دسته‌ها
اخبار

تراز و درصدهای مورد نیاز قبولی رشته تكنولوژي پزشکي هسته اي در شهرهای مختلف کنکور 2022

در سال‌های اخیر ضریب درس‌های زیست و شیمی در کنکور برای این رشته ۴ بوده است، سپس درس ریاضیات با ضریب ۳ در آزمون ورودی دانشگاه برای این رشته در الویت قرار گرفته است. فیزیک و زمین‌شناسی نیز به ترتیب با ضرایب ۲ و ۱ برای موفقیت در آزمون ورودی این رشته مهم هستند. به طور کلی تنها در ایران دو دانشگاه هستند که این رشته را در خود جای داده اند. دانشگاه علوم پزشکی بابل و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این دو گزینه هستند. یعنی افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند تنها این دو انتخاب را می توانند در انتخاب رشته خود داشته باشند. تکنولوژی پزشکی هسته‌ ای این پتانسیل را دارد که بیماری را در مراحل اولیه خود شناسایی کند، اغلب قبل از اینکه علائم بیماری رخ دهد یا اختلالات را بتوان با سایر تست‌های تشخیصی تشخیص داد.

  • و طی این عمل سه جراح ماهر، با استفاده از ابزارهای جراحی که از طریق گردن وارد بدن بیمار شده بودند، در ستون فقرات برشی ایجاد کردند و در مرحله بعد برای برداشتن تومور از طریق دهان از بازوهای رباتیک کمک گرفتند.
  • این تکنولوژی می تواند شروعی باشد برای تولید اندام های طبیعی در خارج از بدن و پیوند آن به بدن بیمار.
  • یکی دیگر از مزایای این روش این است که سلول های مورد نظر، از ادرار خود فرد گرفته می شود که به صورت رایگان و بسیار زیاد در دسترس است و چون از بدن خود فرد به دست می آید احتمال پس زده شدن آنها توسط بدن بسیار کم است.

این شبیه سازی سه بعدی نتایجی بسیار شبیه تر به بافت های انسانی به ارمغان می آورد. این تکنولوژی می تواند شروعی باشد برای تولید اندام های طبیعی در خارج از بدن و پیوند آن به بدن بیمار. آزمایشگاه کوچکی که بر روی یک چیپ قرار گرفته و قادر است بیماری ایدز را بدون نیاز به آزمایشات پیچیده و گران، در کمتر از چند ثانیه تشخیص دهد. مکانیسم عملکرد این چیپ، شمارش مولکول‌های مشخص شده و نیز سلولهای خونی بوده که از طریق این شمارش قادر است وجود یا عدم وجود ویروس ایدز را در فرد بررسی کند. این قرص‌ها به گونه‌ای برنامه ریزی می‌شوند که بدون آسیب دیدن توسط سیستم گوارش انسان، داروها را در دوزهای مشخص شده به اندام‌های بیمار برسانند.

ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید. دانشگاه آلبرتا یکی از بهترین مدارس آموزش تحقیقاتی در کانادا است که به شکل عمومی اداره می شود. برای مثال یک تکنسین جوشکاری فناوری نانو می تواند 71 هزار دلار کانادا در سال دریافت کند، در حالی که دستیار مهندسی تا 81 هزار دلار هم دریافت خواهد کرد. صنایع مختلفی در کانادا وجود دارند که می توانند یک فارغ التحصیل این رشته را به خود جذب کنند.

تکنولوژی پزشکی چیست ؟

توانایی تهیه اندام‌های مصنوعی به این روش و بدون آنکه توسط سیستم ایمنی بدن رد شوند، انقلابی خواهد بود که سالانه جان میلیون‌ها بیمار که وابسته به پیوند عضو هستند را نجات می‌دهد. یکی از بهترین تکنولوژی های پزشکی در سال 2020 ، اسپری های استنشاقی هستند که گزینه اصلی درمان آسم بوده و اگر به درستی مصرف شوند، برای 90٪ بیماران موثر خواهند بود. با این حال در واقعیت، تحقیقات نشان می‌دهد که تنها حدود 50٪ از بیماران وضعیت خود را تحت کنترل دارند و بیشتر از 94٪ از آن‌ها از اسپری های استنشاقی، به درستی استفاده نمی‌کنند. مطابق آخرین تحقیقات، 75٪ مشاغل بهداشت و درمان در حال حاضر مشغول به کارگیری فناوریهای یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و دستگاه های پیشرفته هستند. دستگاه تنفس سنج و دستگاه فشار خون اولین دستگاه هایی بودند که اختراع و مورد استفاده قرار گرفتند. دستگاه هایی که روز به روز بیشتر و پیشرفته تر میشدند و به لطف آن ها تشخیص های درمانی آسان تر و دقیق تر می شد.

آموزش زبان انگلیسی

با این حال، اسکن‌های تکنولوژی پزشکی هسته‌ای به انواع نشانه‌ها حساس‌تر هستند، و اطلاعات عملکردی که آن‌ها تولید می‌کنند اغلب توسط دیگر تکنیک‌های تصویربرداری غیرقابل حصول است. پس از معرفی رشته تکنولوژی پزشکی هسته ایو چیستی آن، نوبت به معرفی انواع دروس عمومی و تخصصی آن می رسد. ممکن است برخی از داوطلبان متقاضیانتخاب رشته دانشگاه آزادو سراسری، به رشته تکنولوژی پزشکی هسته ایعلاقه داشته باشند، اما درس های موجود در طول تحصیل دانشگاه را دوست نداشته و همین امر در آینده سبب ترک تحصیل و یا انصراف از تحصیل آن ها شود. پذیرش در رشته تکنولوژی پزشکی هسته‌ای در دانشگاه‌های دولتی روزانه صورت می‌گیرد. هدف از این رشته، تربیت افراد کارآزموده است که بتوانند زیر نظر پزشکان و متخصصان، در مراکز تشخیصی و درمانی پزشکی هسته‌ای و نیز مراکز آموزشی مرتبط، بیماران را در مورد چگونگی مصرف صحیح داروهای رادیواکتیو (رادیو داروها) تجویز شده و حفاظت آنان در برابر اشعه یون ساز، عملا یاری کنند. در ایران تکنولوژی پزشکی هسته ای تنها در مقطع کارشناسی با این نام ارایه می گردد .

گرایش هایی که در مقطع کارشناسی ارشد می توانند آن ها را انتخاب کنند

به لطف ارتقا و پیشرفت فناوری های پزشکی، هوش و کارایی ربات‌ها در حوزه پزشکی و درمان، پیوسته در حال پیشرفت است. کمپانی Gaumard Scientific که سابقه ای ۸۰ ساله در زمینه توسعه شبیه سازهای پزشکی دارد، اخیرا رباتی را ساخته که به آموزش پزشکی کودکان کمک قابل توجهی کرده است. اسپری های استنشاقی هوشمند مجهز به بلوتوث، برای کمک به بیماران مبتلا به آسم به منظور مدیریت بهتر وضعیتشان، طراحی و توسعه پیدا کرده است. به این صورت که یک دستگاه کوچک به اسپری استنشاقی متصل شده که تاریخ و زمان هر دوز و اینکه آیا این کار را به درستی انجام داده‌اید، ثبت می‌کند. همه می‌دانیم سال‌‌‌‌ها‌ست که تکنولوژی و پزشکی در‌ کنار هم قرار گرفته‌اند.