دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی پزشکی چیست ؟ علم فردا

با تکراتو همراه باشید تا بهترین تکنولوژی های پزشکی در سال 2020 را بررسی کنیم؛ از ربات‌ها حراج، پرینت سه‌بعدی و واقعیت مجازی تا کریسپر/کس۹ (CRISPR/Cas9)، اندام‌های مصنوعی و پهپادهای تحویل دارو. طبق آمار سال ۹۸ ، آخرین رتبه قبولی پزشکی هسته ای ۷۰۷۳ بوده و با توجه به دفترچه سازمان سنجش برای رشته ها و دانشگاه ها، فقط این دو دانشگاه این رشته رو ارائه دادند. این طرح زیست‌پزشکی بر اساس تکنیکی کار می‌کند که با کمک آن یک سنسور کوچک را داخل قرص قرار داده با کمک آن مسیر حرکت دارو را در اندام یا بافت مورد نظر بررسی می‌کنند. این ایده می‌تواند در درمان بیماری‌های عروقی، عفونت‌ها، دیابت و اختلالات روانی نقشی موثر داشته باشد. ماهنامه مهندسي پزشكي و تجهیزات آزمایشگاهی نخستین و فراگیرترین نشریه مستقل در زمینه تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، دندان‌پزشکی و خدمات سلامت کشور است که به مراکز بیمارستانی، دانشگاهی و شرکت‌های تجهیزات پزشکی سراسر کشور ارسال می‌شود.

رایج‌ترین رادیوتریسر مورد استفاده، فلوروداکسی گلوکز F-۱۸، یا FDG، یک مولکول مشابه با گلوکز است. سلول‌های سرطانی از نظر متابولیک فعال‌تر هستند و ممکن است گلوکز را با سرعت بیشتری جذب کنند. این به پزشک شما این امکان را می‌دهد که بیماری را قبل از اینکه در سایر آزمایش‌های تصویربرداری دیده شود، شناسایی کند.

  • در نهایت باید عنوان کرد که بازار کار مشخصی برای این رشته وجود ندارد، چرا که به طور کامل جایگاه کاربردی- بالینی- صنعتی آن هنوز تعریف نشده است.
  • در این دانشگاه با تحقیق در آزمایشگاه های بزرگ و مطرح دنیا از جمله دانشکده پزشکی هاروارد و مرکز تحقیقات مرسدس بنز می تواند یک رزومه فوق العاده و البته مهارت های بی نظیری در این رشته کسب کنید.
  • علاوه بر این محققان استرالیایی، بازی مبتنی بر این قرص هوشمند طراحی کرده‌اند که کاربر را به تحرک بیشتر وادار می‌کند.
  • فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می توانند وارد مراکز درمانی و یا مراکز تحقیقاتی شده و درآمد کسب کنند یا وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند و ادامه تحصیل دهند .لازم به ذکر است که بازار کار این رشته در شهر های صنعتی و بزرگ تر مناسب تر است.

​همچنین، در روش درمانی I – ۱۳۱ MIBG برای نوروبلاستوما (نوعی تومور بدخیم)، با تزریقرادیوتریسر به جریان خون، به سلول‌های سرطانی متصل می‌شود و امکان انتقال تشعشع به تومور را فراهم می‌کند. پزشکی هسته ای شاخه ای از علم پزشکی است که در آن از مواد رادیو اکتیو جهت تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می شود. روش های تشخیصی در مورد اعضاء مختلف بدن مانند استخوان ها، مغز، کلیه، ریه، قلب، دستگاه گوارش و دستگاه ادراری کاربرد دارند. از آنجا که کشور های پیشرفته صنعتی به پیشرفت خوبی در حوزه تکنولوژی پزشکی هسته ای رسیده اند بازار کار این رشته در این کشور ها مطلوب میباشد. رشته فیزیک پزشکی و نانو تکنولوژی در کانادا، یکی از رشته هایی در این کشور است که طرفداران خاص خود را دارد.

آموزش زبان انگلیسی علم فردا

این امر به ویژه برای بیمارانی که شرایط مزمن را باید کنترل کنند بسیار مفید است، به این دلیل که مراقبت مداوم، راحت و مقرون به صرفه را برای آن‌ها به وجود می‌آورد. انتظار می‌رود که ارزش بازار جهانی درمان‌های پزشکی از راه دور، تا سال 2025 به 113.1 میلیارد دلار هم برسد. یکی از بهترین تکنولوژی های پزشکی در سال 2020، پهباد های تحویل دارو هستند. با پیشرفت تکنولوژی‌ های پوشیدنی که با افزایش بیماری‌های مزمن مثل دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی همراه بوده است و هدف آن مبارزه با این بیماری‌هاست و به بیماران برای پیگیری و بهبود آمادگی جسمانی آن‌ها کمک می‌کند. در ملبورن استرالیا، گروهی از محققین دانشگاه RMIT موفق به ساخت کپسول هوشمندی شده اند که به موبایل بیمار متصل شده و داده های مختلفی را از دستگاه گوارش جمع آوری می‌کند.

درصد و نمونه کارنامه قبولی تکنولوژی پزشکی هسته ای در سال ۹۴

امکانات نامحدودی برای توسعه بیشتر وجود دارد و بدون شک فناوری می تواند نقش اساسی در کمک به مقابله با چالش های بهداشتی طی ده سال آینده داشته باشد. جمع آوری و کاربرد داده ها کلید دستیابی به سطوح بیشتر اتوماسیون و هوش مصنوعی پیشرفته تر است. اما، شرکت های رسانه های اجتماعی به اعتماد و اطمینان مصرف کننده برای جمع آوری و استفاده بی خطر از داده ها آسیب رسانده اند. در حال حاضر در حدود 700 هزار نفر برای تنظیم ریتم قلبی خود از ضربان ساز ها استفاده می کنند.

​هنگامی که زمان شروع تصویربرداری فرا می‌رسد، دوربین‌ها یا اسکنر‌ها مجموعه‌ای از تصاویر را ثبت می‌کنند. برای ثبت تصویر، ممکن است دوربین در اطراف بدن بیمار بچرخد یا ممکن است در یک موقعیت باقی بماند و ممکن است از بیمار خواسته شود که موقعیت خود را در حین تصویربرداری تغییر دهد. در حالی که دوربین در حال عکس گرفتن است، بیمار باید برای مدت کوتاهی ثابت بماند.