دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی پزشکی هسته ای کلینیک مشاوره همراه

فارغ التحصیلان این رشته در رشته های دیگری می توانند در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به ادامه تحصیل بپردازند. در این مطلب به معرفی رشته فیزیک پزشکی و نانو تکنولوژی در کانادا، دانشگاه های مطرح آن، شرایط پذیرش، بازار کار و درآمد آن در کانادا پرداختیم. برای مثال در فیزیک پزشکی شما باید به طور روزانه با متخصصان مراقبت های بهداشتی از جمله پزشکان، رادیولوژیست ها و پرستاران در ارتباط باشید.

  • زمان اسکن واقعی برای آزمایش‌ها تصویربرداری هسته‌ ای می‌تواند از ۲۰ دقیقه تا چندین ساعت طول بکشد و ممکن است در طول چند روز به انجام برسد.
  • دستگاه Switch از کمپاني Mellon Medical، ابزار جديدي براي بخيه زدن است که فقط با يک دست قابل استفاده است و مي تواند در زمان اتاق عمل صرفه جويي زيادي کند.
  • رایج‌ترین رادیوتریسر مورد استفاده، فلوروداکسی گلوکز F-۱۸، یا FDG، یک مولکول مشابه با گلوکز است.
  • این روش علاوه بر درمان ترومای مغزی می تواند در درمان موارد دیگری مانند اعتیاد به الکل، پارکینسون، سکته مغزی و بیماری ام اس نیز مورد استفاده قرار گیرد.
  • حال این ایده به سمتی می رود که در آخرین دستاورد خود به ژله ای رسیده اند که می تواند عمل سلول های خاص را به صورت کامل تقلید کند.
  • واضح است که تکنولوژی پزشکی به سمت تولید بافت های انسانی در خارج از بدن انسان پیش می رود و به ما اجازه می دهد تا بتوانیم “قطعات یدکی” برای انسان بسازیم.

برای اطلاعات و درک بیشتر از این موضوع کتاب مذکور را در To Do List خود قرار دهید. مواد رادیواکتیو برای درمان متاستاز دردناک تومور استخوان‌ها به کار می‌روند. اعتماد مشتری بیشتر هنگامی ایجاد می شود که مؤسسات با دانشگاهیان برای بهبود عملکرد و اطمینان از تحقیقات دقیق همکاری می کنند. به عنوان مثال، HeartFlow با دانشگاهیان در Imperial College London در پروژه های تحقیقاتی مشترک همکاری می کند تا بیشتر کاربرد تکنیک های یادگیری عمیق هوش مصنوعی را برای تصویربرداری پزشکی توسعه دهد. برای تراز و رتبه باید به سایتهای تخصصی کنکور مثل کانون فرهنگی آموزش مراجعه کنید که به تفکیک منطقه، حدود قبولی اکثر رشته ها را اعلام کرده است. برای درک تفاوتشان، تعریف و واحدهای درسی این دو رشته را در سایت مطالعه کنید.

بازار کار پرستاری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته پرستاری

​معاینات پزشکی هسته‌ ای اطلاعات منحصر به فردی از جمله جزئیات عملکرد و آناتومی ساختارهای بدن را فراهم می‌کند که اغلب با استفاده از سایر روش‌های تصویربرداری دست‌نیافتنی است. جدیدترین تکنولوژی های پزشکی درسال 2019 و 2020 بسیاری از افراد علاقمند به این حوزه را شگفت زده کرده است. با توجه به حرکت کشور به سوی استفاده از انرژی هسته ای در زمینه های مختلف، نیاز بازارکار به مهندس هسته ای نیز افزایش یافته است. اما به علت تخصصی بودن این حوزه، در مجموع فرصت های شغلی محدودی برای مهندسان هسته ای در ایران وجود دارد. البته در بین تخصص ها و گرایش های مختلف مهندسی هسته ای، فرصت های شغلی و شرایط استخدامی مناسب تری برای گرایش پرتوپزشکی در ایران در بیمارستان ها، مراکز پرتوپزشکی و مراکز پزشکی هسته ای وجود دارد.

تجهیزاتی که از انسان نیرو می گیرند

این رشته مناسب افرادی است که به کار در عرصه‌‏های پزشکی و تشخیص بیماری‌ها علاقه دارند و حس همدردی با افراد دیگر را دارند. از طرف دیگر می‌‏توان گفت مناسب‌‏ترین افراد برای این رشته افرادی هستند که بتوانند در آینده در محیط‌های بیمارستانی و آزمایشگاهی فعالیت کنند. در انتخاب این رشته باید این نکته را مورد توجه قرار داد که به دلیل کار با مواد پرتوزا و فرآیندهای تصویربرداری آزمایشگاهی احتمال دریافت دوز مواد رادیواکتیو وجود دارد و در انتخاب آن باید به این نکته توجه ویژه داشت.

این انرژی توسط یک دوربین خاص و یک کامپیوتر برای ایجاد تصاویر از داخل بدن، تشخیص داده می‌شود. تصویربرداری با تکنولوژی پزشکی هسته‌ ای اطلاعات منحصر به فردی را فراهم می‌کند که اغلب با استفاده از سایر روش‌های تصویربرداری به دست نمی‌آید و توانایی شناسایی بیماری‌ها را در مراحل اولیه آن دارد. ​در این مطلب از تریتا، بررسی می‌کنیم که تکنولوژی پزشکی هسته‌ ای چیست؟ با ما همراه باشید. پزشکی هسته‌ای حوزه ای میان رشته ای (ناشی از تلفیق دانش، روش و تجارب دو یا چند حوزه علمی و تخصصی) و برخاسته از رشته های تصویربرداری پزشکی، فیزیک پزشکی و پرتونگاری مولکولی است که از خواص هسته‌ای مواد (مثل رادیوایزوتوپ‌ها) برای تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌کند.