دسته‌ها
اخبار

مهم‌ترین روندهای تکنولوژی و فناوری های نوظهور در سال ۲۰۲۰ صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته صحا

همه مواردی که گفتیم، ارتباطی با خورد و خوراک انسان‌ها یا حتی حیوانات نداشتند؛ اما بالاخره کشاورزی هم سهمی از فناوری دارد. کشاورزی هوشمند از اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و انواع تجهیزات برای تولید محصولات ارگانیک، با کیفیت و بازدهی بالا استفاده می‌کند. از ربات‌ها برای بردات محصولات و از سنسورهای مختلف برای تجزیه و تحلیل خاک استفاده می‌شود. کشاورزی مدرن داخلی، سالنی و عمودی هر ساله گسترش بیشتری پیدا می‌کنند. بدین طریق، سرمایه اجتماعی باعث توسعه و گسترش یادگیری کارآفرینان می گردد.

  • لازم به ذکر است که بدانید تمام سازمان های کوچک، متوسط و بزرگ برای بررسی چگونگی عملکرد خود نیاز به دریافت گزارش عملکرد دارند.
  • جالب است بدانید که اینترنت اشیا در سال‌های آینده به هوش اشیا تبدیل می‌شود و دستگاه‌های هوشمند می‌توانند داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند و به طور مستقل تصمیم بگیرند.
  • همانطور که قبلا عنوان شد، شفافیت کمی در مورد نقشی که تکنولوژی و نوآوری در هدایت به سوی تغییرات اجتماعی وجود دارد.
  • در صورتی که کولرِ خانه شما هوشمند باشد می‌توانید از طریق گوشیِ همراه خود نیم ساعت قبل از رسیدن به خانه کولر را روشن کنید.

به‌عنوان مثال، کنسرسیومی (انجمنی که معمولا از چندین شرکت تشکیل شده است) از شرکت‌های پشتیبان پروژه ای به‌نام Gigastack قصد دارد نیروگاه بادی دریایی Horn sea Two Ørsted را به ۱۰۰ مگاوات الکترولیزر برای تولید هیدروژن سبز در مقیاس صنعتی مجهز کند. درحال‌حاضر، سالانه چهارمیلیارد تن سیمان تولید می‌شود؛ بااین‌حال به‌دلیل افزایش شهرنشینی، طبق گزارش چاتهام هاوس انتظار می‌رود این رقم به پنج‌میلیارد تن در ۳۰ سال آینده برسد. به‌همین‌دلیل، محققان و شرکت‌های نوپا در حال کار روی تولید سیمان با حداقل انتشار کربن هستند. صنعت درحال‌حاضر از یکپارچه‌سازی حسگرهای اختصاصی‌، دوقلوهای دیجیتال و اینترنت اشیاء استفاده کرده است تا بهره‌وری را بهینه کند و به احتمال زیاد در آینده از رایانش فضایی مکانی نیز استفاده خواهد کرد. این تکنولوژی می‌تواند ردیابی مبتنی‌بر مکان را به یک قطعه از تجهیزات یا یک کارخانه اضافه کند.

اینترنت 5G و 6G : با سرعت نور ارتباط برقرار کنید

تکنولوژي، اجراي عملي دانش است، ابزاري است که به کمک تلاش و سعي آدمي مي آيد. چند هويت تکنولوژيک ديگر غير از سخت افزار وجود دارد که از جمله به نرم افزار و مهارت هاي انساني مي توان اشاره کرد. از دیگر مزایای تکنولوژی برای کسب و کارها باید به امکان کار کردن از راه دور اشاره کرد. اینترنت بی سیم و فضای ابری به کارکنان ریموت و دور کار این امکان را داده تا به برنامه ها، منابع و اطلاعات شرکت ها از هرجایی دسترسی داشته و وظایف خود را انجام دهند. از جمله ساده سازی فرایندها باید به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM اشاره کرد. یکی از ویژگی های این سیستم کمک به افراد تیم های فروش است تا از ریزجزئیات ارتباط با مشتری مطلع باشند.

تأثیر بر زندگی[ویرایش]

خودرو‌های خودران و خودکار را تصور کنید که می‌توانند همه‌جا را ببینند و اسکنرهای متحرکی که می‌توانند فعالیت مغز فرد را کنترل کنند. پیشرفت‌های رخ داده در تبدیل دی‌اکسیدکربن به موادشیمیایی، مطمئننا توسط شرکت‌های نوپا یا شرکت‌های دیگر در سال‌های آتی تبلیغ و توسعه داده می‌شوند. پس از آن، صنعت شیمیایی با تبدیل آنچه که امروزه کربن دی‌اکسید را به محصولات با ارزش تبدیل می‌کند، گامی بزرگ‌تر برای تبدیل شدن به بخشی از یک اقتصاد آزاد و عاری از زباله خواهد برداشت. همچنین هدف کمک به تولید کمتر گاز‌های گلخانه‌ای نیز تحقق خواهد یافت. فتوکاتالیست‌ها معمولا نیمه‌رسانا هستند و به نور ماورای بنفش و انرژی بالا برای تولید الکترون‌های دخیل در تبدیل کربن دی‌اکسید نیاز دارند.

تکنولوژی آینده چیست و چه کاربردی دارد؟

در سال 2019 بیش از 34 میلیون کیف پول بلاک چین در سراسر جهان استفاده شد. فناوری بلاک چین از استقبال گسترده ای برخوردار شده است و همچنان بسیاری از صنایع، از بازی و حاکمیت گرفته تا امور مالی را مختل می‌کند. طبق اعلام شرکت بین المللی داده، شرکت‌ها در سال 2021 تقریباً 6.6 میلیارد دلار برای راه حل‌های بلاک چین هزینه کرده اند که 50 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. با افزایش جدید NFT ها و متاورس، بلاک چین در سال 2022 اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. بلاک چین، شرکت‌ها را قادر می سازد تا تراکنش‌ها را ردیابی کنند و با طرف‌های تایید نشده تجارت کنند، حتی بدون کمک موسسات مالی. همچنین مزایای دیگری مانند ساختار داده، شفافیت، امنیت، تغییرناپذیری و تمرکززدایی را اضافه می کند.