دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی جدیدترین اخبار حوزه فناوری دیجیاتو

پایین آمدن آستانه ی تحمل و صبر افراد همچنین عجول بودن از جمله عواقب رفتاری عصر تکنولوژی و شبکه های اجتماعی است. در حال حاضر اگر سرعت اینترنت کم باشد و یا دچار قطع و وصلی شود کم طاقت و معترض می شویم. این درحالیست که در گذشته با نبود این فناوری ها هر فرد می بایست برای ارسال و دریافت پیام از جانب طرف مقابل، حداقل یک هفته زمان را در نظر می گرفت. امروزه با تکنولوژی و ماشین آلات پیشرفته ای در زندگی در ارتباط هستیم.

  • ازآنجاکه میکرونیدل‌ها داروها را مستقیما به روپوست یا غشای میانی وارد می‌کنند، به‌طور مؤثرتری درمقایسه‌با روش‌های مانوس و آشنایی که به انتشار ازطریق پوست متکی هستند، داروها را به بدن می‌رسانند.
  • اینترنت بی سیم و فضای ابری به کارکنان ریموت و دور کار این امکان را داده تا به برنامه ها، منابع و اطلاعات شرکت ها از هرجایی دسترسی داشته و وظایف خود را انجام دهند.
  • تکنولوژی از جنبه های گوناگون تعاریف متعددی دارد از نظر علمی تکنولوژی، نتیجه ی نهایی تحقیقات یا همان دانش و اطلاعات می باشد که با استفاده از این عوامل می تواند به یک محصول تجاری تبدیل شود.
  • مثلا اصلاح جهش‌های DNA که می‌‌تواند منجر به بهبود سرطان یا سایر بیماری‌های خطرناک شود.
  • فناوری بلاک چین به توسعه دهندگان وب اجازه می دهد تا از سیستم های منبع باز برای پروژه های خود استفاده کنند که روند توسعه را بسیار ساده تر می کند.

از پیشرفت‌ها گرفته تا شخصی‌سازی، رتبه‌بندی نتایج جستجو، توصیه محصولات، و درک و کنترل دستگاه‌ها تا ساختن مدل‌های بهتر از محیط تا صنعت خودکارسازی، با نگاه به سال 2022 در همه جا شاهد کاربرد هوش مصنوعی هستیم. با افزایش واکسیناسیون برای کرونا در سطح جهان، زندگی در حال بازگشت به حالت عادی است. با این حال، این دیگر دنیایی نیست که قبل از همه‌گیری کرونا تجربه کرده بودیم. ماهیت طولانی مدت این بحران جهانی نیازهای مشتریان و سبک زندگی روزمره را تغییر داده است. این به نوبه خود، جهان را در سال 2022 و پس از آن به نظر می رسد که تغییر خواهد داد.

از لباس های هوشمند تا ساخت انسان فرامرزی، آینده تکنولوژی به همه جا نفوذ خواهد کرد

تولید سیمان سومین عامل بزرگ انتشاردهنده‌ی گاز پس از چین و ایالات متحده است. Airbus ،Ampaire ،MagniX و Eviation چند نمونه از شرکت‌های بزرگی هستند که روی پروژه‌ی پروازهای الکتریکی کار می‌کنند. هم‌اکنون پروازهای آزمایشی برای سفرهای خصوصی و شرکتی انجام شده و به‌دنبال صدور گواهینامه از اداره‌ی هواپیمایی فدرال ایالات متحده هستند. انتظار می‌رود که Cape Air به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی محلی، از اولین مشتریان جدی این مدل هواپیماها باشد و هواپیمای برقی ۹ سرنشین آلیس را از شرکت Eviation خرید. با پوشیدن هدست گسترش واقعیت مجازی یا مشاهده‌ی تصویر هولوگرافیک، نه‌تنها دستورالعمل‌های تعمیر، بلکه نقشه‌ی مکانی از اجزای دستگاه را به نمایش می‌گذارد. کارگران می‌توانند از این طریق به اطراف یک ماشین خراب و نقطه‌ای از آن که مشکل دارد هدایت شوند تا آن را به با صرفه‌جویی در زمان و هزینه تعمیر کنند.

تغییرات اجتماعی

تمام حسگرها و دستگاه‌هایی که اشیاء را کنترل می‌کنند، ازطریق اینترنت فعال شده‌اند. با حرکت مارتا از اتاق خواب به آشپزخانه، چراغ‌ها روشن می‌شوند و دمای محیط تنظیم می‌شود. در ابتدای مسیر لازم است که قدرت پیش‌بینی و قابلیت اطمینان این فناوری تأیید شود؛ زیرا به پیشرفت‌های متعددی نیاز خواهد داشت. این موارد شامل تولید پایگاه‌های اطلاعاتی باکیفیت از مجموعه بیماران متنوع شامل مردان و زنان و اصلاح مدل‌های ریاضی برای توضیح بسیاری از فرایندهای تعاملی در بدن است.

حالا با در نظر گرفتن این تعریف، هدفِ فناوریِ هوش مصنوعی، خلقِ سیستم‌های هوشمند و مستقل است. کشف چگونگی کنترل آتش در پیش از تاریخ و انقلاب نوسنگی بعدی، منابع غذایی موجود را افزایش داد و اختراع چرخ به انسان‌ها کمک کرد تا در محیط زندگی خود سفر کرده و آنها را کنترل کنند. تحولات در زمان‌های تاریخی، از جمله چاپ فشاری، تلفن و اینترنت، موانع جسمانی برقراری ارتباط را کاهش داده و به انسان‌ها امکان تعامل آزادانه در مقیاس جهانی را داده‌است. فناوری می‌تواند دانش تکنیک‌ها، فرایندها و مواردی از این دست باشد، یا می‌تواند در ماشین‌ها تعبیه شود تا بدون اطلاع دقیق از عملکرد آنها، امکان کار را فراهم آورد.

