دسته‌ها
اخبار

رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای بررسی دانشگاه ها ، تعداد واحد و بازار کار

توانایی تهیه ارگان های مصنوعی به این روش و بدون پس زدن آن توسط سیستم ایمنی بدن، انقلابی خواهد بود که جان میلیون ها بیمار که هر ساله در انتظار پیوند عضو هستند را نجات می دهد. اخیرا دانشمندان موفق به ساخت رگ های خونی، تخمدان مصنوعی و حتی لوزالمعده شده اند. این ارگان های مصنوعی، درون بدن بیمار رشد می کنند تا جایگزین عضو معیوب شوند. دانشگاه وسترن انتاریو در رده 1% دانشگاه های رتبه برتر در دنیا قرار دارد. این دانشگاه یکی از مراکز تحقیقاتی گسترده است که صدها برنامه مختلف را برای دانشجویان بومی و بین المللی فراهم می کند. همچنین این نکته حائز اهمیت میباشد که داروگر هسته‌ای که یکی از گرایشهای داروسازی می‌باشد هم می‌تواند هدف خوبی برای کار در این رشته باشد.

دکترلینک از سال 1390 با فعالیت در حوزه مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی تاکنون توانسته است بیش از ۱۰۰ هزار درمانجو و درمانگر را در سطوح درمانی مختلف پوشش دهد. دکتر لینک همواره در تلاش است تا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا رویکرد «خلق ارزش برای درمانجو» را در اولویت قرار دهد. برای مثال در این خصوص برنامه هایی برای تلفن همراه وجود دارند که به بیماران اجازه می دهد در دنیای مجازی با دیگر پزشکان و متخصصین برای تشخیص سریع بیماری در ارتباط باشند. ارزش بازار درمان تلفنی، تا سال ۲۰۲۵ برابر با ۱۱۳.۱ میلیارد دلار تخمین زده می شود. در جوامع پیشرفته ۶۰ درصد مردم ترجیح می دهند از خدمات دیجیتالی استفاده کنند.

  • بازار کار نانوتکنولوژی پزشکی در زمینه های آموزشی، آموزش های عملی و برگزاری کلاس ها و کارگاه ها برای دانش آموختگان این رشته می باشد.
  • در ایمونوتراپی، یک مولکول تولید شده آزمایشگاهی به نام آنتی‌بادی مونوکلونال برای تشخیص و اتصال به سطح سلول‌های سرطانی، مهندسی شده ‌است.
  • تحقیقاتی از این دست می توانند راههای تازه ای را برای روش های دریافت دارو توسط انسان تغییر دهند.
  • این روش از مکانیسم مشابهی برای حمله به ژن‌های آسیب پذیر این بیماری استفاده می‌کند تا آن را ضعیف‌تر کرده و علائم و آسیب‌های همراه با آن را کاهش دهد.

برای دریافت مشاوره و تعیین وقت حضوری از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید . در کل به عنوان رشته ای که کار براش هست و درآمد مناسبی هم داره، گزینه ی خوبی هستش. درآمد این رشته بر اساس حقوق وزارت کار البته در حوزه ی تخصصی هستش و با بالا رفتن سنوات کاریتون حقوقتون افزایش هم میتونه داشته باشه. اگر دانشجویی واقعاً علاقه مند به بخش تحقیقات در این رشته باشد می‌تواند زمینه‌ی کاری خود را در این رشته تضمین شده بداند. ۱۴۰۱ © تمامی حقوق این وب سایت برای تکراتو – اخبار تکنولوژیمحفوظ بوده و نقل مطالب تنها با ذکر منبع سایت بصورت لینک، مجاز است.

برنامه های بالا تنها بخشی از دوره های آموزشی رشته های فناوری نانو و فیزیک پزشکی در کانادا محسوب می شوند. لیسانس علوم فیزیک پزشکی که 4 ساله و تمام وقت است و لیسانس علوم افتخارات فیزیک پزشکی که این دوره هم همین مدت زمان طول می کشد تا افراد بتوانند مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه وسترن دریافت کنند. کارشناسی ارشد با تخصص فیزیک پزشکی انکولوژی که تمام وقت است و 2 سال تحصیل در آن طول می کشد و دکترای فلسفه با تخصص فیزیک پزشکی انکولوژی که تمام وقت و 6 ساله است. فناوری نانو فیزیک پزشکی دو رشته مجزا هستند که به بررسی جداگانه دارند، اما باید گفت که فیزیک پزشکی می تواند زیر شاخه نانو تکنولوژی محسوب شود. پس اجازه دهید در بخش های مختلف این مقاله این دو رشته را به صورت مجزا بررسی کنیم.

