دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی چیست؟ تکنولوژی و نوآوری

6 – یادگیری جذب و بومی‌سازی دانش فناوری مبتنی بر انجام، استفاده و تعامل. 1 – شناسایی فناوری که در آن فهرستی از فناوری‌های موجود یا مورد نیاز بررسی و شناسایی می‌شوند. Technologyاز دو لغت یونانی techne و logia تشکیل شده‌ است که اولی به معنی هنر و دومی به معنی علم و دانش است. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. از این مطلب در وبسایتمون با ذکر منبع استفاده خواهیم کرد .

  • از پیراهن‌های هوشمند با قابلیت جمع‌آوری اطلاعات گرفته تا لباس‌های خواب برای بررسی وضعیتِ خواب، کمک به بیمارانِ دیابتی و خطرِ ابتلا به سرطان سینه در زنان فقط بخشی از دستاوردهای این حوزه یعنی لباس هوشمند است.
  • کاربرد صنعتی نتایج علم که کار فن شناسان و مهندسان است و «علم» یا «علم محض» اختصاص داده شده‌است.
  • انواع عایق‌های ضد آب که در موقعیت‌های مختلف ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • ملاحظات سازمانی اداره‌ی بلندمدت قرارداد‎های امتیاز نیز موضوع فصل ۸ است.

معمولاً روبات‌هایی را می‌بینیم که آن قدر هوشمند هستند که می‌توانند بر نسل بشر مسلط شوند. این تکنولوژی هم به شدت با ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی در رابطه است و رسیدن به نتایج جدید می‌تواند شگفتی خلق کند. اگر از بلاک‌چین چیزی نمی‌دانید می‌توان شما را با فردی قیاس کرد که یک دهه پیش از کامپیوتر چیزی نمی‌دانست. در واقع یکی از نشانه‌های به روز بودن شما آگاهیِ هر چند حداقلی اما صحیح از مفهوم بلاک‌چین است. در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیش‌تری کسب کنید بهتر است سری به مقاله ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟ بزنید. انسان می‌تواند محیطِ خود را بشناسد و به صورتی روان در آن حرکت کند.

تأثیر بر زندگی[ویرایش]

انواع زیرپوش‌های آنتی باکتریال مخصوص بزرگسالان که به صورت زنانه و مردانه وجود دارند، نظیر انواع شورت‌ها، رکابی‌ها و …. و تولید محصولات دیگری مثل انواع روکش‌ها، کامپوزیت‌ها، سیم‌ها، سیالات، لیتوگرافی، ترانزیستورها، تصفیه کننده‌های آب و فاضلاب، انواع مواد نرم کننده، انواع پودرهای شست و شو، انواع مایع‌های شوینده و غیره. از این رو مقوله فناوری ممکن است عجیب جلوه کند اما در واقع اینگونه نیست حتی در واقع می‌توان گفت عامل تبدیل منابع طبیعی سرمایه و نیروی انسانی به کالا و خدمات است. با استفاده از هوش مصنوعی و سیستم‌های هوشمندی که گام به گام یاد می‌گیرند Machine Learning، می‌توانیم بیگ دیتا را تجزیه و تحلیل کنیم و آن را در زندگیِ بشری به کار بگیریم. معمولاً برای حرکت‌ها و تصمیمات مهم و بزرگ از این روش استفاده می‌کنند. می خوانند هالت اشتله مکانی که مترو یا اتوبوس ایست می کند تا مسافران پیاده شوند.

سارا نظری

اساسا سیستمی که از تکنولوژی برای دریافت یک ورود و تغییر آن با توجه به کاربرد و تولید خروجی استفاده می کند، به عنوان سیستم تکنولوژیک یا سامانه فناوری شناخته می شود. فناوری استفادهٔ عملی از دانش و مهارت برای ساختن ابزار ماشین ساختمان وسیلهٔ نقلیه و سایر وسایل مورد نیاز دیگر است در طول تاریخ تعاریف متعددی توسط صاحب نظران در مورد مفهوم فناوری ارائه شده‌است. برخی همچون نژی آن را در معنای ابزاری برای حفظ بقای انسان‌های نخستین تعبیر کرده‌اند و برخی دیگر مانند کلاکستون آن را ابزاری در دست بشر برای چیرگی بر محیط دانسته‌اند. فناوری (تکنولوژی) شیوه و شگرد ساخت و کاربرد ابزار، دستگاه‌ها، ماده‌ها و فرایندهایی است که گره گشای دشواری‌های انسان است.

تکنولوژی را می توان تمام دانش، کالاها، فرایندها، ابزارها، روش ها و سیستم هایی تعریف کرد که در جهت خلق و ساخت کالاها و ارائه خدمات به کار گرفته می شوند. تکنولوژی ابزاری است که به وسیله آن می توانیم به اهداف خود دست یابیم. تکنولوژی، اجرای عملی دانش است، ابزاری است که به کمک تلاش و سعی آدمی می آید. شاید این سوال که تکنولوژی چیست ،یک سوال ساده به نظر برسد. شاید برایتان عجیب باشد اما فناوری می‌تواند همان توانایی بشریت در ایجاد ابزارهای اساسی باشد، مانند استفاده از یک چوب بلند برای چیدن میوه از شاخه‌های دور از دسترس، درست کردن سنگ تیز برای برش و شکار، و کنترل آتش . این‌ها به نوبه خود نقش پر رنگی در توسعه و پیشرفت نسل بشری داشته‌اند.