دسته‌ها
اخبار

بحران کمبود توسعه دهندگان: 10 استراتژی نوآورانه برای شرکت ها


در عصر دیجیتال امروزی، فناوری با سرعتی برق آسا در حال پیشرفت است و توسعه دهندگان نرم افزار جادوگران پشت صحنه هستند که همه چیز را به وقوع می پیوندند. با این حال، با افزایش تقاضا برای استعدادهای فناوری، شرکت ها با یک چالش مهم روبرو هستند: بحران کمبود توسعه دهندگان. این کمبود منجر به رقابت شدید برای استعدادهای برتر شده است و استخدام و حفظ توسعه دهندگان ماهر را برای شرکت ها دشوار می کند.

اگرچه در سال 2016، تنها دو ماه طول کشید تا شرکت‌های استخدام کننده نقش توسعه‌دهنده را ایفا کنند. اما این موضوع در حال حاضر مالکیت پس از همه گیری را به کمبود توسعه دهندگان در جهان افزایش داده است. تا سال 2026، توسط اداره آمار کار ایالات متحده پیش بینی می شود که ایالات متحده با ،ری 1.2 میلیون توسعه دهنده مواجه شود.

این خبر خوبی نیست – به ویژه برای شرکت هایی که به دنبال سرمایه گذاری بیشتر در آن هستند تحول دیجیتال. با حرکت جهان به سمت هوش مصنوعی، داده های بزرگ و سایر فناوری های نوظهور، تقاضا برای توسعه دهندگان بیشتر از همیشه است!

شرکت ها باید بررسی کنند که چگونه می توانند کمبود توسعه دهندگان را برطرف کنند و یک تیم فنی قوی و پایدار بسازند که بتواند با چشم انداز همیشه در حال تغییر فناوری همگام شود. بنابراین، بیایید قبل از غواصی و یادگیری نحوه بستن شکاف بین عرضه و تقاضا و رشد در عصر فناوری، ببینیم چگونه بر شرکت‌ها تأثیر می‌گذارد.

کمبود توسعه دهندگان نرم افزار چگونه بر شرکت شما تأثیر می گذارد؟

به دلیل تمام این ابتکارات جدید، فشار بیشتری بر تیم های موجود وجود دارد تا بار بیشتری را به عهده بگیرند. آنها باید جدا از سیستم های قدیمی که در حال حاضر روی آنها کار می کنند، روی برنامه های توسعه فناوری شرکت کار کنند. این بدون شک تیم شما را بیش از حد لاغر می کند و باعث از دست دادن بهره وری شما می شود، البته تاثیری که چنین سناریویی بر روحیه کارمندان دارد.

زم، که به دلیل کمبود توسعه‌دهنده، استخدام توسعه‌دهندگان جدید سخت است، آ،ین چیزی که به آن نیاز داریم این است که توسعه‌دهندگان کنونی کار را ، کنند! خوشبختانه، با وجود کمبود توسعه‌دهنده، راه‌هایی برای هدایت نوآوری وجود دارد.

در مورد کمبود توسعه دهندگان چه کاری می تو،د انجام دهید؟

در چشم انداز دیجیتال فعلی، توسعه دهندگان نرم افزار تقاضای زیادی دارند، اما کمبود متخصصان ماهر برای پاسخگویی به نیازهای روزافزون شرکت ها وجود دارد. بنابراین، ،ب و کارها برای مق، با این چالش چه کاری می توانند انجام دهند؟ بیایید برخی از گام‌های عملی را که شرکت‌ها می‌توانند برای کاهش کمبود توسعه‌دهندگان و ایجاد یک تیم فنی قوی بردارند، بررسی کنیم:

1. از قدرت ابزارهای کم کد و بدون کد استفاده کنید.