از سوی دیگر اما نمک را می‌توان تقریبا در هر جا یافت و این یعنی استفاده از آن در ابعاد وسیع می‌تواند بسیار ارزان‌تر تمام شود. در ماه آپریل متوجه شدیم که یکی از اجزای کلیدی باتری‌های غول‌آسا و صنعتی را می‌توان از ماده‌ای که به وفور یافت می‌شود استخراج کرد. این لوله‌ها مولکول‌هایی درون خود دارند که لیتیوم یون را به سطح می‌چسبانند و منجر به عدم شکل‌گیری دندریت در سطح می‌شوند. بزرگ‌ترین وعده این طراحی نوآورانه‌، باتری‌ای با تراکم بسیار بالا و حدودا ۴ برابر بیشتر از باتری‌های لیتیومی موجود در تسلا مدل ۳ است. وقتی هم که نوبت به وزن می‌رسد، این باتری قادر به ارائه ۳۸۰ الی ۵۰۰ وات ساعت به ازای هر کیلوگرم خواهد بود که به مراتب از ۲۶۰ وات ساعت به ازای هر کیلوگرم در باتری پک‌های تسلا بیشتر است.

شرکت‌های بزرگ، ازجمله مایکروسافت و آمازون، سرمایه‌گذاری زیادی در این فناوری انجام داده‌اند. کنترل مجازی، گام بلندی برای درهم آمیختن جهان‌های فیزیکی و دیجیتالی است که قبلا با برنامه‌های واقعیت مجازی شاهد اجرا آن بودیم. برخی برنامه‌های کامپیوتری که اشیایی را در دنیای مجازی ایجاد کرده‌اند، به حسگرها و موتورها اجازه می‌دهند تا در دنیای واقعی نیز به آن‌ها واکنش نشان دهند. سیستم یادشده از این تصاویر برای ساخت مدل دینامیک سیال خون از عروق کرونری استفاده می‌کند و درنتیجه، شرایط غیرعادی و شدت آن‌ها را نیز مشخص می‌کند. بدون این فناوری، پزشکان نیاز به انجام آنژیوگرافی تهاجمی برای تصمیم‌گیری و چگونگی مداخله داشتند. آزمایش روی مدل‌های دیجیتالی بیماران فردی می‌تواند به شخصی کردن درمان برای هر تعداد با شرایط خاص کمک کند.

از جمله مزایای تکنولوژی بی تردید باید به به این اشاره کرد که به کسب و کارها کمک کرده تا روند کارهای خود نظیر فرایندهای خرید و فروش و بازاریابی را ساده تر کنند. فناوری به کار بستن صنعتی نتایج علمی که کار فن شناسان و مهندسان است و به علم و علم محض اختصاص داده شده است. تکنولوژی بر فعالیت علمی در راه بهبود روش ها و وسایل صنعتی قدیمی بدون ارجاع به اصول علمی دلالت دارد. یعنی گرایش به اختراع اشیا و فرایندهای جدید یا ایجاد بهبود در اشیا و فرایندهای قدیمی تر. فناوری در یکی از جنبه های خود به توسعه اقتصادهای پیشرفته تر از جمله اقتصاد جهانی امروزی کمک می کند و امکان ایجاد طبقه خوشگذران را فراهم کرده است.

تکنولوژی مناسب، تناسبی بین تکنولوژی که استفاده می‌شود با منابع لازم برای بهره‌برداری بهینه از آن تکنولوژی را شامل می‌شود. تکنولوژی‌هایی که در فرایند و زنجیره ارزش سازمان برای ارائه محصولات و خدمات استفاده می‌شود و بر کیفیت ارائه محصولات و خدمات تأثیر می‌گذارد، تکنولوژی فرایند می‌گویند. بررسی هدفون بلوتوثی انکر Soundcore R500؛ اقتصادی و رضایت‌بخش انکر در بازه‌های قیمتی متفاوت، هدفون‌های متنوعی را راهی بازار کرده و یکی از هدفون‌های بلوتوثی این شر … لپ‌تاپ کاستوم کانفیگ چیست؟ چرا یک مدل لپ‌تاپ ده‌ها گزینه‌ی خرید دارد؟ افزایش روزافزون قیمت کامپیوترها و قطعات آن‌ها و مشخصا لپ‌تاپ، خرید یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر جدید را به …

این تیم یک دیوایس فراصوت کوچک ساخت و آن را درون یک باتری لیتیوم فلزی تعبیه کرد. این دستگاه امواجی صوتی با فرکانس بالا را از میان الکترولیت‌های مایع عبور می‌دهد و با به جریان انداختن آن‌ها، از ایستا باقی ماندن‌شان جلوگیری می‌کند. به‌عنوان مثال، اداره‌ی غذا و داروی آمریکا از شبیه‌سازی‌های کامپیوتری به‌جای آزمایش انسان برای ارزیابی سیستم‌های ماموگرافی جدید استفاده می‌کند. این آژانس همچنین راهنمایی برای طراحی و آزمایش داروها و دستگاه‌هایی که شامل بیماران مجازی است را منتشر کرده‌ است. می خوانند هالت اشتله مکانی که مترو یا اتوبوس ایست می کند تا مسافران پیاده شوند. در زبان پارسی هم همینطور است وقتی می گوییم حتا مرتضا, عیسا, موسا, باید به همین شکل هم آنها را بنویسم که نوشتار پارسی است و نه به شکل حتی, مرتضی, عیسی, موسی که عربی است.