دسته‌ها
اخبار

تکفارس: اخبار و بررسی تكنولوژی، کامپیوتر، موبایل، اینترنت

آرمان صفایی رئیس احتمالی و جدید اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی می‌گوید پیشنهاد ریاست را پذیرفته تا اتحادیه سریع‌تر یک انتخابات آزاد برگزار کند. هدف از راه‌اندازی چنین صندوقی مدیریت عادلانه مالی و جلوگیری از ایجاد انحصار عنوان شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ بازیکن برتر تاریخ دنیای فوتبال آشنا کنیم که هیچگاه در جام جهانی بازی نکردند.

  • دکتر بریچ کوتاری یک کتاب برای بچه‌ها در ادبیات مختص سنی آن می نویسد.
  • 3 – اکتساب فناوری که در آن فناوری های منتخب، کسب شده و جهت استفاده در اختیار سازمان قرار می‌گیرند.
  • QuantomScape دقیقا وعده چنین چیزی را داده،‌ عمدتا به این خاطر که به جای الکترولیت مایع، به استفاده از الکترولیت جامد روی آورده و قطب مثبت باتری نیز از جنس لیتیوم فلز است که هنگام اتصال باتری به شارژر، نقش گردآورنده جریان را ایفا می‌کند.
  • از دیرباز روابط و تعاملات بین انسان ها موجب شکل گیری مجموعه ای از قوانین نانوشته در لایه های زیرین جامعه گردیده که اصطلاحا روتین های آن جامعه نامیده می شوند، این رفتارها در اثر گذشت زمان فرهنگ های خاصی را برای آن جامعه ایجاد می کند.
  • پیشرفت‌های رخ داده در تبدیل دی‌اکسیدکربن به موادشیمیایی، مطمئننا توسط شرکت‌های نوپا یا شرکت‌های دیگر در سال‌های آتی تبلیغ و توسعه داده می‌شوند.
  • یکی از مزایای فراوان استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا، بهبود تجربه کاربر با چت‌بات‌ها، تولید داده‌های مبتنی بر داده و بازاریابی محتوای مرتبط است.

این نخستین گام مهم در ساخت پالایشگاه‌های خورشیدی است که ترکیبات مفیدی ازجمله مولکول‌های پلتفرم تولید می‌کنند و می‌توانند به‌عنوان مواد اولیه برای ساخت محصولاتی مانند داروها، شوینده‌ها، کودها و منسوجات به‌کار روند. دستگاه‌های میکرونیدل می‌توانند آزمایش‌ها و معالجات را در مناطقی که به‌طور نامناسب خدمات یا تسهیلات ارائه می‌دهند، کاهش دهند؛ زیرا برای اداره‌ی آن‌ها به تجهیزات پرهزینه یا آموزش زیادی احتیاج نیست. اگر این سوزن‌ها به حسگر‌ها متصل شوند، آن‌ها می‌توانند در عرض چند دقیقه، علایم بیولوژیکی نشان‌دهنده‌ی سلامت یا وضعیت بیماری مانند گلوکز، کلسترول، الکل، موادمخدر یا سلول‌های ایمنی را اندازه‌گیری کنند.

باید منتظر باشیم و ببینیم دنیای فناوری چه تازه‌های برای ما در این حوزه‌ها به ارمغان می‌آورد. معمولاً روبات‌هایی را می‌بینیم که آن قدر هوشمند هستند که می‌توانند بر نسل بشر مسلط شوند. این تکنولوژی هم به شدت با ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی در رابطه است و رسیدن به نتایج جدید می‌تواند شگفتی خلق کند. آیا تا به حال اسمِ چنین تکنولوژی به گوشِ شما خورده است؟ این فناوری به سرعت در حالِ توسعه‌ است و قرار است منجر به اتصالِ دستگاه‌های مختلف بشود. مثلاً فرض کنید در یک روز گرم تابستانی دارید از محلِ کار به خانه باز می‌گردید. در صورتی که کولرِ خانه شما هوشمند باشد می‌توانید از طریق گوشیِ همراه خود نیم ساعت قبل از رسیدن به خانه کولر را روشن کنید.

