دسته‌ها
اخبار

تعریف تکنولوژی به زبان ساده ؛ Technology یا فناوری چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ تکراتو

مهمترین عامل در برنامه توسعه اقتصادی این است که بخش مواد غذایی متحول شود و مازاد محصولات کشاورزی، ایجاد شده تا جامعه شهری را تغذیه نموده و در نتیجه پایه‌های داخلی جهت گسترش صنایع و خدمات مدرن ایجاد نماید. با انجام این تحولات داخلی نظام جدید اقتصادی بین‌المللی پی‌ریزی خواهد شد”. راه گذر برای تحولات تکنولوژیک، انقلاب کشاورزی و صنعتی است که هر دو متقابلاً وابسته به یکدیگرند. تجارت بین‌المللی نمی‌تواند جایگزین تحولات تکنولوژیک شود و آنهایی که امید اصلی خود را به آن بسته‌اند، محکوم به یأس و شکست خواهند بود.

سخت‌افزار عبارت است از هرگونه وسیله و ابزار مادی و نرم‌افزار عبارت است از داشتن شیوه انجام کار یا فوت و فن به کارگیری ابزارها. هر تکنولوژی به درجات گوناگون، ترکیبی از سخت‌افزار و نرم‌افزار است. نیرومندترین عامل تحول در یک جامعه تکنولوژی است و پیشرفت آن فرایندی پیوسته و مداوم است. و از آنجا که تکنولوژی هسته اصلی مجموعه نظام توسعه است تغییرات آن به همه ارکان و اجزای جامعه اثر می‌گذارد و با تغیر شکل مداوم خود، جامعه را نیز پیوسته تغییر می‌دهد. استفاده از اصطلاح تکنولوژی به میزان قابل توجهی بیش از ۲۰۰ سال گذشته تغییر کرده زیرا قبل از قرن بیستم این اصطلاح در زبان انگلیسی نیز غیر معمول بود و معمولا به توصیف و یا مطالعه هنرهای سودمند اشاره داشت. این اصطلاح اغلب به آموزش های فنی، در موسسه تکنولوژی ماساچوست متصل است.

  • نظر شما چیست؟ آیا استفاده از فکر هم یک تکنولوژی است؟‌ یا فکر کردن مهارت می‌خواهد یا فنِ خاصی تا آن را یاد بگیریم؟ بهتر است در ادامه ببینیم چگونه تخیلِ انسان‌ها می‌تواند به واقعیت نزدیک شود.
  • چطور؟ ما و شما هروز با تکنولوژی سری کار داریم اگر این تکنولوژی نمی بود ما به یک سر گومی دنیا می رفتیم .
  • در تعریف تکنولوژی به زبان ساده باید گفت، دانش و مهارت تولید افزارهای سخت و نرم است.

فناوری را از دست دانشمندانی که آن را به عقل ابزاری تقلیل می دهند، به فرآیند یافتن بهترین ابزار برای یک هدف خاص، رها کنید. با رد ابزارگرایی، ما همچنین این باور را که فناوری فاقد قطب‌نمای اخلاقی خود است، رد می‌کنیم. علاوه بر این، با پر کردن خلأ معنایی ناشی از تنگ‌شدن معنای «هنرها» و «علوم»، «تکنولوژی» به‌عنوان محرک تغییر اکنون می‌تواند به معنای همه چیز باشد، از علم کاربردی گرفته تا هنرهای صنعتی گسترده. از قرن پانزدهم، وابستگی گسترش قدرت سیاسی، نظامی و تجاری به مهارت‌های صنعتگری، که شاتزبرگ، دوباره به پیروی از لانگ، آن را «اتحاد جدید تکنیک و پراکسیس» می‌نامد، باعث افزایش «جهش نویسندگی در مورد هنرهای مکانیکی» شد.

هوش مصنوعی چه کاری نمی‌تواند انجام دهد؟

تحولات در زمان‌های تاریخی، از جمله چاپ فشاری، تلفن و اینترنت، موانع جسمانی برقراری ارتباط را کاهش داده و به انسان‌ها امکان تعامل آزادانه در مقیاس جهانی را داده‌است. تکنولوژي را مي توان تمام دانش، کالاها، فرايندها، ابزارها، روش ها و سيستم هايي تعريف کرد که در جهت خلق و ساخت کالاها و ارائه خدمات به کار گرفته مي شوند. تکنولوژي ابزاري است که به وسيله آن مي توانيم به اهداف خود دست يابيم. تکنولوژي، اجراي عملي دانش است، ابزاري است که به کمک تلاش و سعي آدمي مي آيد. تکنولوژي چيزهاي بسيار بيش تري از ماشين را در بر مي گيرد.

