دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی چیست؟ مدرسه کارآفرینی غنچه

4- گردآوری نتایج تجربیات، انتخاب و ایجاد سیستم‌های اطلاعات علمی، فنی و تکنولوژیکی و به هنگام کردن و نگهداری و امکان دسترسی سریع به این دانش فنی. این دانش مشتمل بر دانش مورد استفاده در صنعت ، اصول پدیده‌های جسمی، اجتماعی، اصول تولید و دانش عملیات روزمره می‌باشد. فناوری استفاده از علم، مهندسی و سازمان صنعتی برای ایجاد جهانی انسان ساز است.”(صفحه 19)”. همچنین او در صفحه 6 کتاب خود اشاره می‌کند که فناوری تلاش برای سازمان‌دهی جهان برای حل مشکلات است. در این فرآیند کالاها و خدمات اختراع می‌شوند، توسعه می‌یابند، تولید و استفاده می‌شوند.

  • با اين وجود، بسياري از شرکت‎ها هنوز استراتژي تکنولوژي و روش مناسبي براي ارزيابي و ارزش‎گذاري دارايي‎هاي تکنولوژيک خود تدوين و پياده‎سازي نکرده‎اند.
  • و آن وسیله را با توجه به علم ، شناخت و دانشی که آموخته ایم به عمل تبدیل کنیم.
  • به سختی می توان به عملی فکر کرد که در نقطه ای از مادیت چه در خلقت و چه در استفاده از آن درگیر نباشد.

اما مسئله مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که تکنولوژی نیز مانند بسیاری دیگر از پدیده های دنیای مدرن که مزایای بسیاری دارند، معایبی نیز دارد. در نتیجه آشنایی و شناخت این مزایا و معایب اهمیت زیادی دارد، ولی مزایا و معایب تکنولوژی چیست؟ اما ابتدا کمی از مزایای تکنولوژی بگوییم. فناوری مجموعه‌ ای از فرایندها، روش‌ ها، فنون، ابزار، تجهیزات، ماشین‌ آلات و مهارت‌ هایی است که توسط آن‌ ها کالایی ساخته شده یا خدمتی ارائه می‌گردد. فناوری را می‌توان کلیه دانش‌ ها، فرایندها، ابزارها، روش‌ ها و سیستم‌ های به کار رفته در ساخت محصولات و ارائه خدمات تعریف کرد. مزایا و معایب تکنولوژیتکنولوژی به دانشی که به ساختن و به کار بستن ابزار و وسایل مبوط م شود اطلاق می شود و دانش استفاد از مواد مواد خام است.

تکنولوژی چیست؟

خب همانطور که به لغتِ تکنولوژی نگاهی انداختیم، باید با سیستم‌ها سر و کار داشته باشیم. حالا با در نظر گرفتن این تعریف، هدفِ فناوریِ هوش مصنوعی، خلقِ سیستم‌های هوشمند و مستقل است. «تکنولوژی» یکی از کلیدواژه‌های دنیای ما است، اما در عین حال یکی از گیج‌کننده‌ترین کلمات کلیدی است. شناخت این واژه به عنوان یک مقوله تحلیلی برای درک ما از کل تاریخ بشریت و در واقع فراتر از آن ضروری به نظر می‌رسد.

دسترسی به مجله اینترنتی برایتو بلاگ

لازم به ذکر است نانوذره‌ای که در صنعت حائز اهمیت و کاربردی پارچه بافی بهره برداری می‌شود، نانو ذرات نقره است. فلز نقره پس از طی کردن فرایند تولید نانو و ریز سازی ذرات، به موادی تبدیل می‌شود که قادر است بیش از ۹۰ درصد آلودگی‌های میکروبی، قارچی، ویروسی و غیره را از بین ببرد. از این رو این فلز یکی از مناسب‌ترین مواد به جهت تولید نانوذره برای تهیه‌ی انواع و اقسام پارچه‌های پر کاربرد آنتی باکتریال و ضد آب است. محصولاتِ متنوعی در این بخش همگام با بروز‌رسانیِ تکنولوژی، تولید می‌شوند. از پیراهن‌های هوشمند با قابلیت جمع‌آوری اطلاعات گرفته تا لباس‌های خواب برای بررسی وضعیتِ خواب، کمک به بیمارانِ دیابتی و خطرِ ابتلا به سرطان سینه در زنان فقط بخشی از دستاوردهای این حوزه یعنی لباس هوشمند است.

شبکه ‎های اجتماعی را ترک کنید!

دوم، ارتباط «علم» با صنعت، با حرفه ای شدن دانشمندان و مهندسان، دستخوش کار مرزی قابل توجهی بود. برای مهندسان، به‌ویژه مهندسان آمریکایی، «علم کاربردی»، همراه با جایگاه بالاتر آن، می‌تواند به‌عنوان مجموعه‌ای از دانش خود مختار شناخته شود. برای دانشمندانی مانند جان تیندال و هنری رولند، «علم کاربردی» کاربرد علم محض بود، حرکتی که استقلال علم خود را محفوظ می‌داشت و در عین حال مدعی «اعتبار برای شگفتی‌های مدرن عصر صنعتی» بود (ص. 64). همانطور که شاتزبرگ اشاره می کند، پس از سال 1850 فراوانی استفاده از اصطلاح “هنرهای مکانیکی” با افزایش “علم کاربردی” کاهش یافت.