دسته‌ها
اخبار

ایلان ماسک در حال مذاکره برای استخدام لیندا یاکارینو به عنوان مدیرعامل جدید توییتر است


دو فرد مطلع گفتند که ایلان ماسک در حال مذاکره برای استخدام لیندا یاکارینو، رئیس تبلیغات جه، و مشارکت در NBCUniversal، به ،وان مدیر اجرایی توییتر است.

مردمی که به شرط ناشناس ماندن صحبت ،د، گفتند که مذاکرات در مرحله پیشرفته است زیرا گفت،ا محرمانه است. آنها گفتند که خانم یاکارینو هفته ها با آقای ماسک گفتگو کرده است. ماه گذشته، خانم یاکارینو در یک رویداد تبلیغاتی در میامی روی صحنه با آقای ماسک مصاحبه کرد.

آقای ماسک داشت گفت اوایل روز پنج‌شنبه یک مدیر اجرایی برای توییتر انتخاب کرده بود، اما مدیر اجرایی را معرفی نکرد. او در یک توییت گفت: “او تا 6 هفته دیگر شروع می کند!” او افزود که به ،وان رئیس اجرایی و “CTO” که معمولاً به ،وان مدیر ارشد فناوری نشان می‌دهد، همچنان درگیر خواهد بود و همچنان بر محصول و نرم‌افزار توییتر نظارت خواهد داشت.

آقای ماسک و خانم یاکارینو به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. رو،مه وال استریت قبلا گزارش شده است که خانم یاکارینو در حال مذاکره با آقای ماسک بود.

آقای ماسک که سال گذشته توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار ،یداری کرد، حتی اگر یک مدیر اجرایی را معرفی کند، کنترل محکمی بر شرکت خواهد داشت. او به ،وان مالک توییتر، با حذف بیش از 75 درصد از 7500 کارمندش، نصب رهبران خود و تغییر ویژگی ها و استراتژی این سرویس، مهر خود را بر آن گذاشته است. او همچنین توییتر را خصوصی کرد، به این م،ی که او مجبور نیست اطلاعات شرکت را برای عموم فاش کند.

هر مدیر اجرایی جدید قرار است وارث چالش های متعددی در توییتر باشد. این شرکت با یک تجارت تبلیغاتی رو به افول مواجه است که منبع اصلی درآمد آن بوده است و همچنین پرداخت بدهی حدود 1.5 میلیارد دلار در سال از فروش به آقای ماسک. در یک کنفرانس سرمایه‌گذاران در ماه مارس، او گفت که توییتر کاهش 50 درصدی درآمد تبلیغاتی را تجربه کرده و طی چند ماه پس از ،ید در مسیر ورش،تگی قرار گرفته است.

برخی از مشکلات تبلیغاتی توییتر مربوط به رکود گسترده تر ناشی از عدم اطمینان در اقتصاد جه، بود. اما آقای ماسک همچنین پس از ،ید توییتر با پرتاب نرده‌هایی مبنی بر اینکه چه نوع پست‌هایی در سرویس رسانه‌های اجتماعی مجاز است، تبلیغ‌کنندگان را به وحشت انداخت. برندها معمولاً نمی خواهند تبلیغات را در کنار محتوای سمی اجرا کنند.

IPG، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تبلیغاتی جهان، در پاییز از طریق آژانس‌های رسانه‌ای خود توصیه‌ای به مشتریان ارائه کرد که به‌دلیل نگر،‌های اعتدال، هزینه‌های خود را در توییتر موقتاً متوقف کنند.

ماه گذشته در مصاحبه ای با بی بی سیآقای ماسک گفت که بیشتر تبلیغ کنندگان توییتر بازگشته اند.

در خانم یاکارینو، توییتر یک مدیر اجرایی با پیوندهای عمیق با صنعت تبلیغات و با تجربه گسترده در بخش رسانه دریافت می کند. خانم یاکارینو، که ستاره‌اش در طول یک دوره حرفه‌ای طول، در NBCUniversal رشد کرده است، با ا،ر مدیران ارشد شرکت‌های هولدینگ تبلیغاتی که یکی از حوزه‌های اصلی توییتر هستند، روابط شخصی دارد.

او سال‌ها در رده‌های بالای دنیای تبلیغات جابه‌جا شده است، تیمی پرتعداد را زیر نظر دارد که مشارکت‌های بازاریابی عمده را میانجیگری کرده، به توسعه گزینه‌های پخش NBC یونیورسال کمک کرده، از شیوه‌های منسوخ صنعت انتقاد کرده و بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار فروش تبلیغاتی داشته است. او به شدت درگیر معاملات شبکه با رویدادهای خیمه شب بازی مانند سوپر بول و بازی های المپیک بوده است. او همچنین در رویدادهای تبلیغاتی درخشان، مانند جشنواره شیرهای کن در ج، فرانسه، حضور قابل اعتمادی دارد.

گفت،ا در مورد مدیر اجرایی توییتر در زمان حساسی برای خانم یاکارینو انجام می شود، که قرار است هفته آینده با بزرگ ترین مشتریان NBCUniversal در مقدماتی صحبت کند، یک برنامه سالانه برای جلب تبلیغ کنندگان.

آقای ماسک در ماه دسامبر پس از اینکه به خاطر برخی از تصمیماتش در این شرکت مورد انتقاد قرار گرفت، ایده مدیر اجرایی برای توییتر را مطرح کرد. او در آن زمان یک نظرسنجی در توییتر انجام داد و از او پرسید که آیا باید از ریاست این شرکت کناره گیری کند یا خیر. او نوشت: من به نتایج نظرسنجی پایبند خواهم بود.

در این نظرسنجی بیش از 17 میلیون رای به صندوق انداخته شد که حدود 58 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که موافق کناره گیری او از سمت مدیر اجرایی هستند. در ماه فوریه، آقای ماسک هنگام سخنر، در کنفرانسی در دبی، گفت که قصد دارد تا پایان سال 2023 یک مدیر اجرایی جدید توییتر را معرفی کند.

به گفته دو کارمند توییتر قبل از توئیت آقای ماسک از مدیر اجرایی جدید مطلع نشدند.

آقای ماسک همچنین تحت فشار سرمایه‌گذاران شرکت‌های دیگرش – به‌ویژه خودروساز برقی تسلا – قرار گرفته است تا از مدیریت روزانه توییتر که آن‌ها آن را حواس‌پرتی می‌دانند دوری کنند. سهام تسلا که در بیشتر ساعات روز تغییر چند، نداشتند، پس از توییت آقای ماسک جهش ،د و در دقایق پای، معاملات روز پنجشنبه حدود 2 درصد افزایش یافتند.

آقای ماسک قبلاً برخی از مسئولیت های رهبری را در سایر شرکت های خود واگذار کرده است. او در اسپیس ای،، سازنده موشک خصوصی خود، بخش اعظم مدیریت شرکت را به گوین شاتول، رئیس و مدیر عملیاتی محول کرده است. این امر آقای ماسک را آزاد کرده است تا روی تصمیمات مهندسی و محصول تمرکز کند و در بین شرکت های مختلف خود حرکت کند.




منبع: https://www.nytimes.com/2023/05/11/technology/elon-musk-ceo-twitter.html