دسته‌ها
اخبار

دانلود رایگان مقالات isi فناوری نانو نانو تکنولوژی + ترجمه فارسی

فناوری نانو ممکن است بتواند بسیاری از مواد و دستگاه‌های جدید را با طیف گسترده‌ای از کاربردها در برای مثال نانوپزشکی، نانو الکترونیک، تولید انرژی مواد زیستی و محصولات مصرفی ایجاد کند. از سوی دیگر، ناوفناوری مانند بسیاری از فناوری‌های دیگر باعث ایجاد موضوعات بحث‌برانگیز می‌شود، از جمله نگرانی در مورد سمیت و اثرات زیست‌محیطی نانومواد،[۴] و تأثیرات بالقوه آنها بر اقتصاد جهانی و همچنین گمانه زنی در مورد سناریوهای مختلف پایان جهان. می توان از فناوری نانو جهت بسیاری از مصارف همانند ساخت فطعات بسیار کوچک و… استفاده نمود.دوره آموزش مجازی نانو تکنولوژی این امکان را به شما می دهد تا با آموزش آن که به صورت آموزش آنلاین می باشد تمامی مفاهیم این دوره را در کوتاه ترین زمان و با هزینه اندک فرا بگیرید. تکنولوژی نانو در سال 1959 در مراسم جایزه نوبل ، فیزیکدان ریچارد فاینمن اولین کسی بود که در مورد کاربردهای فناوری نانو در موسسه فناوری کالیفرنیا صحبت کرد.

  • در نتیجه عبارت‌هایی جمعی مانند «فناوری‌های نانو» یا «فناوری‌های ابعاد-نانو» به طیف گسترده‌ای از تحقیقات و کاربردها اشاره دارد که ویژگی مشترک همه آنها «اندازه» است.
  • معالجه سرطان با استفاده از روش فتودینامیک بر اساس نابودی سلول های سرطانی به وسیله لیزر.
  • جلوگیری از دارو از تعامل با سلول های طبیعی، در نتیجه از اثرات جانبی آن ها پرهیز می کند.
  • تراشه‌های سیلیکون می‌توانند حاوی میلیون‌ها جز یا قسمت باشند، اما این فناوری در حال رسیدن به مرزی است که عبور از آن بسیار دشوار است.
  • مقالات (عمومی) پیوند کووالانسی یک پیوند شیمیایی است که در آن جفت الکترون بین دو اتم به اشتراک گذاشته شود.

از دیگر کاربرد نانو تکنولوژی در صنایع غذایی ایجاد پلاستیک های جدید در صنعت بسته بندی مواد غذایی است. به عبارت دیگر مواد در مقیاس‌های حدود نانومتر، خواص فیزیکی متفاوتی نسبت به حالت عادی از خود نشان می‌دهند. دلیل این امر را می‌توان اینگونه پاسخ داد که اتم و مولکول‌های مواد در مقیاس نانو، آزادی عمل بیشتری داشته که این امر روی خواص شیمیایی و در نتیجه خواص فیزیکی آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد.

علت استفاده و فواید مصرف سوکرالوز برای سلامتی چیست؟

هنگامی که سر فنجان رو به پایین گرفته شود، دو نیرو بر خلاف جهت یکدیگر فعال می‌شوند. نیروی کشش سطحی (میل طبیعی مولکول‌های آب برای چسبیدن به یکدیگر) تمایل دارد که آب را درون فنجان نگه دارد. در فنجان معمولی نیروی گرانش بر نیروی کشش سطحی غلبه کرده و در نتیجه آب از فنجان خارج می‌شود.

مودم همراه هواوی

به عنوان مثال شاید عبارت «جوراب‌های نانو» را زیاد شنیده باشید؛ از این عبارت اینگونه برداشت می‌شود که اندازه و مقیاس جوراب در حدود نانومتر است! این در حالی است که جوراب‌های مذکور تنها در میان بافت خود حاوی نانوذرات هستند. در مقیاس متر و زندگی روزمره با چیزهایی سروکار داریم که به راحتی لمس و یا دیده می‌شوند. در دنیای ماکروسکوپی می‌توانیم پاسخ چرایی و چگونگی بسیاری از پدیده‌ها را بدون اینکه نیازی به بررسی مولکولی و یا اتمی آن‌ها باشد، بدهیم.

نظر در “نانو (Nano) — به زبان ساده”

روش کار این است که لوله‌های نانویی حاوی چیپ‌های مخصوص و هوشمند را وارد جریان خون می‌کنیم و سپس این نانو ذرات باهوش ، می‌توانند به همراه جریان خون، به تمام قسمتهای بدن رفته و هرجایی که کوچکترین مشکل یا ناهنجاری هست را کشف کنند. بدین صورت دنیای تکنولوژی نانو وارد دنیای پزشکی شده و به سلامتی بشر کمک شایانی خواهد کرد. فناوری نانو واژه‌ای است کلی که به تمام فناوری‌های پیشرفته در عرصه‌ کار با مقیاس نانو اطلاق می‌شود. علمی فرارشته‌ای است که اگر از دیدگاه شیمی و مهندسی شیمی به فناوری نانو نگریسته شود. به طور کلی توجه به کلیه علوم و فناوری‌های موجود در مقیاس نانو و کار و تولید در این مقیاس برای دستیابی به فراورده‌هایی با کیفیت و کمیت بهتر و به عبارتی ارزان‌تر ، محکم‌تر ،سبک‌تر و کاراتر است. رسیدن به مقیاس نانو از طریق رویکرد از پایین به بالا یکی از گزینه‌های علم و فناوری نانو است.

در زمینه نظری نانوتکنولوژی, تصور می شود که دستگاه های تعمیر سلولی می توانند در زمینه پزشکی انقلابی ایجاد کنند. در زیست شناسی، نانوتکنولوژی نیز به مطالعه بافت ها و سلول ها به روش دقیق تر کمک کرده است. در شیمی، عناصر و اتم های بیشتری با استفاده از نانوتکنولوژی و در نتیجه تحقیقات بهتر در مقایسه با مطالعات گذشته کشف می شوند. استفاده از طیف نانوتکنولوژی در زمینه های الکترونیک, پزشکی و نوری و همچنین زیست شناسی, محاسبات, ارتباطات و مهندسی شامل می شود. دولت از پروژه هایی با هدف پیشبرد فن آوری نانو از طریق تاسیس موسسه ملی نانوتکنولوژی حمایت می کند.