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در بازار ایران [ آذر 1401]

در ادامه او شکل دیجیتالی دو زبانه کتاب را نوآوری کرده که می تواند داستان را به زمان و صدای فرد ضبط کند. اخیراً بوکباکس مدلی برای ارائه ابزارهای تبدیل داستان در زبان های خوانندگان توسعه داده است. نوآوری در استفاده از زبان های خارجی و هندی و محصولاتشان (کتاب، بازی) باعث ارتقاء دسترسی به سایر کشورها می گردد. در عین پشتیبانی از پخش تلوزیونی، DCD/VCD، موبایل، آی پدها، تبلت ها، اینترنت، آنها محصولات جدید نوآوری شده مثل بازی های مناسب برای اندرویدها را دارند.

اگر سوالی در این زمینه داشتید، حتماً در قسمت نظرات ما را مطلع کنید. بعد از یک بررسی جامع از هوشِ مصنوعی و مفاهیم بنیادینِ آن، سراغ تکنولوژی‌های دیگر می‌رویم. از نظر کسانی که با تکنولوژی کار می کنند پدیده ای است که زندگی را بسیار جالب تر و جذاب تر و سالم تر کرده است. فناوری مجموعه‌ای از فرایندها، روش‌ها، فنون، ابزار، تجهیزات، ماشین‌آلات و مهارت‌هایی است که توسط آن‌ها کالایی ساخته شده یا خدمتی ارائه می‌گردد. 10- تكنولوژي مناسب باید متمرکز باشد و قادر باشد نابرابری درآمد را کاهش دهد. 9- تكنولوژي مناسب باید باید یک فرآیند رشد اقتصادی پدید آورد که در خدمت توده مردم باشد.

چگونه یک زندگی زیبا داشته باشسم؟

محققان یک گجت پوشیدنی توسعه داده‌اند که قادر است با استفاده از ارتعاش کاربر را از خواب بیدار کند. تیمی از محققین دانشگاه براون در صدد حل این مشکل برآمدند و شروع به استفاده از ماده گرافین کردند. گرافین در ابعاد بسیار کوچک به مواد سرامیکی افزوده شد تا الکترولیت جامد شکل بگیرد و به ادعای خود محققین، این مقاوم‌ترین ماده‌ای است که تا به امروز درون یک باتری به کار رفته.

1-سم شيميايي د.د.ت در زمان و مكان كاربرد اوليه خود يك تكنولوژي مناسب به شمار مي رفت لكن پس از چندي حتي در همان محل نيز به يك تكنولوژي نا مناسب تبديل شد. موارد بحث شده در بالا ترکیبی از نظریه ی اجتماعی باندورا و نظریه ی TAM دیویس را باز خورد می کند. با این حال TAM به بهتر شدن نظریه پردازی و با استفاده از تکنولوژی قدیمی بهتر کمک می کند. محققان کره‌جنوبی یک سیستم شناسایی صحبت خاموش اختراع کرده‌اند که می‌تواند حرکات صورت را ردیابی کند و واژگان را شناسایی کند.

بااین‌حال، آن‌ها می‌توانند برای سنگ‌فرش و نما و سازه‌های موقت به‌کار برده شوند. ربات های صنعتی، هوش مصنوعی و ماشین ها با سرعت بالایی در حال پیشرفت هستند و در آینده توسعه بیشتری پیدا می کنند. اما برخلاف سایر حوزه ها و علوم پیشرفت و تغییرات در آن ها به وفور به چشم می خورند. با سرعت زیادی در میان مردم جاگرفته سپس فناوری جدیدی جای آن را می گیرد. در سال 2021 پیشرفت های زیادی در زمینه توسعه وب مشاهده شد و ما در این مطلب به معرفی 6 تکنولوژی برتر توسعه وب که انقلابی در سال 2021 ایجاد می کند ، پرداختیم و با هم مهم ترین آنها را مرور کردیم.