دسته‌ها
اخبار

رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای و بازار کار

ولی واقعیت هر رشته – جدا از مدیریت توانمندی که جهت جذب فارغ التحصیلان دانشگاه ها لازم است – این است که دانشجوی باانگیزه و دارای پشتکار، کار شایسته خود را می یابد. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص رشته تکنولوژی پزشکی هسته ایرا در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید. در تعریفی تخصصی‌تر، رشته پزشکی هسته‌ای عبارت ‌است از کلیه اقدامات تخصصی، تشخیصی و درمانی در دو حیطه بالینی و پاراکلینیکی که در آن از چشمه‌های باز مواد رادیواکتیو استفاده می‌شود. یکی از رشته هایی که دانش آموزان علاقه مند به علوم تجربی در عرصه های پزشکی و تشخیص بیماریها به آن علاقه مند میباشند، رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای یا رشته پزشکی هسته ای می باشد .

  • با اصلاح ژن‌ها بعضی از بزرگترین تهدیدها برای سلامتی ما مثل سرطان و اچ آی وی را می‌توان در طی چند سال برطرف کرد.
  • با توجه به موارد گفته شده، این سنسورها را می‌توان یکی از بهترین تکنولوژی های پزشکی در سال 2020 نام برد.
  • توانایی تهیه اندام‌های مصنوعی به این روش و بدون آنکه توسط سیستم ایمنی بدن رد شوند، انقلابی خواهد بود که سالانه جان میلیون‌ها بیمار که وابسته به پیوند عضو هستند را نجات می‌دهد.
  • رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای برای داوطلبانی که در مقطع دبیرستان خود به دروس زیست شناسی و به طور کل علوم تجربی علاقه‌مند بوده‌اند مناسب می باشد.
  • همراه با پیشرفت تکنولوژی ‌های پزشکی، این علم بیشتر و بیشتر به یک موضوع شخصی برای هر بیمار تبدیل می‌شود.

بیمارانی که از این روش درمانی استفاده می کنند بعد از گذشت تنها یک هفته علائم امیدوار کننده ای از بهبود را نشان می دهند. ژل ضد خونریزی یک چهارچوب مصنوعی، شبیه به ماتریکس خارج سلولی می سازد. تا به حال این ماده بر روی موش و خوک مورد آزمایش قرار گرفته و نتیجه بسیار قابل قبولی داشته است. اگر این محصول تجاری شود می تواند جان بسیاری از افراد را به ویژه در میدان های جنگ نجات دهد.

یکی از بهترین تکنولوژی های پزشکی در سال 2020 ساخت و توسعه بافت ها و ارگان های بیو مهندسی شده، بوده است. با اینکه پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه پیوند اعضا به وجود آمده، اما همچنان این حوزه با کمبود شدید عضو مناسب پیوند مواجه است. استارتاپ «لیندرا» نیز قرصی را تولید کرده که با استفاده از نوعی تجزیه ‌پذیر بودن، کاربران را از مصرف دارو در ساعت های مشخص بی نیاز می‌کند. عملکرد این قرص، به عنوان یکی از بهترین فناوری های پزشکی 2020 اینگونه است که راس ساعت های از پیش تعیین شده دوز مشخصی از دارو را در بدن بیمار آزاد می‌کند. علاوه بر این محققان استرالیایی، بازی مبتنی بر این قرص هوشمند طراحی کرده‌اند که کاربر را به تحرک بیشتر وادار می‌کند. جراحان مغز و اعصاب و متخصص‌های گوش و حلق و بینی دانشگاه پنسیلوانیا از اجرای نخستین جراحی ستون فقرات با کمک ربات خبر دادند.

نظر دانشجوی رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای

هدف از این رشته، تربيت افراد كارآمدي است كه بتوانند زير نظر پزشكان و متخصصان درمراكز تشخيصي و درماني پزشكي هسته‌اي و نيز مراكز آموزشي مرتبط، بيماران را در مورد چگونگي مصرف صحيح داروهاي راديواكتيو (راديو داروها) تجويز شده و حفاظت آنان در برابر اشعه يونساز، عملاً ياري نمايند. به کمک زیر شلواری الکتریکی که محققان کانادایی ساخته اند، هر ده دقیقه یک بار جریان الکتریکی کوچکی به وجود می آید. این جریان الکتریکی تاثیری شبیه به این دارد که خود بیمار بدنش را حرکت دهد. این جریان الکتریکی باعث می شود که عضلات فعالیت کرده و جریان خون بیشتر شود و در نتیجه احتمال زخم بستر و متعاقبا میزان مرگ و میر ناشی از آن و هزینه های به جای مانده کمتر شود. وقتی یک بیمار برای مدت چند ماه یا چند هفته و یا حتی چند روز در بیمارستان و روی تخت دراز می کشد احتمال دارد که به زخم بستر دچار شود.

