دسته‌ها
اخبار

خرید کتاب تکنولوژی اتاق عمل در اورژانس، تروما و مراقبت‌های آن کتابفروشی آنلاین جامعه‌نگر

کتاب تکنولوژی اتاق عمل در اورژانس، تروما و مراقبت‌های آن تالیف حسین شرفی، فاطیما رضایی و دکتر جمشید اسلامی می‌باشد. این کتاب حاوی مطالب و نکات اساسی و کلیدی است که جنبه‌ی کاربردی داشته و در کسب آمادگی افراد در بحث اورژانس‌یا قبل از ورود به بیمارستان بسیار مفید می‌باشد. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (+ پردیس خودگردان و نهاوند) و دانشگاه شاهد تهران (رشته‌های پزشکی) نیز از دیگر دانشگاه‌های تهران هستند که در رشته‌ی تکنولوژی اتاق عمل دانشجو می‌پذیرند. در عمل‌های جراحی سخت، علاوه بر وجود نیروی انسانی، از سیستم‌های الکترونیکی برای پایش وضعیت بیمار در حین عمل جراحی استفاده می‌شود. یکی از زمینه‌های کاری در برای فارغ‌التحصیلان رشته اتاق عمل، حضور در طول عمل جراحی و توجه کامل به دستگاه‌های پایش وضعیت بیمار است. یکی از شغل‌هایی با توجه به گسترش ابزارهای الکترونیک در سال‌های آینده به شدت محبوب و درآمدزا خواهد شد و علاوه بر بیمارستان‌ها، افرادی با این تخصص می‌توانند در شرکت‌های خصوصی هم فعالیت داشته باشند.

میزان درآمد تکنسین ها و تکنولوژیست های اتاق عمل با هم متفاوت است. دستمزد این افراد بر اساس تجربه، وظایف و دیگر عوامل متفاوت است. امروزه عده ای از جراحان گروه تکنسین خود را دارند و در بخشی از دستمزد با آنها شریک می شوند. ولی در کل حقوق افراد تازه کار از 4 میلیون تومان شروع شده و تا 12 میلیون تومان در ماه نیز می رسد.

  • ✔️ لیست دروس تخصصی و عمومی رشته اتاق عمل در جدول متن مقاله ارائه شده است.
  • اگر متقاضی تحصیل در رشته اتاق عمل بدون کنکور هستید، لازم است بدانید که در حال حاضر این امکان برای شما وجود ندارد و تنها داوطلبانی می توانند در این رشته مشغول به تحصیل شوند که رتبه قبولی مناسب را در کنکور سراسری کسب کرده باشند.
  • برای آنکه یک تکنسین اتاق عمل خوب باشید، نیاز به یک سری ویژگی دیگر نیز دارید.
  • تکنسین های اتاق عمل یا تکنسین های جراحی به پزشکان و بیماران در طی مراحل جراحی کمک می کنند.

اولین قدم برای انتخاب و تحصیل در این رشته، داشتن روحیه کار در اتاق عمل و مشاهده جراحی ها، خون و … است و فرد نباید ترسی برای روبرو شدن با این موارد را داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به معرفی کارشناسی رشته اتاق عملمراجعه کنید. علاقه‌مندان به رشته اتاق عمل باید روحیه لازم برای کار و حضور در اتاق عمل را داشته باشند. افرادی که از جراحی، خون و مانند این ها واهمه دارند، نمی‌توانند در این رشته موفق شوند.

با توجه به نوظهور بودن این رشته، طبیعی است که اگر گرایش های کمتری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری داشته باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این رشته، در سال های اولیه فاقد هرگونه گرایشی بوده است. جدول زیر گرایش های مقطع ارشد و دکتری را برای این رشته بیان می کند.

معرفی رشته اتاق عمل از زبان شایان مامندی مشاور تحصیلی

چند سال تجربه در زمینه موفقیت تحصیلی رو از 18 آبان 94 در فضای مجازی توسعه دادیم. اگر تصمیم داری در بهترین دانشگاه و بهترین رشته تحصیل کنی، ما در سایت‌مون آماده هستیم همه جوره ازت حمایت کنیم. رشته اتاق عمل چون با جراحی سروکار دارد بسیار مناسب افرادی است که در زمینه پزشکی و جراحی همیشه علاقمند بوده اند. از دیگر مزایای آن ساعت های بسیار منظم تر داشتن کاری نسبت به رشته پرستاری است. در رشته پرستاری شما باید در شیفت های طولانی و خیلی وقت ها شیفت شب کار کنید در صورتی که در رشته اتاق عمل جراحی ها را اغلب در روز انجام می دهند و ساعت جراحی هم از قبل قابل تخمین است.

