دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی چیست؟

در صورتی که کولرِ خانه شما هوشمند باشد می‌توانید از طریق گوشیِ همراه خود نیم ساعت قبل از رسیدن به خانه کولر را روشن کنید. هم هوای مطبوعی به محض رسیدن خواهید داشت و هم اینکه در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهید کرد. انسان‌ها می‌توانند صحبت کنند و بشنوند و ارتباط برقرار کنند. تشخیصِ ساختارِ زبانی یا speech recognition در دل یک تکرارِ مکرر از یادگیری‌ها رشد می‌کند.

  • بنابر این یکی از معایب تکنولوژی این است که به علت قیمت بالا شاد همه افراد نتوانند از آن بهره مند شوند.
  • تا از منابعی که در اطرافشان یافت می شود برای زندگی راحت تر استفاده کنند.
  • فناوری می‌تواند دانش تکنیک‌ها، فرایندها و مواردی از این دست باشد، یا می‌تواند در ماشین‌ها تعبیه شود تا بدون اطلاع دقیق از عملکرد آنها، امکان کار را فراهم آورد.
  • از حالا خود را برای علوم آینده آماده می‌کنیم و منتظر سفر به کرات دیگر هستیم.

در مورد جوامعی که هم اکنون صنعتی هستند یا جوامع در حال صنعتی شدن این اصطلاح بر همه یا بخش منظمی از مجموعه دانش که مربوط به اصول اکتشافات علمی مربوط باشد اطلاق می شود. فرایندهای صنعتی موجود و پیشین، منابع نیرو و مواد و روش های انتقال و ارتباط که تصور می شود به تولید یا بهبود کالاها و خدمات مربوط باشد همگی در زیرمجموعه تکنولوژی قرار می گیرد. فناوری می‌تواند دانش تکنیک‌ها، فرایندها و مواردی از این دست باشد، یا می‌تواند در ماشین‌ها تعبیه شود تا بدون اطلاع دقیق از عملکرد آنها، امکان کار را فراهم آورد. سیستمی که از فناوری برای دریافت یک ورودی، و سپس تغییر آن با توجه به کاربرد، و تولید خروجی استفاده می‌کند به عنوان سیستم تکنولوژیک یا سامانه فناوری شناخته می‌شود. کتاب حاضر با تشریح ساده و کامل تمامی ابعاد قرارداد امتیاز تکنولوژی، تلاش می‎کند تا این خلأ را پر کند. این کتاب، با بررسی مسائلی که باید در اولین مراحل خرید یا فروش امتیاز موردتوجه قرار گیرد آغاز شده و با مطالعه‌ی ملاحظات بلندمدت پایان می‎پذیرد.

نقد نگاه شاتزبرگ برای تعریف تکنولوژی و فناوری

نانوها با توجه به ابعاد و ساختاری که دارند در چهار دسته‌ی مختلف تقسیم بندی می‌شوند. هر دسته از نانوهای تولید شده توسط دانشمندان دارای کاربردهای متفاوتی هستند. فناوری یا تکنولوژی مهارتی است برای ساختن نرم افزار یا سخت افزار. نظر شما چیست؟ آیا استفاده از فکر هم یک تکنولوژی است؟‌ یا فکر کردن مهارت می‌خواهد یا فنِ خاصی تا آن را یاد بگیریم؟ بهتر است در ادامه ببینیم چگونه تخیلِ انسان‌ها می‌تواند به واقعیت نزدیک شود. در واقع عوامل فوق مولّد اطلاعات تکنولوژیکی، تحقیق و توسعه، طراحی و مهندسی، ساخت ماشین‌آلات، احداث تأسیسات صنعتی، بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری مورد نیاز تکنولوژی‌اند.

کنترل آسیب با استفاده از واگذاری کار به شرکتهای خارجی

اما به راستی این واژه چه معنایی دارد و چگونه اولین بار سر از کتاب‌های ما در آورد؟ در این مطلب بیشتر به این مورد می پردازیم. طبیعتا تکنولوژی بخشی اساسی از زندگی ما شده و استفاده از آن برای هر کسب و کاری ضروری به نظر می رسد. اما بسیاری از فناوری ها که امروزه به وسیل سازمان ها استفاده می شود مانند برخی سخت افزارها یا خدمات نرم افزاری، قیمت بسیار بالایی دارند.

ژنتیک یک علم است یا تکنولوژی؟

اولین گروه شامل افرادی است که در شرکت‎های خود از مالکیت معنوی برخوردارند و از آن بهره می‎برند ولی هنوز نیاز و زمان کافی برای تدوین و پیاده‎سازی یک استراتژی جدی را در این حوزه نداشته‎اند. امیدوارم این گروه از خوانندگان با مطالعه‌ی این کتاب بتوانند شناخت اولیه‌ی مناسبی از تمامی ابعاد قراردادهای امتیاز به دست آورند. دومین گروه هدف، آن دسته از کارشناسان حرفه‎ای هستند که در یکی از ابعاد فروش یا خرید امتیاز نیز تجاربی داشته‎اند و تمایل دارند که اطلاعات خود در مورد دیگر ابعاد موضوع را گسترش دهند. برای مثال، اطلاعات ارزش‎گذاری تکنولوژی[۱] می‎تواند برای وکلای مالکیت معنوی جالب توجه باشد. هرچند این افراد با ابعاد قانونی امتیازات تکنولوژی به خوبی آشنایند ولی ممکن است به‌دنبال آموزش نکات بیشتری در مورد ارزش‎گذاری باشند.

به بازار به سر آمده و در نهایت دیر یا زود از مدار فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی خارج می‌شود. در مرحله 1، متقدمین تکنولوژی قرار دارند در حالی که در مرحله‌ی دوم متأخرین تکنولوژی و در مرحله‌ی سوم مقلدین قرار خواهند گرفت. تحقق توسعه همه جانبه‌ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، در هر کشور نیاز به ترکیبی مناسب از سه گروه فوق دارد و فقدان یا کمبود هریک می‌تواند مانعی برای توسعه همه جانبه باشد. 18- تکنولوژی حاصل تشریک مساعی علمی و تبلور تجارب فنی انسان‌ها، خود پدیده‌ای است علمی و به ناچار باید با برخوردهای علمی نیز با آن مواجه شود. 14- لغت نامه و بستر تکنولوژی را به دانش علمی یا کاربردی تعریف کرده است. 9- تکنولوژی عبارت است از مهارت‌ها، دانش‌ها و شیوه‌های لازم برای تهیه و تولید کالاها و عرضه خدمات که حاصل قدرت فکری و شناخت انسان و ترکیب قوانین موجود در طبیعت می‌باشد.