با جدیدترین ابزارهای بدون کد و کم کد موجود در بازار، توسعه دهندگان تنها ،، نیستند که می توانند برنامه بسازند. ابزارهای بدون کد مانند Quixy درها را به روی توسعه دهندگان شهروند باز می کند تا بتوانند نوآوری را کنترل کنند. توسعه دهندگان شهروندی ایده بهتری از نیازهای خود دارند و ابزارهای بدون کد و کم کد به آنها قدرت می دهد تا کلاه توسعه دهندگان را بر سر بگذارند. به این ترتیب، می تو،د اطمینان حاصل کنید که تیم توسعه فعلی شما زمان و منابع انس، لازم برای کار روی پروژه های پیچیده را دارد.

2. ابزارهای کم کد و بدون کد را به ،وان بخشی از سیستم های طراحی گسترده بگنج،د.

اگر مدیران طراحی، توسعه، مدیریت محصول و تحویل در یک صفحه باشند و به یک زبان صحبت کنند، به ناچار فرآیند را آسان‌تر و کارآمدتر می‌کند. این همکاری را بسیار بهتر خواهد کرد! اینجاست که ،یب ابزارهای کم کد وارد می شود. ابزارهای کم کد و بدون کد می توانند بخشی از سیستم های طراحی شوند. به ،وان توسعه دهندگان شهروند، همه می توانند در مدیریت کارآمد کل فرآیند کمک کنند. کارهای تکراری را می توان خودکار کرد و کارایی را می توان به طور یکپارچه بهبود بخشید.

3. اجازه ندهید HTML و CSS سرعت شما را کاهش دهد.

مشخص است که کد نویسی دستی HTML و CSS سرعت شما را کاهش می دهد، به خصوص در هنگام کار بر روی مواردی مانند طراحی صفحه نمایش و چیدمان. چندین ابزار کم کد و بدون کد به شما امکان تجسم بهتر و صرفه جویی در زمان زیادی را در این فرآیند می دهند! ابزارهای کم‌کد نیز هنگام ساده‌سازی نوشتن پیوند داده و کد دسترسی به داده مفید هستند.

4. فاصله طراح و توسعه دهنده را حذف کنید.

طراحان و توسعه دهندگان معمولاً با هم کار نمی کنند. اغلب، آنها به طور جداگانه کار می کنند، بنابراین ما باید آنها را ساده کنیم تا بتوان طرح را کدگذاری کرد. این یک چالش بزرگ برای هر دو تیم طراحی و توسعه است. تاثیر منفی مستقیم بر بهره وری دارد و وقت هر دو تیم را تلف می کند. داشتن ابزارهای بدون کد می تواند با اطمینان از اینکه تیم طراحی کدی را به تیم توسعه می دهد که مدیریت، به روز رس، و ساخت آن آسان تر باشد، به کاهش این مشکل کمک کند.

5. روی کارمندان خود سرمایه گذاری کنید.

قبلاً در مورد اهمیت راضی نگه داشتن کارمندانتان صحبت کردیم. این را می توان با دادن فرصت های بیشتر به آنها برای یادگیری مهارت های جدید و بر عهده گرفتن مسئولیت های جدید انجام داد. این به آنها کمک می کند تا در حرفه خود پیشرفت کنند و به طور همزمان برای شرکت شما مفید باشند. بنابراین، سرمایه‌گذاری در برنامه‌های آموزشی و توسعه کارکنان راهی است که می‌خواهید در سناریوی فعلی پیشروی کنید.

6. محل کار باشید.

کارمندان به دنبال جبران منصفانه هستند. شما باید این را در نظر داشته باشید و بسته های پاداش و مزایا رقابتی را ارائه دهید! کارمندان ارزش خود را می دانند و به دنبال مکان هایی هستند که ارزش آنها را تشخیص دهد. رقابتی بودن در بازار به م،ای ارائه حقوق رقابتی، پاداش و مزایایی مانند بیمه درم،، برنامه های بازنشستگی، مرخصی با حقوق و غیره است. این به استخدام و حفظ استعدادها کمک می کند!

7. در استخدام انعطاف پذیر باشید.

همانطور که دیدیم، یک بحران عظیم کمبود توسعه‌دهنده وجود دارد. شما هنوز هم می تو،د توسعه دهندگان را در شرکت خود توسعه دهید. به جای اینکه در شرایطی که در حین استخدام به دنبال آن هستید، سختگیر باشید، اگر این ا،امات راحت باشند، کمک خواهد کرد.