همانطور که پیش تر مطالعه کردید، برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته اتاق عمل نیازمند شرکت در کنکور سراسری خواهید بود و در حال حاضر امکان تحصیل رشته اتاق عمل بدون کنکور وجود ندارد. به همین طریق برای تحصیل در مقاطع بالاتر رشته اتاق عمل نیز، نیازمند شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه قبولی خواهید بود. یکی از رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، رشته اتاق عملاست. فارغ التحصیلان کارشناسی رشته اتاق عمل می توانند در مقطع کارشناسی ارشد نیز در رشته اتاق عمل ادامه تحصیل دهند.

رشته اتاق عمل در دانشگاه

آماده کردن اتاق عمل برای جراحی و کنترل آن از نظر نور کافی، سیستم برق رسانی، درجه حرارت ،رطوبت، پاکیزگی، ایمنی و …. تمامی کالا و خدمات اين فروشگاه حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است. فراهم نمودن دید مناسب جهت محل عمل برای جراح ( با کمک رترکتور ها، گازها و ساکشن) همکاری در هموستاز (بند آوردن خونریزی) پانسمان و سایر عملکردهایی که به جراح در انجام یک عمل صحیح همراه با نتایج مطلوب کمک می‌کند. امکان شناسایی و تهیه سوابق بیمار و جزئیات جراحی و همچنین فرم رضایت نامه قبل از عمل. و رفع نیازهای دیگران از جمله ویژگی های لازم برای اشتغال در این رشته هستند. تکنیک های مناسب برای کمک به جراح در هموستاز (بندآوردن خونریزی ) را می داند.

اما در پایان آنچه که از این نکات برمی‌آید، این است که نکات مثبت رشته اتاق عمل در بین رشته‌های پیراپزشکی بسیار قابل توجه است. این حرفه در همه دنیا دارای بازار کار بسیار خوبی است و در واقع متخصصین جراحی برای انجام مراحل جراحی عالی، به یک تکنسین جراحی در کنار خود نیاز دارند. میزان تقاضا برای جذب این افراد بسیار زیاد است و با توجه به افزایش جمعیت پیش‌بینی می‌کنیم تا سال 2028، 9 درصد رشد داشته باشد و میزان استخدامی این افراد در بیمارستان‌ها افزایش بیابد. لازم به ذکر است که داکوتای شمالی بهترین مکان برای این افراد است. همچنین داکوتای جنوبی، مونتانا، نبراسکا، آیووا، ویرجینیا غربی، آلاسکا از جمله بهترین ایالت‌ها برای این رشته هستند.

همچنین می توانند در کنار این رشته، یک مهارت مرتبط هم آموزش ببینند و در برخی از شرکت ها استخدام شوند. آن دسته از داوطلبانی که هنوز تصمیمی بر انتخاب رشته دانشگاه های آزاد نگرفته اند می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات مزایا و معایب انتخاب رشته اتاق عملدر دانشگاه آزاد مطلع شوند. تا این بخش در خصوص مجموعه اتاق عملکه دردفترچه انتخاب رشته کنکورکد رشته هایی از آن ارائه شده است توضیحاتی داده شد. اما داوطلبان علاقه مند به این رشته چگونه می توانند موفق به قبولی نهایی در گرایش های آن شوند؟ مسلما داشتن مشاور و ترتیب اولویت های انتخاب رشته می تواند موفقیت داوطلبان کنکور را تضمین کند.

ساکن شهرهای غیر محروم بودند و بومی آن مناطق نیز محسوب نمی شدند، همچنان می بایست برای تحصیل در این رشته ها در کنکور سراسری شرکت کرده و رتبه مورد نیاز برای قبولی را کسب می کردند. علاوه بر این امکان ادامه تحصیل در رشته اتاق عمل تا مقطع دکتری در کشور عزیزمان ایران و همچنین کشورهای خارجی وجود دارد. یکی از رشته‌ هایی که نزد داوطلبین تجربی محبوبیت زیادی دارد، رشته اتاق عمل است. دانشجویان این رشته با انواع ابزارها و فناوری های مربوط به اتاق عمل و جراحی آشنا می‌ شوند و در عین حال می‌ آموزند که چگونه از بیمار قبل، بعد و در حین عمل مراقبت نمایند. فارغ التحصیلانی که در رشته اتاق عملتحصیل کرده اند بر اساس نوع مدرک خود می توانند در آزمون های استخدامی که توسط نهاد های دولتی و خصوصی برگزار می شود، شرکت کنند و یا در بیمارستان ها استخدام شوند.