دسته‌ها
اخبار

تعریف تکنولوژی به زبان ساده ؛ Technology یا فناوری چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ تکراتو

کسانی که می‎توانند با پرداخت هزینه‎ای ناچیز و مطالعه‌ی این کتاب، اقدامات لازم برای حفاظت از اختراع و ابداع خود و تجاری‎سازی موفق آن را بیاموزند. مخترعان و مبدعان می‎توانند با استفاده از این کتاب آشنایی خود را با فرآیند فروش یا خرید امتیاز گسترش داده و توان تجاری‎سازی ابداعات خود و مذاکره با دریافت کنندگان بالقوه امتیاز را افزایش دهند. رسالت علم و تکنولوژی در اقتصاد همانا دستیابی به توسعه بهینه‌ی همه نوع منابع است.

  • اما یک ویژگی مهم دیگر در تمام فناوری‌ها وجود دارد که می‌خواهم آن را شناسایی و بر آن تأکید کنم.
  • در مورد جوامعی که هم اکنون صنعتی هستند یا جوامع در حال صنعتی شدن این اصطلاح بر همه یا بخش منظمی از مجموعه دانش که مربوط به اصول اکتشافات علمی مربوط باشد اطلاق می شود.
  • همه ی افراد جامعه در هر قشری، باید از تکنولوژی در زمینه ی کاری خود استفاده کنند.
  • فناوری عبارت است از کاربرد علوم در صنایع با استفاده از رویه‌ها و مطالعات منظم و جهت‌دار.

اینکه سرعت برای کاربر تا چه حد است با رونمایی رسمی مشخص خواهد شد، ولی شاید بتوان گفت شما به راحتی با سرعت 500 مگابایت در ثانیه به اینترنت همراه متصل می‌شوید. در ایران شما در بهترین حالتِ ممکن سرعتی معادل 9 مگابایت در ثانیه با موبایل را تجربه می‌کنید. باید در نِگَریم ( توجه کنیم ) به ناهمسانیِ باریک میانِ دو واژهٔ صنعت و تکنولوژی. (اسم ) روش ها و فنونی که به این منظور به کار برده می شوند، فناوری.

شبکه ‎های اجتماعی را ترک کنید!

دانش و کاربرد ابزار، فنون و مهارت ها؛ نظام ها و شیوه های سازماندهی یا تولیدات ذهنی و مادی برآمده از این نظام ها می باشد. مترادفِ این واژه در زبان انگلیسی Technology می باشد، واژه سازند با توجه به تغییر معنای کلمه تکنولوژی از آغاز خود و با استفاده از توان درون نهفته زبان فارسی به برون راه نموده است. برای معنای اولیه این واژه که در یونان باستان رواج پیدا کرده، می توان در زبان فارسی به کلمات ساز، کلک، نیرنگ و نقش اشاره نمود، که همگی به معنای اولیه این واژه که بیشتر معنا و کارکردی ذهنی دارد نزدیک می باشد. تکنولوژی پدیده‌ای است ساخته‌ی دست بشر و از دو رکن اصلی سخت‌افزار و نرم‌افزار تشکیل شده است.

ضربه فنی رکود اقتصادی با IT!

بنابر این یکی از معایب تکنولوژی این است که به علت قیمت بالا شاد همه افراد نتوانند از آن بهره مند شوند. از دیگر مزایای تکنولوژی برای کسب و کارها باید به امکان کار کردن از راه دور اشاره کرد. اینترنت بی سیم و فضای ابری به کارکنان ریموت و دور کار این امکان را داده تا به برنامه ها، منابع و اطلاعات شرکت ها از هرجایی دسترسی داشته و وظایف خود را انجام دهند. از جمله مزایای تکنولوژی بی تردید باید به به این اشاره کرد که به کسب و کارها کمک کرده تا روند کارهای خود نظیر فرایندهای خرید و فروش و بازاریابی را ساده تر کنند. این امر اجازه می دهد تا ساده تر عمل کنند و هزینه کمتری بپردازند. فناوری کاربرد عملی دانش و ابزاری برای کمک به تلاش انسان است.

خود این واژه نیز از همان دو واژه یونانی که پیشتر درموردشان صحبت کردیم گرفته شده است. نام فناوری را می‌توان بر هرچیزی اطلاق کرد که ایجاد شده است این چیز به طور طبیعی رخ نمی‌دهد و سبب بهبود روند، نتیجه یا ادراک می‌شود. Τέχνη(تخنه) و -λογία (پسوندی به معنای مطالعه) گرفته شده است. و واژه دوم پسوندی است که آن را به معنای مطالعه ترجمه می‌کنند.

بسیاری از فرآیند های تکنولوژیکی محصولات جانبی ناخواسته ای به نام آلودگی تولید می کنند و منابع طبیعی را کاهش می دهند که به محیط زیست زمین خسارت وارد می کند. اختراعات همیشه ارزش های جامعه را تحت تاثیر قرار داده اند و سوالات جدیدی را در زمینه اخلاق تکنولوژی مطرح کرده اند. نمونه هایی در این زمینه شامل ظهور مفهوم بازده از نظر بهره وری انسانی و چالش های مربوط به زمینه اخلاق زیستی است. اما فناوری در کنار این موارد، محصولات و موارد جانبی ناخواسته یا پیش بینی نشده ای نیز تولید می کند که به عنوان آلودگی شناخته می شوند و منابع طبیعی را آسیب زده و به محیط زیست صدمه می رساند. نوآوری ها همواره در ارتباط مستقیمی با ارزش های اخلاقی جوامع گوناگون قرار گرفته و سوالات زیادی را در اخلاق فناوری مطرح کرده است.