نحوه دانلود و بررسی اپلیکیشن روبیکا؛ اپل…

واژه فناوری اغلب به نوآوری‌ها و نو ابزارهایی اشاره دارد که از اصول و فرایندهای تازه یافتهٔ دانشی بهره می‌گیرند. از این رو مقولهٔ فناوری ممکن است در بدو مواجهه عجیب جلوه کند. حتی نوآوری‌های بسیار کهن مانند چرخ هم نمونه‌هایی از فناوری بوده و به‌شمار می‌روند. چنین توربینی بیشتر برق مورد نیاز انسان را در سراسر جهان تأمین می‌کنند. مصرف برق و استاندارد زندگی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.[۱] تصور بر این است که برق رسانی بزرگترین دستاورد بشر در قرن ۲۰ بوده‌است.

فصل ۱ به تشریح روش‎های جایگزین خرید یا فروش امتیاز و نحوه‌ی تعیین استراتژی مناسب در میان آن‌ها می‎پردازد. فصل ۲، اجزای مختلف مالکیت معنوی در هر استراتژی امتیاز (همچون پتنت و علائم تجاری) و نحوه‌ی مدیریت بر این اجزاء را معرفی می‎کند. فصل ۳، نحوه‌ی انجام تحقیقات بازار برای شناسایی بازارها، تکنولوژی‎های رقابتی و خریداران بالقوه امتیاز و نحوه‌ی استفاده از اطلاعات گردآوری شده را تشریح می‎کند. فصل ۴ روش‎های معمول برای تعیین ارزش مالکیت معنوی را معرفی و فصل ۵، اطلاعات لازم برای تدوین استراتژی امتیاز را تشریح می‎کند. فصل ۶، نظراتی در مورد نحوه‌ی تجاری‎سازی تکنولوژی ارائه کرده و فصل ۷، به مقوله‌ی مذاکرات و تهیه‌ی پیش‎نویس قراردادهای امتیاز می‎پردازد. ملاحظات سازمانی اداره‌ی بلندمدت قرارداد‎های امتیاز نیز موضوع فصل ۸ است.

فناوری عبارت است از کاربرد علوم در صنایع با استفاده از رویه‌ ها و مطالعات منظم و جهت‌ دار. فناوری را کاربرد علوم در صنایع با استفاده از رویه‌ها و مطالعات منظم می‌دانند. چطور؟ ما و شما هروز با تکنولوژی سری کار داریم اگر این تکنولوژی نمی بود ما به یک سر گومی دنیا می رفتیم .

در تعریف تکنولوژی به زبان ساده باید گفت، دانش و مهارت تولید افزارهای سخت و نرم است. فناوری شیوه و شگرد ساخت و به کار بستن ابزار، دستگاه ها، ماده ها و فرایندهایی است که گره گشای دشواری های انسان هستند. فناروی یک فعالیت انسانی است و از همین رو، هم از دانش و هم از مهندسی پیشیه بیشتری دارد. در قرن هجدهم و نوزدهم، دو تحول دیگر سلسله مراتب را به اجرا گذاشت. اول، تعریف یک مقوله واضح از «هنرهای زیبا» خلاقیت زیبایی‌شناختی را از مهارت‌های صرف هنرهای مکانیکی جدا می‌کند.

در آینده کسب و کارهای بیش‌تری را شاهد خواهیم بود که رو به فناوری بلاک‌چین خواهند آورد و این یکی دیگر از فناوری‌هایی است که اخیراً نقشِ خود را بیش از پیش به ما نشان داده است. تکنولوژی تجزیه و تحلیل داده‌ها؟ به چه کاری می‌آید؟ همانطور که از اسمِ این عصر بر می‌آید، اطلاعات نقشی حیاتی در آن بازی می‌کنند. اطلاعات شامل هر داده‌ای می‌شود که کاربر ارسال یا دریافت می‌کند. این حجم عظیم داده Big Data حاوی نکاتی است که فقط از طریق تجزیه و تحلیل قابلِ درک است و در غیر این صورت صرفاً یک سری داده خام به شمار می‌آیند. اینترنت اشیا Internet of Things یا به صورت خلاصه IoT سیستمی در هم تنیده از انواع دستگاه‌های مختلف است که نه تنها برای ارسال دستور می‌تواند کاربردی باشد، بلکه برای سازمان‌ها و دولت‌ها منبعی برای جمع‌آوری داده‌ها می‌باشد. این روزها در بعضی از منازل و آفیس‌ها شاهد چنین تکنولوژی‌هایی هستیم.

و نوع ابزار، وسیله‌ی تولید است از قبیل ابزارآلاتی که برای تولید محصول نهایی به کار می‌روند. جنبه نرم‌افزار آن دربرگیرنده، “دانش فنی” از قبیل به کارگیری روش‌ها و تکنیک‌ها و “مهارت‌های کاربردی” از قبیل مهارت تجربه و آگاهی است. تاثیر فناوری و ابزارهای آن بر زندگی افراد عاملی شده تا صنعت و بازار کار نیز با این پدیده در آمیزد.