سایکوسوماتیک چیست؟ | آشنایی با بیماری روان تنی

سلام اشکان جان من امسال کنکنوردادم برا انتخاب رشته میشه یککم راهنماییم کنی؟برااینرشته رتبت چن بود؟درساش چ طوره؟و.. آزمایش این دستگاه بر روی خوک ها نتایج رضایت بخشی را به دنبال داشته است. دکتر امین کرمی، اعلام کرده اند که این دستگاه را بر روی انسان می توان آزمایش کرد. این وسیله برق خود را از یک ماده خاص که با تغییر حالت برق تولید می کند تامین می کند.

این تکنولوژی دانشجویان پزشکی را قادر کرده تا از نزدیک تجربه ای مشابه اتفاقات در دنیای واقعی با بیماران را بدست آورند. به عنوان مثال دانشجویان می توانند از نزدیک، آناتومی بدن انسان و ارتباط ارگان ها با یکدیگر را مشاهده کنند و این یک دید بسیار کامل از چگونگی کارکرد بدن به آن ها خواهد داد که می تواند در آینده در تشخیص بیماری ها و درمان، به آن ها کمک کند. اتمام موفقیت آمیز دیپلم متوسطه عالی (گواهی پایان تحصیلات متوسطه) به همراه گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی برای تمام دوره های فیزیک پزشکی و نانو تکنولوژی در کانادا ضروری است.

او در مورد موضوعات مرتبط با سلامتی مانند علوم زیستی، پزشکی و رژیم غذایی می نویسد. به کمک جراحی رباتیک جراحان قادرند عمل های بسیار پیچیده، که معمولا انجام آن بسیار دشوار و یا غیر ممکن است را با حداقل آسیب به بیمار، انجام دهند. با پیشرفت تکنولوژی این روش میتواند با ترکیب شدن روش هایی مانند واقعیت افزوده، ریسک جراحی را کاهش دهد. استنشاق اصلی ترین روش درمان آسم است و اگر به درستی اعمال شود در ۹۰ درصد بیماران تاثیر گذار خواهد بود. هرچند در واقعیت آنگونه که تحقیقات نشان داده است، ۹۴ درصد بیماران عمل استنشاق را به درستی انجام نمی دهند.

سایر دانشگاه های کانادا برای تحصیل فیزیک پزشکی و فناوری نانو

بنابراین دانشجویان رشته تکنولوژی پزشکی هسته اینیز باید با اطلاع از دروس عمومی و اختصاصی خود به تحصیل در هشت نیمسال تحصیلی و یا بیشتر بپردازند. رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای در خصوص آموزش چگونگی مصرف صحیح دارو های رادیواکتیو تجویز شده و حفاظت آنان در برابر اشعه یونساز به دانشجویان است. گرایش های رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای در دفترچه انتخاب رشته کنکور درج شده و مانند سایر رشته ها از بازارکار مناسبی برخوردار است. واقعیت بازار کار در دنیا موضوع پیچیده‌ای است که به راحتی نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد و از آن سخن گفت اما در هر صورت بازار کار همواره به نیروهای متخصص و حرفه‌ای نیاز دارد. متاسفانه به دلیل رشد روزافزون انواع بیماری‌ها و لزوم استفاده از رادیو داروها و پرتودرمانی برای تشخیص و درمان آن‌ها مراکز پزشکی هسته‌ای در کشور رشد و توسعه یافته‌اند و نیاز به حضور یک تکنولوژیست پزشکی هسته‌ای در این مراکز امری ضروری است. پزشکی هسته‌ای حوزه‌ای میان رشته ای (ناشی از تلفیق دانش، روش و تجارب دو یا چند حوزه علمی و تخصصی) و برخاسته از رشته های تصویربرداری پزشکی، فیزیک پزشکی و پرتونگاری مولکولی است که از خواص هسته‌ای مواد (مثل رادیوایزوتوپ‌ها) برای تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌کند.

شرکت هایی مانند HeartFlow در حال اثبات این امر هستند که ارتباط مستقیمی بین دسترسی به داده ها و بهبود مراقبت از بیمار – با شواهدی وجود دارد که ابزارهای تحلیلی آنها در ضمن حفظ حریم خصوصی بیماران، در کیفیت زندگی بیماران نقش داشته اند. HeartFlow و دیگر شرکت های جدید در 5-10 سال آینده، به نام های بزرگی در فناوری پیشرفته تبدیل می شوند. از مهمترین کاربردهای این رشته می توان به کاربردهای بالینی رادیو بیولوژی، استفاده از رادیو داروها، حفاظت در برابر اشعه و دوزیمتری اشاره کرد. این مدل می تواند در جای شکستگی استخوان قرار گیرد و مانند یک داربست عمل کند و استخوان طبیعی و واقعی به دور آن رشد کند. بعد از اتمام ترمیم استخوان، این ماده به صورت خود به خود تجزیه می شود. پرینتر های سه بعدی نیز در حال حاضر با صرف مقداری هزینه در دسترس همه قرار دارند.