دسته‌ها
اخبار

معرفی رشته تکنولوژی اتاق عمل و آینده شغلی آن ترنج مارکت انتخابی مطمعن

مراقبت و کمک به اداره‌ی بیمار، پیش، حین و بعد از جراحی نیز از مباحث مهم این رشته است. رشته تکنولوژی اتاق عمل از مجموعه رشته‌های پیراپزشکی گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور سراسری است. در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی و پرستاری دولتی در دوره‌های روزانه، شهریه‌پرداز، ظرفیت مازاد، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد در این رشته دانشجو می‌پذیرند. در کل در ایران شما می توانید تا مقطع کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی اتاق عمل تحصیل کنید. برای این مقطع هم در کل تنها دو دانشگاه ایران و اصفهان پذیرش دانشجو دارند.

  • تبدیل شدن به اد، علاوه بر امنیت شغلی بالاتر، مزیت‌های دیگری از جمله درآمد بیشتر نسبت به یک کارشناس اتاق عمل عادی را هم دارد.
  • با توجه به اینکه تعداد مجاز ثبت نظر بصورت VIP برای امروز به اتمام رسیده است، سوال شما به شکل عادی ثبت شد و پاسخگویی به آن 3 روز کاری زمان خواهد برد.
  • اما در نظر داشته‌ باشد که درآمد هر یک از کارشناسان اتاق عمل، بسته به تجربه، مهارت، محیط کار و … متفاوت است، حداقل حقوق برای افرادی که در بخش‌های دولتی مشغول هستند 4 میلیون تومان است.
  • لیست شهر های مامایی بدون کنکور در زمان فعالیت دانشگاه پردیس بین الملل کیش معطوف به همین دانشگاه می شد، گرچه در حال حاضر دانشگاه های پردیس تحت عنوان پردیس خودگردان در اغلب شهر های ایران فعال هستند اما دیگر…
  • رشته اتاق عمل در مجموع 130 واحد درسی دارد که 74 واحد تخصصی، 22 واحد عمومی، 16 واحد کارآموزی در عرصه و 18 واحد نیز کارآموزی است.
  • فارغ التحصیلانی که در رشته اتاق عملتحصیل کرده اند بر اساس نوع مدرک خود می توانند در آزمون های استخدامی که توسط نهاد های دولتی و خصوصی برگزار می شود، شرکت کنند و یا در بیمارستان ها استخدام شوند.

همچنین باید در این دوره در شیفت های صبح و شب و نیز روز ها تعطیل کارورزی کنند. می توانند در مقطع کارشناسی ارشد نیز در رشته اتاق عمل ادامه تحصیل دهند. همانطور که می دانیم کتاب های تکنولوژی اتاق عمل همانند سایر رشته های پزشکی و پیراپزشکی وارداتی است و عموما به زبان انگلیسی در دسترس قرار می گیرند.

بازار کار و آینده شغلی رشته اتاق عمل در دنیا

ما در این مقاله سعی می کنیم که رشته تکنسین اتاق عمل را معرفی کنیم. در ادامه خواهیم خواند که چه افرادی برای این فعالیت در این رشته مناسب هستند و میزان درآمد و بازار کار این رشته را بررسی می کنیم. در پایان این مقاله تنها شخصی که می تواند بگوید که آیا این رشته خوب هست یا خیر، خود شما هستید. باید ببیند آیا کیفیت های لازم برای این اینکه در اتاق عمل کار کنید را دارید یا خیر. آیا وظایف این رشته برای شما مناسب است یا با شخصیت شما همخوانی ندارد.

بازار کار رشته اتاق عمل

تکنولوژی اتاق عمل ENT، فک و صورت، دهان و دندان و مراقبت ها آن. به لحاظ بازار کار و امنیت شغلی در شرایط امروزی وضعیت نسبتا مناسبی دارد. تکنسین های جراحی در ایالات متحده به طور متوسط ​​42398 دلار در سال یا 20.38 دلار در ساعت حقوق می‌گیرند. برای فردی که در یک مرکز دولتی مشغول به کار باشد، تخمین زده می شود. به عنوان یکی دیگر از عوامل موثر بر متغیر بودن درآمد می توان به گستردگی زمینه کاری این افراد اشاره کرد. از آن جا که کار در اتاق عمل نیاز به ایستادن در مدت زمان طولانی و توانائی برای جابجایی و بلند کردن اشیاء سنگین دارد و فرد را در معرض مناظر و بوهای ناخوشایند و مواد خطرناک قرار می‌دهد، فرد باید توانایی جسمی لازم را داشته باشد.

تکنولوژیست‌های اتاق عمل، عضو مهمی از تیم سلامت هستند که در تماس نزدیک با جراحان، متخصص‌های بیهوشی و پرستاران برای مراقبت مطلوب از بیماران فعالیت می‌کنند. افزایش تعداد و انواع عمل‌های جراحی، افزایش میزان سالمندی و پیشرفت سریع تکنولوژی پزشکی، نیاز به تکنولوژیست‌های اتاق عمل را افزایش داده است. اتاق‌های عمل روز به روز پیشرفته‌تر و برای تطابق با انواع رایانه‌ها، لیزرها، فیبرهای نوری و روبات‌ها، آماده می‌شوند.