دسته‌ها
اخبار

چرا آمازون “آمازون” نامیده می شود؟


بر،ب نام آمازون
جو فدوآ / How-To Geek

جف بزوس پس از جستجو در فرهنگ لغت برای نام “A” در آمازون ،ن شد. نام اصلی شرکت نبود.

آمازون یکی از بزرگترین و موفق ترین شرکت های تاریخ است. آنقدر فراگیر است که احتمالاً به جنگل بار، با همین نام فکر نمی کنید. اما جف بزوس چگونه به آن دست یافت؟

نام آمازون چه بود؟

تصور اینکه آمازون «آمازون» نامیده نشود، سخت است، اما این اولین نامی نبود که توسط مدیرعامل جف بزوس انتخاب شد. پس از نقل مکان به سیاتل، واشنگتن در سال 1994، بزوس شرکتی را با نام “Cada،, Inc” ثبت کرد.

طبق کتاب برد استون “فروشگاه همه چیز، “Cada،” اشاره ای به “a،cada،” بود، به این م،ی که استفاده از فروشگاه مانند جادو عمل می کند. با این حال، نام Cada، برای مدت طول، باقی نماند.

فقط چند ماه بعد، پس از اینکه یک وکیل نام “جسد” را اشتباه شنید، بزوس تصمیم گرفت نام جدیدی پیدا کند. در ابتدا بزوس و همسرش می خواستند relentless.com، اما خیلی غیر دوستانه به نظر می رسید. Awake.com و browse.com همچنین در نظر گرفته شد – هر سه هنوز به آمازون هدایت می شوند.

چرا جف بزوس شرکت خود را آمازون نامید؟

در زمان قبل از اینکه جستجوی گوگل بر اینترنت حکومت کند، قرار گرفتن در صدر فهرست‌های الفبایی همچنان اهمیت داشت. این همان چیزی بود که بزوس را به سمت awake.com و نام دیگر “Aard” سوق داد.

در نهایت، بزوس بر روی نامی که همه ما می شناسیم – Amazon.com – راضی شد. همانطور که داستان پیش می رود، او در فرهنگ لغت نگاه می کرد و “آمازون” را دوست داشت، زیرا به نظر “عجیب و متفاوت” می رسید. آمازون نه تنها نام یک جنگل بار، است، بلکه بزرگترین رودخانه جهان است. بزوس گفت قصد دارد آمازون را به بزرگترین کتابفروشی جهان تبدیل کند.

بزوس احساس می کرد که نام تجاری برای شرکت او به ویژه به ،وان یک شرکت آنلاین بسیار مهم است. بقیه موارد مربوط به تاریخ است و اکنون میلیون ها نفر از یک وب سایت همه چیز را از محصولات فنی گرفته تا لوازم خانگی ،یداری می کنند. هدف اصلی این شرکت – کتاب – هنوز یک بازوی بزرگ است، اما آمازون امروزه خیلی بیشتر از این کار می کند.


آیا نام آمازون در موفقیت آن نقش داشته است؟ سخت است که مطمئن شوید، اما یک نام خوب مطمئنا ضرری ندارد. کاملاً ممکن است همه ما بتو،م بسته‌های باتری قابل حمل را از Cada،.com ب،یم و کتاب‌های الکترونیکی را در EReaders Cada، Wand خود بخو،م.




منبع: https://www.،wtogeek.com/870518/why-is-amazon-called-amazon/