دسته‌ها
اخبار

رتبه قبولی تکنولوژی پزشکی هسته ای دانشگاه سراسری 1400 1401

اگر بیمار به مدت یک روز از این لنز استفاده کند بیماری آب سیاه سریعا تشخیص داده شده و آسیب کمتری به اعصاب بینایی وارد می‌گردد. شما برای کنکور دکتری نانوفناوری پزشکی کتاب نانوفناوری چی خوندین، ممنون میشم راهنمائیم کنید. با اصلاح ژن، بعضی از بزرگترین تهدیدها برای سلامتی ما مثل سرطان و HIV می تواند پس از سال ها از بین بروند.

  • محققین دانشگاه فارست کشف کردند که چگونه با استفاده از فناوری پرینت‌های جوهری، می‌توان پروتئین‌های موجود در پوست انسان را مستقیما بر روی قسمت‌های آسیب دیده پرینت کرده و فرایند التیام یافتن پوست را سرعت ببخشند.
  • پزشکی هسته ای شاخه ای از علم پزشکی است که در آن از مواد رادیو اکتیو جهت تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می شود.
  • در آمریکا سالانه 60 هزار نفر بر اثر زخم بستر و عفونت های ناشی از آن جان خود را از دست می دهند که همین قضیه چیزی نزدیک به 12 میلیارد دلار برای دولت این کشور هزینه به بار خواهد آورد.
  • این فرایند پیچیده برای برداشتن تومور از گردن یک بیمار ۲۷ ساله بوده که با استفاده از دو بازوی رباتیک انجام شده است.
  • دانشجوی رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای بایدسلامت جسمانی داشته باشد.منظم و دقیق باشد.علاقمند به رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای باشد.آمادگی لازم برای شرایط سخت موجود در این رشته را داشته باشد.

FDG تنها یکی از بسیاری از رادیوداروهای در حال استفاده یا در حال توسعه است. ​بسته به نوع معاینه، رادیوداروی مورد نظر تزریق، بلعیده و یا استنشاق می‌شود. سپس یک دوربین یا دستگاه تصویربرداری خاص، تشعشعات رادیواکتیو که از ماده‌ی رادیودارو منتشر شده‌اند را تشخیص می‌دهد. دوربین یا دستگاه، تصاویر را تولید می‌کند و اطلاعات مولکولی فراهم می‌سازد. پزشکی هسته‌ای حوزه ای میان رشته ای و برخاسته از رشته های تصویربرداری پزشکی، فیزیک پزشکی و پرتونگاری مولکولی است که از خواص هسته‌ای مواد (مثل رادیوایزوتوپ‌ها) برای تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌کند. یکی از رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، رشته تکنولوژی پزشکی هسته ایاست.

جدیدترین تکنولوژی های پزشکی سال‌ های اخیر

این اطلاعات پس از آن به تلفن‌های هوشمند بیماران ارسال می‌شود تا آن‌ها بتوانند وضعیت خود را پیگیری و کنترل کنند. آزمایشات بالینی نشان دادند که با استفاده از دستگاه اسپری های استنشاقی هوشمند، مصرف داروهای کمکی و همین طور روزهای استفاده از آن کمتر شده است. اما در خصوص قطحی و بیماری‌ها این تکنولوژی‌ها هستند که ما را به آینده‌ای عاری از مرگ و میر سوق می‌دهند. بیوتکنولوژی و فناوری اطلاعات امروزه پیش از هر دوران دیگری در تاریخ ما را امیدوار کرده‌اند که گرسنگی و خطرناک‌ترین بیماری‌ها را ریشه‌کن کنیم. در جهان امروز نسبت افرادی که شب‌ها گرسنه سر به بالین می‌گذارند،‌ از هر زمان دیگری کمتر است.

درآمد رشته دانشگاهی رشته دانشگاهی تکنولوژی پزشکی هسته ای به محل اشتغال وابستگی زیادی دارد. مهارت، تخصص و تجربه از دیگر عوامل تأثیرگذار در این رشته دانشگاهی بشمار می‌آید. اینکه کارشناس در بخش دولتی اشتغال پیدا نموده باشد یا بخش خصوصی بر میزان حقوق دریافتی این رشته مؤثر است. معمولاً سازمان های دولتی حقوقی از قبل تعیین شده توسط سازمان را پرداخت می کنند.

واکنش ایلان ماسک به استعفای دسته جمعی کارکنان توییتر ؛ برایم مهم نیست!

از جمله آن ها هوا فضا، مراقبت های بهداشتی و دارویی، محیط زیست و انرژی، کشاورزی، رباتیک و صنعت خودروسازی تنها بخش کوچکی از مشاغلی است که می تواند یک مهندس نانو را به خود جذب کند. بنابراین تقاضا برای مهندسان نانو در صنایع مختلف خصوصا صنعت پزشکی و الکترونیک بسیار مشهود است. از آنجا که فناوری نانو تقریبا در هر جنبه ای از زندگی انسان سرک می کشد، بنابراین با متخصص شدن در آن می توان جدیدترین و بهترین روش ها برای کار با مواد در صنایع مختلف را کشف کرد.

