دسته‌ها
اخبار

نانو تکنولوژی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ دانشمنامه کیان تن پوش

شاید در این قسمت یادِ جاروبرقی‌های هوشمند بیوفتیم که خود به خود مسیر را تشخیص می‌دهند و یک محیط را جارو می‌زنند. بهره‌برداری از فناوری که در آن فناوری در تولید یا بهبود محصولات و خدمات جدید استفاده می شود و در نهایت منجر به افزایش خلق ثروت و رقابت‌پذیری مبتنی بر فناوری برای سازمان خواهد شد. اکتساب فناوری که در آن فناوری های منتخب، کسب شده و جهت استفاده در اختیار سازمان قرار می‌گیرند. انتخاب تکنولوژی که در آن یک سازمان با توجه به اهداف استراتژیک و عملیاتی خود و نیز محدودیت های پیش رو دارد گزینه هایی را از میان فناوری های فهرست شده در مرحله قبل انتخاب می کند. اما یک ویژگی مهم دیگر در تمام فناوری‌ها وجود دارد که می‌خواهم آن را شناسایی و بر آن تأکید کنم. از آنجایی که این ویژگی یکی از ویژگی‌های همه فناوری‌ها است، اضافه کردن، محدود کردن یا گسترش آن تعریف نیست، اما چیز مهمی در مورد آنچه فناوری‌ها انجام می‌دهند بیان می‌کند.

  • اما تکنولوژی «صرفاً یک امر فنی»، «صرفاً یک امر اقتصادی» و «صرفاً» خیلی چیزهای دیگر یا حتا مجموعۀ همۀ این عناصر برشمرده شده نیست.
  • چند هويت تکنولوژيک ديگر غير از سخت افزار وجود دارد که از جمله به نرم افزار و مهارت هاي انساني مي توان اشاره کرد.
  • فناوری به توسعه اقتصادهای پیشرفته تر (از جمله اقتصاد جهانی امروز) کمک کرده و امکان ایجاد طبقه خوشگذران را فراهم کرده‌است.
  • 18- تکنولوژی حاصل تشریک مساعی علمی و تبلور تجارب فنی انسان‌ها، خود پدیده‌ای است علمی و به ناچار باید با برخوردهای علمی نیز با آن مواجه شود.

تکنولوژی چنان پیشروی کرد که مراکز داده به جزئی لاینفک از مدرنیته تبدیل شدند. آخرین ادعای من این است که اندیشیدن به مقیاس راهی برای تقویت مجدد تاریخ، جامعه شناسی و حتی فلسفه فناوری به شیوه هایی ارائه می‌دهد که مستقیماً کار مورخان علم را نیز دعوت می کند. مورخان علم به موارد زیادی در مقیاس (آزمایشگاه ها، نقشه ها، عکس ها، مدل ها، واحدها) توجه کرده اند، هرچند که گویای این است که ما کلمه ای برای مقوله کلی نداریم، و نشان می دهد که گشایشی برای کلیات و عمیق تر وجود دارد. فن آوری ها، به ویژه ابزارهای علمی، به طور همزمان مقیاس ها را فراخوانی و اثبات می کنند.

اما ما می‌توانیم تفاوت مفید واژه «تکنیک» را محفوظ نگه داریم و همچنین می‌توانیم تعریف تحلیلی «تکنولوژی» را در صورتی که بپذیریم اقداماتی را که می‌توان بدون کمک‌های مادی خارجی انجام داد، کنار گذاشت. زمین خاکی ممکن است وسیله ای مادی برای عدم سقوط باشد، اما مانند یک پلت فرم طراحی شده، فناوری نیست. این به ما فناوری را به عنوان “وسیله ای مادی و طراحی شده برای رسیدن به هدف” می دهد. ب- از طریق تحولات و اکتشافات جدید که منحنی تولید را تغییر داده و در نتیجه مقدار تولید تغییر پیدا می‌کند.

با این حال، این اتحاد یکسان نبود، و «مشکل با تکنیک» – که پتانسیل برهم زدن نظم اجتماعی را داشت – همچنان باقی بود. هنرهای مکانیکی حتی در شرایطی که وضعیت آنها تا حدودی تجدید نظر شده بود، تابع باقی ماندند. آثار فرانسیس بیکن، مانند ارگانون جدید و آتلانتیس جدید، نمونه‌ای از چرخش محققان برای «رد جدایی طبقه‌بندی علم و عمل مادی [ … ] بدون رد سلسله مراتب موجود از سر به سر هستند» (ص. 48، 50). تکنسین ها، همانطور که از استدلال های استیون شاپین می دانیم، خارج از دید نوشته شده اند. تکنولوژی شامل دانش کاربردی قابل اعمال در تمام زمینه‌های “ساخت” “استفاده کردن” و “انجام دادن” کار می‌باشد. بنابراین تکنولوژی به مثابه یک کالاست که موضوع خرید، فروش و اجاره واقع می‌شود، ولیکن این کالا با سایر کالاهای دیگر و کالای متعارف کمتر شبیه است، زیرا برای هر کالا یک قیمت وجود دارد، ولیکن تکنولوژی برای هر خریداری، قیمت متفاوتی دارد.

تاثیر تکنولوژی در زندگی

از ویژگی‌های بارز تحولات این دوران، ساخت استفاده از ابزارهای مختلف فیزیکی برای تقویت نیروی فکری و عضلانی است. هر تکنولوژی مانند هر تولید و محصول دیگر عمری معین دارد که روند حیات آن را می‌توان بدین‌گونه نمودار ساخت. 19- تکنولوژی، شکل و محتوای زندگی روزمره جوامع انسانی را مشخص می‌کند، وسایل و ابزار کار، حمل و نقل، درمان، جنگ و دفاع، زراعت و فراغت همگی نتایج و ثمرات تکنولوژی آن جامعه است. با تفکر در باب تکنولوژی، وصفی بر ما آشکار می‌شود که با اندیشیدن بر هر «پدیدار» دیگری هویدا می‌شود و آن تعریف‌ناپذیری، سیطره‌ناپذیری و غنای سرشار و خوف‌برانگیزی است که همۀ پدیدارها، از جمله «پدیدار تکنولوژی» از آن برخوردار اند. ما می‌توانیم از تکنولوژی درست مثل هر پدیدار دیگری به منزلۀ یک امر فنی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، تاریخی و یک «خیلی چیزهای دیگر» سخن بگوییم.

مشاوره و آموزش رساله دکتری

همه ی افراد جامعه در هر قشری، باید از تکنولوژی در زمینه ی کاری خود استفاده کنند. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم. تا از منابعی که در اطرافشان یافت می شود برای زندگی راحت تر استفاده کنند. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت دیدنگار است. یکی دیگر از ویژگی‌های تکنولوژی AI پردازش‌ تصویر image recognition است. که هم اکنون در سیستم‌های کامپیوتری می‌بینیم و بر پایه تصویر است.

از نظر کسانی که با تکنولوژی کار می کنند پدیده ای است که زندگی را بسیار جالب تر و جذاب تر و سالم تر کرده است. مجله سایر نسل آینده شبکه های مخابراتی در قرن ۲۱ حرکت به سوی ارتباطات پرسرعت بسیار حائز اهمیت است و سعی همه کشورها دست یافتن به ارتباطاتی پرسرعت در تمام زمینه های اطلاعات و ارتباطات است. به همین دلیل است که صحبت از Next Generation Network)NGN) به میان آمده است.