دسته‌ها
اخبار

مطالعه KPMG: هوش مصنوعی مولد آماده تغییر شکل کارایی محل کار، متحول کردن مشاغل


در تاریخ 11 تا 12 ژوئیه به مدیران ارشد در سانفرانسیسکو بپیوندید تا بشنوید که چگونه رهبران سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی را برای موفقیت ادغام و بهینه می‌کنند.. بیشتر بد،د


با توجه به الف نظرسنجی اخیر که توسط KPMG انجام شد، تأثیر هوش مصنوعی مولد بر عملیات تجاری به سرعت در حال رشد است و پیامدهای عمیقی برای نیروی کار دارد. یافته های نظرسنجی نشان می دهد که 72 درصد قابل توجهی از پاسخ دهندگان بر این باورند که GenAI پتانسیل افزایش قابل توجه بهره وری در سازمان آنها را دارد. علاوه بر این، 66٪ از شرکت کنندگان پیش بینی تحول در چشم انداز کاری آینده را دارند، در حالی که 62٪ توانایی هوش مصنوعی برای تحریک نوآوری و تسهیل توسعه محصولات و خدمات جدید را تشخیص می دهند.

این شرکت معتقد است که این نتایج بر اهمیت روزافزون GenAI در پیشبرد موفقیت سازم، و پرورش خلاقیت و پیشرفت تاکید می کند.

فلیسیا لیون، مدیر مشاوره سرمایه انس، KPMG، به VentureBeat گفت: «وظایف استراتژیک قرار است بیشترین بهره را از اجرای هوش مصنوعی ببرند. “افراد از داشتن زمان بیشتری برای تمرکز بر روی این وظایف بهره مند می شوند زیرا وظایف تاکتیکی بیشتر به صورت خودکار و توانایی افزایش یافته برای انجام آنها به دلیل سهولت دسترسی به اطلاعات و قابلیت های پشتیب، کننده (ی،ی تجزیه و تحلیل) مفید است.”

احتیاط در مورد هوش مصنوعی مولد

شرکت کنندگان در نظرسنجی ضمن تایید جنبه های مثبت، در مورد پیامدهای منفی بالقوه مرتبط با پذیرش هوش مصنوعی مولد نیز محتاط بودند.

رویداد

تبدیل 2023

در 11 تا 12 جولای در سانفرانسیسکو به ما بپیوندید، جایی که مدیران ارشد نحوه ادغام و بهینه سازی سرمایه گذاری های هوش مصنوعی برای موفقیت و اجتناب از دام های رایج را به اشتراک می گذارند.

اکنون ثبت نام کنید

به طور خاص، 47٪ از پاسخ دهندگان نگر، های خود را در مورد امنیت شغلی ابراز می کنند، در حالی که 41٪ نگران فرصت های محدود برای پیشرفت شغلی هستند. علاوه بر این، تقریباً دو پنجم (39٪) مدیران اجرایی افزایش رفتار ضد اجتماعی در محل کار را به دلیل کاهش تعاملات اجتماعی پیش بینی می کنند.

لیون گفت این یافته‌ها نیاز به بررسی دقیق و اقدامات پیشگیرانه برای رسیدگی به چالش‌های بالقوه ادغام GenAI در تنظیمات سازم، را برجسته می‌کند.

لیون گفت: «شرکت‌ها این نگر،‌ها را با ساختارشکنی مشاغل و در نظر گرفتن دیدگاهی مبتنی بر مهارت از کار برطرف می‌کنند. شرکت‌ها می‌توانند ببینند که کجا مهارت‌های مجاور دارند و می‌توانند کارمندان را به سمت‌های جدید منتقل کنند، و می‌توانند ببینند که کجا باید کارکنان خود را ارتقا دهند تا بتوانند موقعیت‌ها و نقش‌های دیگر را در شرکت پر کنند.»

تاثیر هوش مصنوعی مولد بر استعدادها و مشاغل در محل کار

این مطالعه نشان می‌دهد که پیاده‌سازی GenAI مست،م ،ب استعدادهای جدید و ارتقای مهارت‌های کارمندان فعلی است، همانطور که 66 درصد از افراد مورد بررسی خاطرنشان ،د.

