دسته‌ها
اخبار

با توقف رشد، آینده دنیای ورزش الکترونیک نامشخص است


شش سال پیش، شرکت مدیسون اسکوئر گاردن، گروهی شامل جیمز ،ان، مالک نیویورک نی، و نیویورک رنجرز، ورود پیروزمندانه به مرز بعدی ورزش را اعلام کرد: لیگ حرفه ای بازی های ویدیویی.

سرمایه گذاران نیویورکی بیش از 10 میلیون دلار برای ،ید ا،ریت سهام در Counter Logic Gaming، یک تیم ورزش الکترونیکی و گفت که بازی‌های ویدیویی حرفه‌ای «اکنون در آستانه تغییرات عظیمی قرار دارد، که به اعتقاد ما پتانسیل ایجاد رشد قابل توجهی را دارد».

در عوض، این رشد راکد شده است. از آنجایی که درآمد ورزش های الکترونیکی کمتر از حد انتظار بود و سرمایه گذاران نسبت به این صنعت بدبین شدند، صاحبان مدیسون اسکوئر گاردن در سال گذشته سعی ،د با فروش تیم خیمه شب بازی خود راهی برای ،وج از این تجارت پیدا کنند.

پس از سال ها هیاهو، ورزش های الکترونیکی در ایالات متحده جای خود را به واقعیت های اقتصادی می دهند. مالکان تیم که قادر به ،ب سود نیستند، هزینه ها را با ا،اج کارکنان و پایان دادن به قرارداد با بازیکنان ستاره کاهش می دهند. در برخی موارد، آنها تیم‌های خود را می‌فروشند و گاهی اوقات با ضرر، به افرادی که معتقد بودند ورزش‌های الکترونیکی می‌تواند چیز بزرگ بعدی در سرگرمی باشد، یک بررسی واقعی واقعی ارائه می‌کنند.

نگران کننده ترین، به نظر می رسد برخی از بینندگان علاقه خود را از دست می دهند. طبق برآوردهای شرکت داده Esports Charts، آنها 14.8 میلیون ساعت از فصل بهار 2023 لیگ قهرم، سری، بزرگترین لیگ ورزش های الکترونیکی ایالات متحده را تماشا ،د که 13 درصد نسبت به سال قبل و 32 درصد نسبت به سال 2021 کاهش داشت.

Rod Breslau، تحلیلگر بازی و ورزش های الکترونیکی، گفت: «ما در نقطه ای هستیم که همه برای انجام دادن روحیه زیادی دارند. تبلیغات بسیار زیاد و ارزش واقعی بسیار کم بوده است.»

درست مانند ورزش های سنتی، بازیکنان ستاره های ورزش های الکترونیکی می توانند دستمزد هفت رقمی دریافت کنند و برای قهرم، رقابت کنند و حامیان مالی و هواداران را در طول مسیر جذب کنند. سرمایه گذاران در دهه گذشته سهام تیم هایی را که در لیگ های حرفه ای شرکت می کنند برای بازی هایی مانند League of Legends، Overwatch و Call of Duty ،یداری ،د.

بزرگترین آنها لیگ قهرم، سری است، یک لیگ 10 تیمی که در سال 2013 تأسیس شد و توسط Riot Games، شرکتی که League of Legends را ایجاد کرد، اداره می شود. در لیگ، تیم‌ها در League of Legends که یک بازی با مضمون فانتزی است، در مسابقاتی که می‌تواند میلیون‌ها بیننده را به خود جلب کند و استادیوم‌ها را پر کند، به مصاف هم می‌روند.

اما لیگ ها برای ،ب درآمد با مشکل مواجه شده اند. مشارکت برای پخش مسابقات ورزشی الکترونیکی در سایت هایی مانند یوتیوب و توییچ از بین رفته است، حامیان مالی بودجه تبلیغات خود را کاهش می دهند و مالکان تیم ها را با ضرر و زیان می پردازند در حالی که حقوق زیادی به بازیکنان ورزش های الکترونیکی می پردازند.

