دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی چیست؟ اجزای تکنولوژی و فواید آن پلتفرم نوآوری باز کوشا

فناوری نوآورد (cutting-edge) به فناوری‌ای گفته می‌شود که به تازگی در بازار آمده و قابلیت‌های نوین و نوآورانه‌ای ارائه می‌کند. این کتاب برای تمام کسانی است که در این عرصه جالب و پرآتیه فعالند یا مایلند که به این حوزه وارد شوند. امیدوارم این کتاب برای شما مفید و جالب توجه واقع شود و در فعالیت‎های تکنولوژیکی برای شما آرزوی توفیق می‎نمایم. تلاش برای تعریف تکنولوژی به مثابه‌ی ماجرای برخورد فرد نابینا و فیل است.

  • بخشی از تحقیقات علمی می گویند که اگر بشر پخت و پز را نمی‌آموخت اکنون مغزهای ما کوچکتر و کمتر توسعه یافته بود.
  • برای دانشمندانی مانند جان تیندال و هنری رولند، «علم کاربردی» کاربرد علم محض بود، حرکتی که استقلال علم خود را محفوظ می‌داشت و در عین حال مدعی «اعتبار برای شگفتی‌های مدرن عصر صنعتی» بود (ص. 64).
  • مثلاً گوگل با همکاریِ Levi Strauss قصد دارد ژاکتی را تولید کند که بتواند به گوشی همراه متصل شود.
  • بسیاری از فرآیند های تکنولوژیکی محصولات جانبی ناخواسته ای به نام آلودگی تولید می کنند و منابع طبیعی را کاهش می دهند که به محیط زیست زمین خسارت وارد می کند.
  • فناوری شیوه و شگرد ساخت و به کار بستن ابزار، دستگاه ها، ماده ها و فرایندهایی است که گره گشای دشواری های انسان هستند.

پیشرفت تکنولوژی به دست انسان از مدت‌ها پیش مدام در حال توسعه بوده است. در این متن قصد داریم برخی از جدیدترین تکنولوژی‌ها را برای شما معرفی کنیم. آشنایی با تکنولوژی‌های امروزی نه تنها می‌تواند ما را با اتفاقاتِ روز همگام کند، بلکه ممکن است تصمیم بگیریم که کسب و کار خود یا سبک زندگی خود را نیز دچار تحول کنیم. ] (اِ. ) ۱ – مطالعة فنون و ابزار و ماشین آلات و مواد اولیه .

ژنتیک یک علم است یا تکنولوژی؟

2- تکنولوژی ارتباط شعور انسانی به ابزار و آگاهی در کاربرد و کنترل آن است. تکنولوژی از دو واژه یونانی Techne به معنی فن و هنر و logy به معنای استفاده از عقل در به کارگیری و شناخت است، از این رو تکنولوژی در فارسی “فن‌شناسی” یا “فن شناخت” ترجمه شده است. ما مرکز علمی و آموزشی پرسش ، پویش ، پردازش را با برند آکادمی 2050 نامگذاری کردیم تا در راستای افزایش سطح علمی و مهارتی ایرانیان سراسر دنیا قدمی نوین برداشته باشیم. ساده سازی امور و ماشینی شدن آن اگرچه مزایای بسیاری دارد، اما یک شمشیر دو لبه است! ساده سازی و ماشینی شدن را بایست مترادف غیرانسانی شدن امور و در واقع بیکار شدن کارگران ساده و نیمه ماهر در نظر گرفت. درواقع امور محدودی به صورت دستی برجا مانده اند و بسیاری از کارهایی که پیش از این توسط کارگران انجام می شد، امروزه در کارخانه ها با ماشین انجام می گیرد و این سبب کاهش تعداد کارمندان یک کارخانه شده است.

دسترسی به مجله اینترنتی برایتو بلاگ

زيرا قدرت اختراع از هدف اصليش که برآوردن و ساختن خواست‌ها و نيازها بود، دور شده بود و ظاهراً در عوض کوشش فراواني در راهي صرف شده است که مي‌توان آن را اختراع براي سرگرمي ناميد. يعني ساختن وسايل سرگرم کننده‌اي مانند بادپرک و بازي‌هاي معمايي. تجارب مي‌گويد علم و فن براي اينکه شکوفا شوند به چندين رکن عالي رقيب نياز دارند. يکي از اين عوامل آمادگي براي تقليد است که بطور کلي براي اشاعه ابداع و براي پيشرفت فنون لازم است. با تقليد کردن، گونه برداشتن و اقتباس کردن است که طبقه‌اي از فن‌ورزان مي‌تواند بوجود آيد و در اصل از چنين طبقه‌اي است که مي‌توان انتظار پديدارشدن طبقه ابداع‌گران را داشت. کسب و کارها امروزه در بخش های مختلفی مانند بخش فروش و پشتیبانی از مزایای بسیاری که تکنولوژی در اختیارشان قرار می دهد استفاده می کنند.

تکنولوژی چیست؟

اما تکنولوژی «صرفاً یک امر فنی»، «صرفاً یک امر اقتصادی» و «صرفاً» خیلی چیزهای دیگر یا حتا مجموعۀ همۀ این عناصر برشمرده شده نیست. تکنولوژی مثل هر پدیدار دیگری، همواره از اوصافی ناشناخته و از وجوهی بی‌شمار برخوردار است. بنابراین، ما به سهولت نمی‌توانیم بگوییم که می‌دانیم تکنولوژی چیست. پدیدار تکنولوژی، به منزلۀ یک پدیدار و غنای سرشار آن، ما را با یک رویداده‌گی مواجه می‌سازد.