دسته‌ها
اخبار

این مهندس پروژه های مبتنی بر نوآوری را در اوگاندا ترویج می کند



تا بحال هربرت را در آغوش بگیر او جو، بود که در کامپالا، اوگاندا بزرگ می شد، او می خواست برای بهبود جامعه خود فناوری ایجاد کند. او در حین تحصیل در یک مدرسه حرفه‌ای، در پروژه‌ای شرکت کرد که به دنبال راه‌حل‌های فنی برای برق‌کاران محلی بود که در سیستم‌های عیب‌یابی مشکل داشتند.

هربرت به توسعه آشکارساز برای اندازه گیری سطوح ولتاژ در الکترونیک آنالوگ کمک کرد. یک آشکارساز پالس برای شناسایی پالس ها و سیگنال های دیجیتال. و سیستم هشدار مجاورت ابزارهایی که او به توسعه آنها کمک کرد عیب یابی را برای برقکارها آسانتر و سریعتر کرد. زم، که او تأثیر کارش را درک کرد، الهام گرفت که مهندسی را به ،وان شغلی دنبال کند.

او می گوید: “من از نزدیک دیدم که فناوری سرعت، کارایی و اثربخشی حل چالش هایی را که جوامع با آن روبرو هستند افزایش می دهد.”

این دستگاه ها توسط اوگاندا شناسایی شدند شورای ملی علم و فناوری آشکارسازهای سطح و پالس به ،وان مالکیت م،وی از طریق ثبت شد سازمان مالکیت فکری منطقه ای آفریقا.

هربرت اکنون تلاش می کند تا از فناوری برای مق، با چالش هایی که کل اوگاندا با آن مواجه است، مانند نرخ بالای مرگ و میر نوزادان، استفاده کند.

عضو IEEE مدیر نوآوری در بنیاد علمی Log’el. این سازمان غیرانتفاعی که در سال 2001 راه اندازی شد، برای تقویت توسعه فناوری در اوگاندا فعالیت می کند. این شرکت با کمک به موفقیت استارت آپ ها و با برانگیختن علاقه به مشاغل علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی، تلاش می کند تا بازار کار رقابتی تری را ایجاد کند.

هربرت با برنامه‌های بشردوستانه IEEE فعال بوده و رئیس آن زمان تأسیس شده است هیئت فناوری بشردوستانه IEEE HTB بر تمامی فعالیت های بشردوستانه در سراسر IEEE نظارت و پشتیب، خواهد کرد و مسئول تقویت همکاری های جدید است. همچنین پروژه ها و فعالیت های مرتبط را تامین مالی خواهد کرد.

به دلیل مشغله زیاد، موسسه این مصاحبه را از طریق ایمیل انجام داد. از او در مورد اه، بنیاد علمی Log’el، فعالیت‌های بشردوستانه‌اش و اینکه چگونه عضویتش در IEEE باعث پیشرفت شغلی او شده است، پرسیدیم. پاسخ های او برای وضوح ویرایش شده است.

موسسه: روی چه چیزی در بنیاد کار می کنید؟

لوانگا هربرت: این بنیاد دارای چهار پروژه اصلی است: یک برنامه جوجه کشی. گسترش آموزش STEM؛ فرصت های کارآموزی برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد؛ و توسعه کارآفرینی

برنامه جوجه کشی به استارتاپ های فناوری در مراحل اولیه آسیب پذیر کمک می کند و آنها را قادر به رشد و شکوفایی می کند. هدف تشویق و ترویج کارآفرینی مبتنی بر نوآوری با ارائه کمک‌ها و حمایت‌هایی مانند راهنمایی، اتصال شرکت‌کنندگان به مؤسسات تجاری و فنی، و تسهیل دوره‌ها در مورد طیف وسیعی از موضوعات فناوری و مدیریت است.

برنامه آموزشی STEM جوانان را در سراسر کشور با ترتیب دادن مهندسان حرفه ای برای گفتگو با دانش آموزان دبستان، دبیرستان و کالج در مورد کارشان درگیر می کند. این به شدت الهام بخش و انگیزه آنها برای پذیرش شغلی در STEM است.