در واقع، 71 درصد از این مدیران بر این باورند که عملکرد فناوری اطلاعات به استخدام و آموزش کارکنان برای اطمینان از یکپارچگی یکپارچه نیاز دارد. بنابراین، در مرحله اجرا، مدیران مهارت‌های هوش مصنوعی، یادگیری ماشین (ML)، پردازش زبان طبیعی (NLP)، تبدیل متن به گفتار و گفتار به متن را در اولویت قرار می‌دهند.

با این حال، حتی اگر پاسخ دهندگان ا،ام به استخدام و آموزش کارکنان را برای اجرا تصدیق کنند، تنها 12٪ معتقدند که نیروی کار آنها به اندازه کافی برای پذیرش مهارت دارد.

علاوه بر این، یک چهارم مدیران اجرایی ایالات متحده استراتژی مشخصی برای ادغام نیروی کار خود با قابلیت‌های هوش مصنوعی ندارند، در حالی که تقریباً یک سوم از کارکنان در مراحل پذیرش و ادغام، مقاومت می‌کنند.

پرورش هوش مصنوعی مسئول

لیون بر اهمیت پرورش فرهنگ استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در استخدام و ارتقای مهارت کارکنان تاکید کرد. او گفت که سازمان‌ها می‌توانند اعتماد بازار را حفظ کنند و با کمک به کارکنان در درک روش‌های بهینه برای استفاده از هوش مصنوعی برای اه، تجاری، برندسازی داخلی کارکنان را تقویت کنند.

لیون توضیح داد: «مهم است که بین مهارت‌های مورد نیاز فناوری اطلاعات برای توسعه و حفظ ایمنی فناوری و مهارت‌های مورد نیاز نیروی کار گسترده‌تر برای پذیرش هوش مصنوعی و همچنین شناسایی فرصت‌ها برای استفاده از هوش مصنوعی تمایز قائل شویم.

او افزود: «در حالی که سازمان‌ها در حال حرکت در این تغییر هستند، مهم است که اطمینان حاصل شود که ا،یستم مهارت‌های آنها رهبران را قادر می‌سازد تا به سرعت مهارت‌های فعلی و آینده نیروی کار (بر اساس برنامه‌های استخدام، فرسایش، یادگیری) را تجزیه و تحلیل کنند. علاوه بر این، یک رویکرد ثابت برای اندازه‌گیری مهارت مهارت‌ها برای تصمیم‌گیری آگاهانه حیاتی خواهد بود.»

ایجاد شغل با GenAI

این نظرسنجی همچنین پتانسیل ایجاد شغل از طریق هوش مصنوعی مولد را بررسی می کند. 76 درصد قابل توجهی از مدیران ایالات متحده پیش بینی می کنند که تأثیر مثبتی بر نقش های مرتبط با فناوری اطلاعات و نرم افزار با پذیرش گسترده داشته باشد. سه دسته شغلی برتر که انتظار می رود از آن بهره مند شوند عبارتند از مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات و نرم افزار، مشاغل خلاق و مشاغل خدمات مشتری.

با این حال، طبق گفته 64 درصد از پاسخ دهندگان، نقش های اداری شامل وظایفی مانند ورود داده ها و نگهداری سوابق پیش بینی می شود که بیشترین تأثیر منفی را در بین بخش ها و عملکردها داشته باشد.

در حالی که 20 درصد از پاسخ دهندگان نسبت به تأثیر مثبت هوش مصنوعی مولد بر مشاغل تولیدی ابراز خوش بینی می کنند، 24 درصد (شامل بیش از 33 درصد از پاسخ دهندگان از هر دو بخش مصرف کننده و ،ده فروشی و تولید صنعتی) معتقدند که پذیرش هوش مصنوعی بر چنین مشاغلی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

«امروزه هوش مصنوعی می‌تواند کد بنویسد و آزمایش را در مقیاس شبیه‌سازی کند. لیون گفت: چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و راه‌حل‌های صوتی مصنوعی می‌توانند بخش‌های زیادی از خدمات مشتری را بر عهده بگیرند و تصاویر/فیلم‌ها ایجاد کنند. بخش بزرگی از وظایف در این مشاغل توسط هوش مصنوعی انجام می شود و سرعت، کیفیت و کارایی را در مقیاس افزایش می دهد.