هرچند، هر روش قدرتمندی، مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت (مثل مشکلات حقوق بشری مرتبط به این تکنولوژی و حق دستکاری ویژگی های انسان). روش CRISPR هنوز یک ابزار نسل اول بوده و توانایی های آن هنوز درک نشده است. تکنولوژی های پوشیدنی با رشد بیماری های مزمن مثل دیابت و بیماری های قلبی عروقی و با هدف مبارزه بیماران با آن، مورد توجه مردم قرار گرفته است. از زمان معرفی بلوتوث در سال ۲۰۰۰، تقاضا برای استفاده از ابزارهای پوشیدنی پزشکی بسیار رشد کرده است. امروزه مردم با استفاده از گوشی های هوشمند سلامتی خود را از کنترل قدم زدن، سلامت اندام، تپش قلب و حتی الگوی خواب تحت نظر دارند.

تربیت این رشته با توجه به توسعه کاربرد رادیوداروها در تشخیص و درمان بیماری‌ها و ضرورت تأمین نیروهای کمکی اهمیت بسیاری دارد. کارشناسی تکنولوژی پزشکی هسته‌ای می‌تواند در مراکز پزشکی هسته‌ای به پزشک متخصص پزشکی هسته‌ای در انجام روش‌های پزشکی هسته ‌ای کمک کند. او تحت نظارت مستقیم پزشک متخصص پزشکی هسته ‌ای به تهیه پرتو دارو، ارائه پرتو دارو، کار با دستگاه‌های پزشکی هسته‌ ای و تصویربرداری از بیمار، چاپ تصاویر به دست آمده و ارائه آن‌ها به پزشک متخصص پزشکی هسته ‌ای می‌پردازد. پزشکی هسته‌ای یکی از تخصص‌های پزشکی نیز است که شخص بعد از اتمام دوره طبابت می‌تواند آن را انتخاب کند ولی به عنوان یک فرد در مقطع کارشناسی فرد می‌تواند به عنوان تکنولوژیست هسته ‌ای در مراکز هسته ‌ای کشور مشغول به کار شود. از طرفی داروگر هسته‌ای که یکی از گرایش‌های داروسازی است هم می‌تواند هدف خوبی برای کار در این رشته باشد.

دستگاه Switch از کمپاني Mellon Medical، ابزار جديدي براي بخيه زدن است که فقط با يک دست قابل استفاده است و مي تواند در زمان اتاق عمل صرفه جويي زيادي کند. اين دستگاه هم براي بخيه زدن ساختارهاي لوله اي مانند عروق خوني و هم بافت هاي لايه اي مانند پوست مناسب است و در سايزهاي مختلفي براي کاربردهاي متفاوت در اختيار خواهد بود. دستگاه اوليه يک مدل 8cm است که براي جراحي شريان کاروتيد، پيوند کليه و روند باي پس محيطي در نظر گرفته شده است. دستگاه TytoCare در دو سيستم جداگانه TytoHome (براي استفاده در منزل) و TytoPro (استفاده هاي تخصصي و کلينيکال) عرضه شده است. با استفاده از کاربري آسان اين سيستم، افراد غيرحرفه اي مانند پرستارهاي خانگي، بيماران و والدين کودکان مي توانند اطلاعات تشخيصي مربوط به درجه حرارت بدن، قلب، ريه ها، گوش ها، بيني و گلو را در خانه چک کنند.

اما مراکز خصوصی حقوقی بر مبنای مهارت و تجربه پرداخت نموده و مقدار درآمد می تواند متفاوت باشد. متوسط درآمد این رشته از حقوق پایه وزارت کار حدودا 40% بالاتر است و با توجه به بالارفتن مدرک و سنوات کار و محل خدمت می‌تواند افزایش نیز داشته باشد. ✔️ رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای در خصوص آموزش چگونگی مصرف صحیح دارو های رادیواکتیو تجویز شده و حفاظت آنان در برابر اشعه یونساز به دانشجویان است.

همین طور یکی دیگر از پیشرفت‌های مهم که می‌توان به آن اشاره کرد که در دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس در گالوستون انجام شد، ایجاد ریه‌های زیست مهندسی شده بود که بر روی خوک‌ها این پیوند را انجام دادند و از این طریق به آن‌ها امکان تنفس مصنوعی بدون عوارض پزشکی داده شد. برای این منظور، نقش پزشکان را تقویت می شود و به بخش اصلی کار روزانه آنها تبدیل می شود. به عنوان مثال، وقتی صحبت از تصویربرداری پزشکی می شود، پزشک فقط می تواند کمتر از 10٪ از داده های هر تصویری را بررسی کند. آیا این بدان معنی است که پزشکان جای خود را به تکنولوژی می دهند؟ قطعا نه. با کمک پزشکان تکنولوژی توانایی بهبود و نجات جان های بی شماری را دارد. هرچه بیشتر پیش می‌رویم پیشرفت تکنولوژی ما را بیش از پیش شگفت زده می‌کند.دانشمندان توانسته‌اند سنسورهای الکتریکی را اختراع کنند که در مغز قرار گرفته و بعد از اندازه گیری دما و فشار داخل مغر حل شده و نیازی به جراحی برای خارج کردن آنها نیست.