هدف از اتصال دانش‌آموزان به دوره‌های کارآموزی کمک به دانش‌آموزان تئوری است که در مدرسه آموخته‌اند. این برنامه به آماده سازی دانش آموزان جوان برای محل کار کمک می کند و فرصت های توسعه شغلی را برای آنها فراهم می کند.

هدف برنامه کارآفرینی القای فرهنگ کارآفرینی در ذهنیت جوانان است. [The program teaches business s،s and ،lds compe،ions.] بنیاد علمی Log’el امیدوار است که این منجر به ایجاد تجارت غنی و خلاقانه، علمی، فناوری، کشاورزی و عملیات تولیدی در اوگاندا شود.

چه تاثیری از برنامه ها دیده اید؟

هربرت: آنها دانش آموزان را قادر می سازند تا خیلی سریعتر از قبل شغل خود را تضمین کنند و باعث شده اعتماد به نفس آنها افزایش یابد. از آنجایی که دانش‌آموزان اعتماد به نفس بیشتری دارند، توانسته‌اند ،ب‌وکارهای موفقی را راه‌اندازی و راه‌اندازی کنند. برنامه های توسعه همچنین به یادگیرندگان جوان این امکان را می دهد که علایق خود را در مسیرهای شغلی مرتبط با STEM توسعه و تقویت کنند.

در شغل خود با چه چالش هایی روبرو بوده اید و چگونه بر آن ها غلبه کرده اید؟

هربرت: یکی از چالش‌های کلیدی این است که فرآیند نوآوری زمان می‌برد تا نتایج حاصل شود و بنابراین من به صبر و تمرکز زیاد نیاز دارم. من همیشه به خودم یادآوری می‌کنم که هنگام برخورد با این فرآیند، امید، تعهد و اشتیاق داشته باشم.

چالش دیگر این است که مطمئن شوید که من با الهام و انگیزه باقی می‌مانم. کار در یک جامعه غیر الهام بخش و بدون انگیزه می تواند اعتماد به نفس و احساس جهت گیری یک مبتکر را کاهش دهد. دریافته‌ام که شبکه‌سازی با افراد مختلف می‌تواند به حفظ روحیه من کمک کند.

آیا تلاش انسان دوستانه ای وجود دارد که شما در آن مشارکت داشته اید که برجسته باشد؟

هربرت: من رهبری کردم پروژه تحت حمایت کمیته فعالیت های بشردوستانه IEEE در سال 2019 با هدف کاهش میزان مرگ و میر نوزادان و جراحات در میان نوزادان تازه متولد شده در اوگاندا.

شکاف های قابل توجهی در مراقبت های بهداشتی نوزادان به دلیل کمبود نیروی انس، و کمبود تج،ات پزشکی کاربردی وجود دارد. بسیاری از مرگ و میرهای نوزادان با تج،ات من، قابل پیشگیری است.

هر دو برنامه IEEE با هم همکاری داشتند نئوپندا، یک استارت آپ فناوری سلامت که در سال 2015 تاسیس شد و به طراحی و تولید پوشیدنی می پردازد. دستگاهی که ما ساختیم، چهار علامت حیاتی اصلی یک نوزاد را کنترل می‌کرد: ضربان قلب، تنفس، اشباع ا،یژن خون و دما. اگر هر گونه ناهنجاری در علائم حیاتی شناسایی شود، می توان آن را بر این اساس و به موقع اصلاح کرد. [help] جلوگیری از بیماری یا حتی مرگ

چه زم، به IEEE پیوستید و چرا؟ عضویت در کار شما چه سودی داشته است؟

هربرت: من در سال 2009 زم، که دانشجو بودم به عضویت درآمدم دانشگاه کیامبوگو در کامپالا، به دلیل محیط مشارکتی، عضویت جه،، و تلاش‌های بشردوستانه.