اگر کارمند فقط با برخی از مهارت های داخلی همراه باشد، اشکالی ندارد. اگر آنها مایل به یادگیری و توسعه مهارت های جدید باشند، می توانند به یک دارایی برای شرکت تبدیل شوند. ما قبلاً دیدیم که توسعه دهندگان شهروند چه توانایی هایی دارند. بنابراین، جستجوی نامزدهایی با مهارت‌های قابل انتقال، کلید اصلی است. استخدام توسعه دهندگان جوان نیز یک راه موثر برای مق، با این مشکل است.

8. است، استعداد را گسترش دهید

در دنیای کنونی، زم، که شرکت ها به دنبال استخدام استعدادهای جدید هستند، نیازی نیست که خود را به یک موقعیت جغرافیایی خاص محدود کنند. با توجه به اینکه کار از خانه یک امر عادی جدید است، می‌تو،د از مجموعه استعدادهای جه، بهره ببرید و بازار بسیار بزرگتری را برای انتخاب در اختیارتان قرار دهید.

9. فرهنگ شرکت خود را بسازید

یک محل کار عالی به اندازه هر عامل دیگری، مانند پاداش، هنگام جستجوی کار مهم است. فرهنگ قوی شرکت به شما شانس خوبی برای جذب استعدادهای برتر در این زمینه می دهد. این کار کارکنان شما را راضی نگه می دارد و به ،ب بهترین استعدادها کمک می کند.

10. از مب، شروع کنید

ایجاد روابط قوی با موسسات آموزشی. اینجا جایی است که کارمندان آینده شما در حال مطالعه و کشف مسیر شغلی هستند. همکاری با کالج‌ها و دانشگاه‌ها برای ارتقای توسعه نرم‌افزار به ،وان یک انتخاب شغلی، کمک زیادی به حل مشکل کمبود توسعه‌دهنده خواهد کرد. به ،وان یک شرکت، شما همچنین قادر خواهید بود دوره های کارآموزی و برنامه های تعاونی را ارائه دهید که در نهایت در دراز مدت به شرکت کمک می کند!

بنابراین، با ،یب اقدامات ذکر شده در بالا، شرکت شما به خوبی مجهز خواهد شد تا در سناریوی فعلی با وجود بحران کمبود توسعه‌دهنده‌ای که جهان اکنون با آن مواجه است، پیش برود.

نتیجه

بحران کمبود توسعه‌دهنده چالشی است که شرکت‌ها نمی‌توانند در دنیای تکنولوژی محور امروزی نادیده بگیرند. با این حال، با استراتژی‌ها و طرز فکر صحیح، می‌توان یک تیم فنی قوی و پایدار ایجاد کرد که بتواند خواسته‌های صنعت را برآورده کند.

از سرمایه گذاری در آموزش و توسعه گرفته تا پرورش فرهنگ نوآوری، راه هایی که در این وبلاگ بررسی کرده ایم می تواند به پر ، شکاف بین عرضه و تقاضا کمک کند و شرکت شما را برای موفقیت بلندمدت آماده کند.

اجازه ندهید کمبود توسعه‌دهنده شرکت شما را عقب نگه دارد. همین امروز اقدام کنید و شروع به ساخت تیم فنی کنید که برای پیشرفت در عصر تکنولوژی به آن نیاز دارید.

اعتبار تصویر ویژه: ع، کریستینا موریلو; Pexels; متش،!

ویوک گوئل

بیش از 19 سال تجربه رهبری در شرکت های فناوری اطلاعات در همه اندازه ها، از شرکت های نوپا گرفته تا سازمان های بزرگ در هند و ایالات متحده آمریکا. تخصص در استراتژی و عملیات در عملکردهایی مانند فروش و توسعه ،ب و کار، منابع انس،، فرآیند و کیفیت، مدیریت پروژه و توسعه محصول.


منبع: https://readwrite.com/the-developer-s،rtage-crisis-10-innovative-strategies-for-companies/