تخصص انس، حیاتی است

در عین حال، لیون گفت: «نیاز به تخصص و اطلاعات انس، برای اطمینان از یکپارچگی و عملکرد موفقیت‌آمیز سیستم‌های هوش مصنوعی حیاتی باقی می‌ماند – ی،ی توسعه اعلان‌هایی که به مدل عملیاتی ارزش می‌افزایند، رسیدگی به درخواست‌های پیچیده و خلاقیت اولیه ایده پردازی.”

او گفت که سازمان‌ها باید به طور عمل‌گرایانه به اختلالات عمده برخورد کنند و به طور فعال کارکن، را که مشاغلشان منسوخ می‌شود، ارتقاء یا مهارت دهند، و به آنها اجازه می‌دهد با خواسته‌های جدید سازگار شوند و تحرک بین شرکتی را تسهیل کند.

لیون گفت: “کارکن، که در مشاغل اداری کار می کنند تمایل دارند دانش گسترده ای از سازمان و عملیات آن داشته باشند.” «این دانش، همراه با ارتقا یا مهارت مجدد، افراد را قادر می‌سازد تا راحت‌تر در سازمان تغییر کاربری دهند. برای حمایت از کارمندان از طریق این تغییر، سازمان‌ها باید مسیرهای شغلی خود را برای تطبیق با این انتقال‌ها مجدداً بیندیشند و ا،یستم یادگیری خود را برای توانمندسازی آنها تنظیم کنند. علاوه بر این، در صورت عدم تن، در آینده، برنامه‌های کمک جایگزین شغل ممکن است نصب شوند.»

آینده ای از فرصت های جدید با هوش مصنوعی مولد

به گفته لیون، هوش مصنوعی اساساً مدل‌های ،ب‌وکار را تغییر می‌دهد و راه‌های جدیدی را برای رشد، کارایی و نوآوری ارائه می‌دهد که همگی نیازمند مشارکت فعالانه نیروی کار هستند. در نتیجه، او معتقد است که استفاده از هوش مصنوعی به سرعت از یک مزیت رقابتی به یک نیاز ضروری تبدیل خواهد شد.

او گفت: «برای پذیرش بهینه هوش مصنوعی، سواد داده و هوش مصنوعی کلیدی است. از این رو، کارکنان باید آموزش ببینند و به آنها پاداش داده شود تا با فناوری جدید کار کنند و متعاقباً آن را تا جایی ادغام کنند که آزمایش به ابزاری ساختاری برای باز ، مداوم پتانسیل تبدیل شود. نقش‌های اضافی ظاهر می‌شوند که به تضمین کیفیت، حریم خصوصی داده‌ها، امنیت سایبری و اخلاقیات مرتبط با راه‌حل‌های هوش مصنوعی کمک می‌کنند.»

لیون خاطرنشان می کند که اجرای هوش مصنوعی مولد هنوز در مراحل اولیه است. او پیشنهاد می‌کند که سازمان‌ها استراتژی‌های استعداد را با ایجاد یک ارزش پیشنهادی قانع‌کننده برای استعدادهای فناوری به منظور تقویت شیوه‌های هوش مصنوعی ارزیابی کنند. علاوه بر این، سازمان‌ها باید راه‌هایی را برای تأیید و پاداش استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی بررسی کنند.

“چه ،ی بهتر از شخصی که کار را انجام می دهد می داند چگونه کار را ساده کند؟” گفت لیون. مهمتر از همه، برای رهبران مهم است که لحن تعیین کنند – به اشتراک بگذارند که چگونه می خواهند هوش مصنوعی را برای همیشه در سازمان خود و در خدمت مشتریان خود به کار گیرند. با حضور در جلو، رهبر می‌تواند اعتماد نیروی کار را برانگیزد و به کارکنان کمک کند چشم‌اندازی برای آینده ببینند.»

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازم، متحول کننده ،ب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/generative-ai-poised-to-reshape-workplace-efficiency-revolutionize-jobs-kpmg-study/