دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی چیست؟

علاوه بر این، رویکرد فرهنگی نه تنها گسترده، بلکه مبهم است. آیا واقعاً چیزی وجود ندارد که بتوانیم برای تیزتر کردن معنای تمرین به گونه‌ای که چیزی به‌ویژه فناوری را در بر بگیرد، اضافه کنیم؟ سرانجام، در حالی که جبرگرایان اغلب ابزارگرا هستند، اینطور نیست که همه ابزارگرایان جبرگرا باشند. یک تعریف ابزاری از فناوری می‌تواند این امکان را فراهم کند که انتخاب وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف وجود داشته باشد و هر وسیله خاصی هدف خاصی را تعیین نکند. ساخت ابزار می تواند از طیف کامل خلاقیت انسان استفاده کند در حالی که بیان اهداف می تواند توسط ارزش های انسانی شکل بگیرد. به طور خلاصه، یک تعریف ابزاری از فناوری ممکن است به اندازه‌ای متمرکز باشد که به اندازه‌ای معنادار و غنی باشد تا بتواند تمایل به فناوری خلاقانه و فراگیر فرهنگی را برآورده کند. با این حال، حتی برای واژه انگلیسی اخیر «تکنولوژی» معانی اغلب متناقضی را در بر گرفته است.

او با لمس قسمت‎های مختلف بدن فیل، تصورات مختلفی (از درخت گرفته تا مار، طناب، بادبزن یا چیزهای دیگری) را در ذهن خود مجسم می‎کند. تمامی موردهای مذکور منجر شده تا البسه‌هایی که تولید می‌شوند هیچ گونه ضرری اعم از انواع عفونت‌های قارچی، میکروبی، ویروسی و انواع حساسیت‌های پوستی که به صورت لک، جوش و یا پوسته پوسته شدن بروز پیدا می‌کنند، به پوست بدن افراد وارد نشود. انواع رباتِ حسگرهایی که با استفاده از این تکنولوژی تولید شده‌اند که قادر به تشخیص حمله‌ی قلبی پیش از بروز می‌باشند.

  • از این رو این فلز یکی از مناسب‌ترین مواد به جهت تولید نانوذره برای تهیه‌ی انواع و اقسام پارچه‌های پر کاربرد آنتی باکتریال و ضد آب است.
  • در ادامه با تعریف تکنولوژی به زبان ساده ما را همراهی کنید.
  • جای تعجب نیست که وقتی مثلاً از «رابطه علم و فناوری» یا تغییرات تکنولوژیکی به عنوان محرک تاریخ صحبت می‌کنیم، نتایج آنچنان اصلاح‌کننده و از نظر فکری ضعیف هستند.
  • به طور کلی هر چیزی که امروزه از هوش مصنوعی برخوردار است در حوزه AI قرار می‌گیرد که وسعتِ زیادی دارد.
  • در زمانی که این تکنولوژی در کشور مبدأ مراحل رشد خود را طی می‌کند، این گروه کشورها اقدام به معرفی آن می‌کنند.
  • به ناچار برچسبی که این کاربردها را پوشش می دهد، گسترده است و طیف رویکردهای ابزار ساز و فرهنگی را در بر می گیرد.

و همچنین برای توسعه کسب و کار و استفاده بهینه از منابعمون ازش استفاده کنیم. تکنولو‍ژی که امروز در قالب های گوناگون مانند تلفن همراه، اینترنت، تبلت و غیره وابستگی ایجاد و زندگی را متحول کرده است. لذا شناخت مفهوم تکنولوژی به تنهایی نگاه ما نسبت به آن را بینا و عمل مان را پاک می کند. فناوری عبارت است از کاربرد علوم در صنایع با استفاده از رویه‌ها و مطالعات منظم و جهت‌دار.

کنترل آسیب با استفاده از واگذاری کار به شرکتهای خارجی

16- تکنولوژی، از یک سو مجموعه‌ای از ماشین و ابزار است و از سوی دیگر مجموعه‌ای از فرآیندها، روش‌ها، دانش ساخت نصب و راه‌اندازی، بهره‌گیری، نگهداری، تعمیر، اصلاح، خلق و مدیریت ماشین‌آلات و ابزار فنی است. بنابراین تکنولوژی، عین صنعت نیست، بلکه پایه و قاعده‌ی صنعت است، صنعتی که بدون اهتمام کافی در کسب و جذب تکنولوژی مربوطه ایجاد شود، بی‌پایه و بی‌قاعده خواهد بود که نمی‌تواند به حیات تکامل بخش، ادامه دهد. 15- تکنولوژی، “فن شناخت” است و ساده‌ترین تعریف آن دانش کاربردی و یا استفاده از یافته‌های علمی و پژوهشی برای دستیابی به کاربردهای فنی است. به همین دلیل دربرگیرنده‌ی دانش‌ها، تجربه‌ها، مهارت‌ها و اطلاعات است. ساده ترین شکل تکنولوژی، توسعه و استفاده از ابزار های ساده است. کشف ما قبل تاریخ چگونگی کنترل آتش توسط انسان و در ادامه انقلاب نو سنگی، منابع قابل دسترسی غذا را افزایش داد و اختراع چرخ، به انسان ها کمک کرد تا در محیط زندگی خود سفر کرده و آن را کنترل کنند.

تکنولوژی چیست؟

و در سطح کلان می‌توان گفت تکنولوژی، کاربرد سیستماتیک دانش علمی و دانش منظم برای امور عملی زندگی بشر از طریق سازمان‌ها و سیستم‌های منظم است که شامل مردم، سازمان‌ها، اشیاء و ماشین‌آلات می‌شود. 12- تکنولوژی عموماً ترکیبی است از نرم‌افزار و سخت‌افزار که سهم نسبی هریک از دامنه وسیعی برخوردار است. سخت‌افزار آن در برگیرنده نوع محصول نهایی از قبیل اتومبیل، کامپیوتر، …

چند هويت تکنولوژيک ديگر غير از سخت افزار وجود دارد که از جمله به نرم افزار و مهارت هاي انساني مي توان اشاره کرد. این‌ جانب در طی بیست و اندی سال تجربه در حوزه‌ی اعطای امتیاز تکنولوژی، به عنوان عضوی از سازمان‎های مطرح حوزه‌ی امتیاز تکنولوژی، به عنوان مشاوری مستقل در دو شرکت نوپا و نهایتاً به عنوان استاد دانشکده‌ی بازرگانی فعالیت داشته‎ام. در تمام این سال‎ها، همواره از من خواسته شده تا مرجعی مناسب در مورد اطلاعات پایه‎ای امتیاز تکنولوژی پیشنهاد کنم، ولی من هیچگاه چنین کتابی که تمامی اطلاعات لازم، به شکلی واضح و مختصر در آن منعکس شده باشد نیافتم.