۴- لنزهای تماسی برای تشخیص بیماری آب سیاه

اصالت سهیلی ۸۳_۸۲ تاکنون دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور همواره اقدام به پذیرش دانشجو و داوطلبین در مقاطع کاردانی تکنولوژی هسته‌ای بودند با توجه به اینکه توسعه مراکز آموزشی و بخش های پزشکی هسته ای در کشور نیاز به نیروی کارشناسی لازم بود این فرآیند در کشور آغاز گردید. رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای برای داوطلبانی که در مقطع دبیرستان خود به دروس زیست شناسی و به طور کل علوم تجربی علاقه‌مند بوده‌اند مناسب می باشد. در درمان با ید رادیواکتیو (‏I – ۱۳۱)‏ برای بیماری‌های تیروئید، در ابتدا ید رادیواکتیو (‏I – ۱۳۱) ‏بلعیده می‌شود، از طریق دستگاه گوارش، جذب خون می‌شود و از طریق خون به غده تیروئید می‌رسد و در آن‌جا باعث نابودی سلول‌های مزاحم می‌شود.

برای افرادی که با ضربه مغزی مواجه می شوند، توانبخشی تنها راهی است که می توان برای بهبود عملکرد های فرد به آن امیدوار بود. اما روشی که جدیدا کشف شده است با استفاده از قطعه ای که بر روی زبان قرار می گیرد می تواند به شخص کمک کند. یکی دیگر از مزایای این روش این است که سلول های مورد نظر، از ادرار خود فرد گرفته می شود که به صورت رایگان و بسیار زیاد در دسترس است و چون از بدن خود فرد به دست می آید احتمال پس زده شدن آنها توسط بدن بسیار کم است.

تراز و درصدهای مورد نیاز قبولی رشته تكنولوژي پزشکي هسته اي در شهرهای مختلف کنکور

اگر دانشجویی واقعا علاقه مند به بخش تحقیقات در این رشته باشد، می تواند زمینه ی کاری خود را در این رشته تضمین شده بداند. همچنین به عنوان تکنسین رادیولوژی نیز می تواند فعالیت کرده و کارشناس پرتوشناسی لقب گیرد. همچنین مهندس هسته ای در صورت داشتن مدرک دکتری و گاهی کارشناسی ارشد در مهندسی هسته ای، می تواند در حوزه آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به عنوان استاد دانشگاه و پژوهشگر فعالیت کنند. همان طور که می دانید مدت مجاز تحصیل مقطع لیسانس حدود چهار سال و برابر با هشت نیمسال تحصیلی می باشد. البته این مهلت بر اساس تبصره و قوانینی که از طریق وزارت علوم به دانشگاه ها اعلام شده، تغییر می کند و دانشجو تا زمانی که تمامیتعداد واحدهای کارشناسیخود را پاس نماید می تواند در چارچوب قوانین موجود دانشگاه، به ادامه تحصیل بپردازد.

رشته پزشکی هسته ای-دروس-توانایی ها-بازارکار-زیرشاخه تجربی – اطلاعات لازم

داوطلبانی که مرحله آزمون کتبی کنکور سراسری را با موفقیت گذرانده اند، اکنون به دنبال اطلاعات لازم جهت انتخاب رشته کنکور می باشد.انتخاب رشتهکنکور یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین مراحل پذیرش در دانشگاه و یافتن شغل مناسب است. این ابزارهای پیچیده به دانشجویان کمک می‌کنند تا تجربیاتی را که لازم است از روش‌های تمرینی به دست آورند و درک بصری و عینی از آناتومی بدن انسان و چگونگی ارتباط آن‌ها با هم را فراهم کنند. دستگاه‌ های واقعیت مجازی، این خدمات بسیار عالی را برای کمک به تشخیص و برنامه‌های درمانی و همین طور کمک به آماده سازی بیماران برای مواجه شدن با مراحل درمان آن‌ها ارائه می‌دهد و همچنین ثابت شده است که برای بهبود و توانبخشی بیماران بسیار مفید است. دستگاه‌ های واقعیت مجازی یکی از بهترین تکنولوژی های پزشکی در سال 2020 هست و سال‌های زیادی هست که این تکنولوژی به دنیا معرفی شده است. با این حال اخیرا با پیشرفت تکنولوژی و پزشکی برای دانشجویان پزشکی این امکان فراهم شده است تا از نزدیک تجربه‌ای مشابه اتفاقات در دنیای واقعی را به‌دست آورند.

تربیت این رشته با توجه به توسعه کاربرد رادیو داروها در تشخیص و درمان بیماری ها و ضرورت تأمین نیرو های کمکی اهمیت بسیاری دارد. تصویربرداری از طریق تکنولوژی پزشکی هسته‌ ای بر روی بیماران سرپایی و بستری انجام می‌شود. بیمار روی میز معاینه دراز می‌کشد و در صورت لزوم، یک پرستار یا تکنولوژیست یک کتدر وریدی (‏IV) ‏را در دست یا بازوی بیمار وارد می‌کند. ​بسته به نوع معاینه پزشکی هسته‌ ای، رادیودارو به داخل بدن وارد می‌شود. این امر می‌تواند از چند ثانیه تا چند روز طول بکشد تا رادیودارو در منطقه تحت بررسی تجمع شود. در نتیجه، تصویربرداری ممکن است بلافاصله، چند ساعت بعد، یا حتی چند روز پس از دریافت مواد رادیواکتیو انجام شود.