به ،وان یک عضو IEEE، من توانسته ام مهارت های حرفه ای خود را با یادگیری نحوه حضور در یک تیم، درک نیازهای بازار، و در نظر گرفتن چالش ها به ،وان فرصت ها و ایجاد راه حل هایی برای آن چالش ها، بهبود بخشم. همچنین فرصت هایی را برای من فراهم کرده است تا دانش خود را به جامعه فناوری ارائه کنم و یاد بگیرم که چگونه با مردم در سراسر جهان کار کنم.

چرا تشکیل HTB برای IEEE مهم است؟

هربرت: ارتقای آنچه قبلاً کمیته فعالیت های بشردوستانه IEEE به HTB جدید بود نشان دهنده افزایش تعداد گروه مورد علاقه ویژه IEEE در زمینه فناوری بشردوستانه عضویت (SIGHT)، پیشنهادات پروژه، و تیم های تامین مالی شده. همچنین نشان دهنده این واقعیت است که 30 درصد از اعضای فعال IEEE و 60 درصد از اعضای فعال دانشجویی IEEE، هنگام پیوستن به IEEE یا تمدید عضویت سالانه خود، علاقه خود را به برنامه های بشردوستانه سازمان نشان می دهند.

این نشان دهنده حمایت رهبران IEEE است که ساختاری برای گسترش نقش خود در حمایت از فعالیت های فناوری بشردوستانه در سراسر IEEE در اختیار ما قرار داده اند. اکنون ما آماده هستیم تا تلاش ها را متحد کنیم، بهترین شیوه ها را به اشتراک بگذاریم و کل داستان فناوری بشردوستانه را در IEEE بهتر به تصویر بکشیم. ما می‌تو،م از آن برای ایفای نقش هماهنگ‌تر در فضای فناوری بشردوستانه جه، با هدف نهایی کمک مؤثرتر به جهان استفاده کنیم.

اه، شما به ،وان اولین صندلی HTB چیست؟

هربرت: برخی از اه، HTB در سال جاری شامل تقویت و گسترش مشارکت و همکاری با نهادهای IEEE است. افزایش حمایت از فناوری های بشردوستانه و فعالیت های توسعه پایدار؛ تسهیل ظرفیت سازی تا اعضای IEEE بتوانند به منابع و فرصت های آموزشی بیشتری در حوزه فناوری بشردوستانه و توسعه پایدار دسترسی داشته باشند. و ایجاد آگاهی برای افزایش درک نقش مهندسی و فناوری در توسعه پایدار.

اوایل امسال HTB برگزار کرد فراخوان پیشنهادات با همکاری IEEE SIGHT برای پروژه های مردمی اعضای IEEE که از فناوری برای رفع نیازهای مبرم جوامع محلی اعضا استفاده می کنند. برای اولین بار، حوزه های مورد علاقه فنی شامل توسعه پایدار بود. فراخوان پیشنهادها همچنین به دنبال پروژه‌هایی بود که از فناوری‌های موجود برای کمک به حل چالش‌های پیش روی افراد دارای معلولیت یا همکاری با سازمان‌های محلی که به افراد دارای معلولیت خدمات می‌دهند، استفاده می‌کرد.

خدمت به ،وان اولین صندلی HTB با نقش و مسئولیت‌های گسترده‌اش، کاری ،ره‌آور به نظر می‌رسد، زیرا کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. خبر خوب این است که HTB بر پایه‌ی محکمی بنا می‌شود و از اعضای جدید هیئت‌مدیره که نماینده هیئت‌مدیره هستند سود می‌برد عضو و هیئت فعالیت های جغرافیایی، هیئت فعالیت های فنی، هیئت فعالیت های آموزشی، هیئت انجمن استاندارد، و IEEE Young Professionals. با این تیم، من به شدت احساس می کنم که می تو،م ماموریت HTB، اه، سالانه را به انجام برس،م و همچنان به تأثیر ماندگار ادامه دهیم.


منبع: https://spect،.ieee.org/l،a-herbert-q،