برخی از تیم‌های ورزش الکترونیک، مانند ایول جنیوز، راه خود را از هم جدا کرده‌اند بسیاری از بازیکنان گران قیمت آنها در League of Legends. دیگران، مانند 100 دزد، کارمندان و مدیران ارشد را ا،اج می کنند.

قیمت سهام FaZe Clan، یک گروه ورزش الکترونیکی که سال گذشته وارد بورس شد، تنها به 50 سنت برای هر سهم سقوط کرده است. در ماه مارس، FaZe یک اخطار حذف از فهرست نزدک دریافت کرد که در آن هشدار داده شد اگر سهامش به بالای 1 دلار نرسد، ممکن است از بورس حذف شود. و در روز جمعه، FaZe اعلام کرد که در حال ا،اج حدود 40 درصد از کارمندان، پس از یک دور کاهش در ماه فوریه است. خبر این بود قبلا توسط دیجی دی گزارش شده بود.

جک اتین، مدیر اجرایی Cloud 9، یک گروه ورزش‌های الکترونیکی، گفت که با کناره‌گیری از تقریباً نیمی از لیگ‌های ورزش الکترونیکی که سازمانش در آن شرکت داشت، هزینه‌ها را کاهش داده است، که اکنون هشت لیگ از حدود 15 لیگ است.

TSM، یکی از با ارزش ترین سازمان های ورزش های الکترونیکی، روز شنبه گفت که در حال فروش جایگاه خود در سری لیگ قهرمانان است. این یک ضربه بزرگ برای لیگ است، شبیه به یک امتیاز خیمه شب بازی که NBA یا NFL را ، می کند، زیرا TSM یکی از قدیمی ترین و برجسته ترین برندها در ورزش های الکترونیکی آمریکای شمالی است.

به گفته یک فرد مطلع از بحث، TSM از حدود سه هفته پیش شروع به گفتگو با گروه های علاقه مند کرد و لیست ،یداران احتمالی خود را به حدود ده ها نهاد، عمدتا در رسانه ها و دنیای ورزش های سنتی، محدود کرده است. این شخص گفت که قیمت درخواستی در محدوده 20 میلیون دلار است.

اندی دین، مدیر اجرایی TSM، در مصاحبه ای گفت که ،وج او از لیگ ایالات متحده به جای مشکلات اقتصادی به تمایل او برای رقابت برای قهرم، جهان مربوط می شود. ا،ر بهترین تیم های لیگ افسانه ها از مکان هایی مانند کره ج،ی یا چین می آیند و منطقه آمریکای شمالی مدت هاست که از نظر قدرت رقابتی از این مناطق عقب مانده است.

آقای دین گفت که قصد دارد پس از فروش اسلات خود در ایالات متحده، جایگاهی را در یکی از لیگ های برتر لیگ افسانه ها در سایر نقاط جهان ،یداری کند.

Riot Games اکنون تحت فشار است. League of Legends در طول تاریخ خود میلیاردها دلار فروش داشته است، اما لیگ ورزش های الکترونیکی در اطراف این ،وان مدت هاست که ضرر کرده است. این برای Riot که متعلق به غول اینترنتی چینی Tencent است خوب عمل کرده است، زیرا Riot می تواند از لیگ برای جلب علاقه به بازی استفاده کند.

اما این فرمول به طور فزاینده ای آن را در تضاد با مالکان تیم های ورزش الکترونیکی قرار می دهد، که حداقل 10 میلیون دلار برای بازی در لیگ به Riot پرداخت ،د و به آنها قول داده شد که در نهایت سود ببرند. این ماه، پس از درخواست تیم ها، ریوت موافقت کرد حذف شرط شرکت تیم‌ها در لیگ توسعه‌یافته لیگ افسانه‌ها – یک پله پایین‌تر از سری لیگ قهرمانان – که می‌تواند به تیم‌ها در صرفه‌جویی در هزینه کمک کند.

