دسته‌ها
اخبار

تکنولوژیست جراحی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

همچنین برخی کارشناس‌های اتاق عمل هم با شرکت‌های تجهیزات پزشکی همکاری میکنند. با سلام، با استناد به آخرین ترازهای قبولی رشته ی اتاق عمل دانشگاه آزاد برای سال ۱۳۹۸، با تراز ذکر شده در برخی از واحدهای خودگردان شانس قبولی دارید. با سلام، مطابق با دفترچه ی ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، دانش آموزان نظام جدید رشته های فنی حرفه ای مجاز به ثبت نام در آزمون گروه علوم تجربی می باشند. هزینه تحصیل برای مقطع کارشناسی ارشد این رشته نیز به طور میانگین ۲۰ الی ۲۵ هزار دلار خواهد بود. به دلیل متقاضی زیادی که در رشته تجربی وجود دارد بسیاری از افرادی که در کنکور این رشته موفق عمل نمی کنند به دنبال ورود به رشته های بدون کنکور پزشکی و پیراپزشکی هستند، یکی از این رشته ها رشته اتاق عمل بدون کنکور می باشد. همچنین فارغ التحصیلان این رشته همراه با تیم پزشکی در اتاق عمل حضور دارند و در بخش‌ های اتاق عمل بیمارستان ها به پزشکان در انجام عمل های جراحی کمک می‌ کنند.

  • معرفی کامل رشته علوم آزمایشگاه و شرایط ادامه تحصیل در آن مقالات آموزشی ادامه مطلب…
  • از جمله ساعت حضور دانشجویان اتاق عمل در عرصه تابع ساعت کاری تکنسین های اتاق عمل است.
  • درآمد فارغ التحصیلان رشته اتاق عمل در دوره های مختلف را می توان 2 تا 5 میلیون تومان در ماه است.
  • آغاز این رشته به اوایل قرن بیستم بر می گردد که مارتا لوسی مفهوم پرستار اتاق عمل را مطرح کرد.

در این قسمت از مقاله لیست کاملی را از دانشگاه های ارائه دهنده رشته اتاق عمل ارائه داده ایم. پس از قبولی درکنکور سراسری می توانید یکی از دانشگاه های بیان شده در لیست زیر را انتخاب کرده و تحصیلات خود را آغاز نمایید. رشته مهندسی فناوری تجهیزات پزشکی – اتاق عمل در دو مقطع کاردانی و کارشناسی و با توجه به سوابق تحصیلی داوطلبان در دانشگاه های علمی کاربردی به پذیرش دانشجو می پردازد.

وظایف تکنولوژیست اتاق عمل در یک نگاه

تکنولوژیست اسکراب عضو استریل تیم جراحی بوده عالوه بر ایجاد محیط استریل و نظارت بر محیط جراحی برای حفظ استریل بودن وظیفه ی در دسترس قرار دادن ابزارها، تجهیزات و تدارکات مورد نیاز در طول جراحی را برعهده دارد. این فرد برای ورود به اتاق عمل باید مقررات خاصی را رعایت کند تا بطور 100 درصد استریل شود و حاوی میکروارگانیسم مضری برای بیمار نباشد. رشته فیزیوتراپی یکی از شاخه های پیراپزشکی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. به همین دلیل، برخی از افراد به دنبال پذیرش در دانشگاه ها بدون شرکت در کنکور هستند.

معرفی کامل رشته اتاق عمل

دانش آموختگان این رشته عضوی از تیم بهداشتی درمانی خواهند بود که به عنوان بخشی از تیم جراحی برای کمک به اجرای یک عمل جراحی با نتایج مطلوب در بخش های اتاق عمل بیمارستان، بخش های تشخیصی- درمانی و مراکز مراقبتی سیار ایفای نقش می نماید. رشته اتاق عمل یکی دیگر از رشته های زیرمجموعه علوم پزشکی است؛ اما در رتبه های پایین تر رشته های تجربی قرار می گیرد. با وجود این می توان گفت بسیاری افراد با رتبه متوسط نیز، در انتخاب رشته هایشان، کد رشته اتاق عمل را قرار می دهند.

معرفی رشته اتاق عمل – وظایف تکنسین اتاق عمل

با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱، با مدرک کارشناسی رشته ذکر شده امکان انتخاب رشته اتاق عمل را ندارید. با توجه به اینکه تقریبا این رشته در ایران جدید می باشد، گرایش های کمتری برای مقاطع بالاتر آن (کارشناسی ارشد، دکتری) ارائه شده است. حتی در سال های اولیه گرایشی برای تحصیل در آن وجود نداشت و به مرور زمان تعداد گرایش های این رشته افزایش پیدا کرد. در حال حاضر نیز امکان ادامه تحصیل در رشته اتاق عمل در کشور وجود دارد. در جدول زیر می توانید گرایش های مقطع ارشد و دکتری رشته اتاق عمل را مشاهده کنید.

در سال 1957 به تدریج این کار تبدیل به علم شد و کم کم وارد دانشگاه های جهان شد. پاسخ نمرینات کتاب‌های درسی، نمونه سوال، بانک تست، جزوات درسی و فیلم‌های آموزشی، گوشه‌ای از فعالیت ما در این وب‌سایت است. اگر معلم هستید و قصد همکاری با ما را دارید با افتخار پذیرای شما هستیم. برای اطلاع از آخرین مقالات آموزشی ما حتمأ در قسمت خبرنامه سایت ثبت نام کنید و طبق قرار همیشگی من و شما عزیزان، از بخش ارسال دیدگاه‌های سایت بخون، منتظر ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان هستیم.