خود را برای علوم آینده آماده می‌کنیم و منتظر سفر به کرات دیگر هستیم. همان نجات دهنده‌ای که وقتی زمین به یک گوی آتشین تبدیل شود، ما نسل خودمان را به یک سیاره امن‌تر انتقال داده‌ایم. شاید برایتان عجیب باشد ولی تکنولوژی آینده از تکنولوژی گذشته محافظت می‌کند، و این یعنی تکنولوژی همیشه در خدمت بشریت است. ترفندهای دوربین ردمی نوت 10 پرو ؛ 8 روش …ریست فکتوری در گوشی های اندرویدی [آموزش …نحوه مخفی کردن اپلیکیشن در اندروید ؛ راه…بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ [آموزش تصو…نحوه حذف بدافزار از آیفون و آیپد [+آموزش…

اگر بخواهیم همزادِ دیجیتالی را معنی کنیم باید بگوییم که این مفهوم Digital Twin یک شمایِ مجازی از یک فرایند یا شیء فیزیکی است که به صورت همزمان می‌تواند آن را شبیه‌سازی کند. این تکنولوژی را به ناسا NASA مرتبط می‌دانند که قصد دارد تا حال و هوای سفرِ فضایی را شبیه‌سازی کند. این شبیه‌سازی‌ها باعث کاهش خطرات و افزایش درجه اطمینان در حوزه‌های مختلف می‌شود. افزایش سرعت اینترنت باعث یکپارچه‌تر شدن شبکه جهانی و رونمایی از تکنولوژی‌های جدید خواهد شد که برای دسترسی به آن‌ها نیازمند سرعت بالایی هستیم. نسل ششم 6G پا را از 5G فراتر می‌گذارد و اینترنتی با سرعت تقریبی 95 گیگابایت در ثانیه را برای کاربران فراهم می‌کند.

نیمه تاریک؛ وجه تیره حرکت به سوی جامعه اطلاعاتی

امروزه این مجموعه یکی از شناخته شده ترین و با کیفیت ترین محصولات را در نوع خود تولید و عرضه می‌کند. استفاده از مواد اولیه مرغوب و کاملا بهداشتی با بکارگیری از تکنولوژی روز دنیا و کنترل کیفیت در کلیه مراحل، منجر به تولید محصول با کیفیت و منطبق با استانداردهای روز دنیا گردیده است. شاتزبرگ با ردیابی تاریخ مفهومی فناوری به وضوح خدمات شگفت انگیزی ارائه کرده است. «تکنولوژی» تنها در نیمه دوم قرن بیستم به یک کلمه رایج تبدیل شد.

به عنوان مثال می‌توان به انواعِ پردازش‌گرهای تصویر در دوربین‌های دیجیتال اشاره کرد. لوئیس- آرتور، تکامل نظام اقتصادی بین‌المللی، ترجمه محمود متوسلی، انتشارات دانشگاه تهران، سال 13، ص 80. 4- سواحل دیگر آن صنعت و اقتصاد و سایر جنبه‌های زندگی است. الف- از طریق تغییر ترکیبات مقدار عوامل (تولید کار و سرمایه …) در این صورت جانشین‌پذیری عوامل مطرح خواهد بود. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت برای فَیبز محفوظ میباشد. تمام حقوق مادی و معنوی مطالب وبسایت برای روزنامه راه ماندگار محفوظ میباشد و استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نیست.