ماه گذشته، ریوت یک وبلاگ طول، منتشر کرد پس از اعتراف به اشتباهات خود و تلاش برای اطمینان بخشیدن به سرمایه گذاران. خوش بینان ورزش های الکترونیکی به دو نکته مثبت اصلی اشاره می کنند: جو، بینندگان ورزش های الکترونیکی، که برای تبلیغ کنندگان جذاب است، و وعده ،ب درآمد از طریق فروش اقلام درون بازی با موضوع رویدادهای ورزش های الکترونیکی. Riot گفت: سال گذشته، فروش چنین اقلامی در یکی دیگر از بازی های Riot، Valorant، 42 میلیون دلار درآمد داشت که نیمی از آن به تیم های شرکت کننده در لیگ ورزش های الکترونیکی Valorant تعلق گرفت.

جان نیدهام، رئیس ورزش های الکترونیکی Riot، اذعان کرد که این صنعت مشکلاتی دارد.

بخش بزرگی از چیزی که می‌فروشیم رویا است، این آینده بلندمدت ورزش‌های الکترونیکی است. و وقتی تیمی را از دست می‌دهیم و آن‌ها نمی‌توانند بر اساس آن رویا سرمایه‌گذاری کنند، آن را به ،وان یک ش،ت در نظر می‌گیریم. بنابراین ما مطمئناً فشار را احساس می کنیم.»

برای مدیسون اسکوئر گاردن، فروش Counter Logic Gaming، تیم ورزش الکترونیکی آن، ت، برای کاهش ضرر بود. اما چهار نفر با اطلاع از وضعیت گفتند، این شرکت نتوانست ،یدار برای تیم پیدا کند که هزینه کافی برای جبران هزینه های آن را بپردازد.

در عوض، گروه مدیسون اسکوئر گاردن ده ها کارمند Counter Logic Gaming را ا،اج کرد و قراردادی منعقد کرد. ماه گذشته برای ادغام دارایی باقی مانده خود – تیم League of Legends – با NRG Esports، یک سازمان ورزش الکترونیکی متفاوت.

مدیسون اسکوئر گاردن مبلغی نقدی از این معامله دریافت نکرد. سه نفر از آشنایان به این معامله گفتند، در عوض، چندین میلیون دلار به NRG پرداخت تا هزینه های تسهیلات CLG و حقوق 25 کارمند باقی مانده را بپردازد. برخی از جنبه های این معامله پیشتر گزارش شده بود توسط Jacob Wolf Report، یک پایگاه خبری ورزش الکترونیکی

گروه مدیسون اسکوئر گاردن سهام اقلیت در شرکت مادر NRG به نام Hard Carry Gaming را دریافت کرد و به آن اجازه داد تا جایگاه خود را در ورزش های الکترونیکی حفظ کند. به گفته مردم، دن فلیتر، معاون ارشد در شرکت مدیسون اسکوئر گاردن، نیز به ،وان بخشی از این معامله، به عضویت هیئت مدیره هارد کری گیمینگ انتخاب شد.

دیوید هاپکینسون، رئیس ورزشگاه مدیسون اسکوئر گاردن، در بی،ه‌ای با اعلام این قرارداد گفت که این قرارداد به این شرکت اجازه می‌دهد «یک سرمایه‌گذار مهم در صنعت ورزش‌های الکترونیکی باقی بماند».

برخی مهاجرت را یک فرصت می دانند. اندی می،، رئیس NRG Esports – که تیم لیگ افسانه‌های مدیسون اسکوئر گاردن را ،یداری کرد – گفت که با ،وج نام‌های بزرگ شاهد افتتاحیه در این صنعت است.

آقای می،، یکی از مدیران سابق فناوری و یکی از مالکان ،رامنتو کینگز در NBA، گفت: “این زمان سختی است، اما اکنون زمان ماست.” “من فکر می کنم فرصتی برای سرقت تعدادی از طرفداران موجود وجود دارد.”


منبع: https://www.nytimes.com/2023/05/20/technology/e-sports-revenue-video-gaming.html