دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی چیست؟ مدرسه کارآفرینی غنچه

فناوری نوآورد (cutting-edge) به فناوری‌ای گفته می‌شود که به تازگی در بازار آمده و قابلیت‌های نوین و نوآورانه‌ای ارائه می‌کند. این کتاب برای تمام کسانی است که در این عرصه جالب و پرآتیه فعالند یا مایلند که به این حوزه وارد شوند. امیدوارم این کتاب برای شما مفید و جالب توجه واقع شود و در فعالیت‎های تکنولوژیکی برای شما آرزوی توفیق می‎نمایم. تلاش برای تعریف تکنولوژی به مثابه‌ی ماجرای برخورد فرد نابینا و فیل است.

  • از نظر حقوق‌دانان، تکنولوژی همان مالکیت معنوی است که باید مورد حمایت و حفاظت قرار گیرد.
  • تا بتواند همگام با پیشرفت تکنولوژی در جهان خدماتی نوین را به شما مشتریان عزیز ارائه دهد.
  • مجله سایر نسل آینده شبکه های مخابراتی در قرن ۲۱ حرکت به سوی ارتباطات پرسرعت بسیار حائز اهمیت است و سعی همه کشورها دست یافتن به ارتباطاتی پرسرعت در تمام زمینه های اطلاعات و ارتباطات است.
  • تکنولوژی از جنبه های گوناگون تعاریف متعددی دارد از نظر علمی تکنولوژی، نتیجه ی نهایی تحقیقات یا همان دانش و اطلاعات می باشد که با استفاده از این عوامل می تواند به یک محصول تجاری تبدیل شود.
  • مفهوم بلاک‌چین به جهت اتصال کاربران، یک زنجیر از بلوک‌هاست که باعث ایجاد فضایی برای تبادل و معامله امن و سریع خواهد شد.

خود این واژه نیز از همان دو واژه یونانی که پیشتر درموردشان صحبت کردیم گرفته شده است. نام فناوری را می‌توان بر هرچیزی اطلاق کرد که ایجاد شده است این چیز به طور طبیعی رخ نمی‌دهد و سبب بهبود روند، نتیجه یا ادراک می‌شود. Τέχνη(تخنه) و -λογία (پسوندی به معنای مطالعه) گرفته شده است. و واژه دوم پسوندی است که آن را به معنای مطالعه ترجمه می‌کنند.

دسته بندی مواد نانویی از نظر ساختار

بنابر این یکی از معایب تکنولوژی این است که به علت قیمت بالا شاد همه افراد نتوانند از آن بهره مند شوند. از دیگر مزایای تکنولوژی برای کسب و کارها باید به امکان کار کردن از راه دور اشاره کرد. اینترنت بی سیم و فضای ابری به کارکنان ریموت و دور کار این امکان را داده تا به برنامه ها، منابع و اطلاعات شرکت ها از هرجایی دسترسی داشته و وظایف خود را انجام دهند. از جمله مزایای تکنولوژی بی تردید باید به به این اشاره کرد که به کسب و کارها کمک کرده تا روند کارهای خود نظیر فرایندهای خرید و فروش و بازاریابی را ساده تر کنند. این امر اجازه می دهد تا ساده تر عمل کنند و هزینه کمتری بپردازند. فناوری کاربرد عملی دانش و ابزاری برای کمک به تلاش انسان است.

نحوه دانلود و بررسی اپلیکیشن روبیکا؛ اپل…

2- تکنولوژی ارتباط شعور انسانی به ابزار و آگاهی در کاربرد و کنترل آن است. تکنولوژی از دو واژه یونانی Techne به معنی فن و هنر و logy به معنای استفاده از عقل در به کارگیری و شناخت است، از این رو تکنولوژی در فارسی “فن‌شناسی” یا “فن شناخت” ترجمه شده است. ما مرکز علمی و آموزشی پرسش ، پویش ، پردازش را با برند آکادمی 2050 نامگذاری کردیم تا در راستای افزایش سطح علمی و مهارتی ایرانیان سراسر دنیا قدمی نوین برداشته باشیم. ساده سازی امور و ماشینی شدن آن اگرچه مزایای بسیاری دارد، اما یک شمشیر دو لبه است! ساده سازی و ماشینی شدن را بایست مترادف غیرانسانی شدن امور و در واقع بیکار شدن کارگران ساده و نیمه ماهر در نظر گرفت. درواقع امور محدودی به صورت دستی برجا مانده اند و بسیاری از کارهایی که پیش از این توسط کارگران انجام می شد، امروزه در کارخانه ها با ماشین انجام می گیرد و این سبب کاهش تعداد کارمندان یک کارخانه شده است.

پیشرفت تکنولوژی به دست انسان از مدت‌ها پیش مدام در حال توسعه بوده است. در این متن قصد داریم برخی از جدیدترین تکنولوژی‌ها را برای شما معرفی کنیم. آشنایی با تکنولوژی‌های امروزی نه تنها می‌تواند ما را با اتفاقاتِ روز همگام کند، بلکه ممکن است تصمیم بگیریم که کسب و کار خود یا سبک زندگی خود را نیز دچار تحول کنیم. ] (اِ. ) ۱ – مطالعة فنون و ابزار و ماشین آلات و مواد اولیه .

اما تکنولوژی «صرفاً یک امر فنی»، «صرفاً یک امر اقتصادی» و «صرفاً» خیلی چیزهای دیگر یا حتا مجموعۀ همۀ این عناصر برشمرده شده نیست. تکنولوژی مثل هر پدیدار دیگری، همواره از اوصافی ناشناخته و از وجوهی بی‌شمار برخوردار است. بنابراین، ما به سهولت نمی‌توانیم بگوییم که می‌دانیم تکنولوژی چیست. پدیدار تکنولوژی، به منزلۀ یک پدیدار و غنای سرشار آن، ما را با یک رویداده‌گی مواجه می‌سازد.

کسانی که می‎توانند با پرداخت هزینه‎ای ناچیز و مطالعه‌ی این کتاب، اقدامات لازم برای حفاظت از اختراع و ابداع خود و تجاری‎سازی موفق آن را بیاموزند. مخترعان و مبدعان می‎توانند با استفاده از این کتاب آشنایی خود را با فرآیند فروش یا خرید امتیاز گسترش داده و توان تجاری‎سازی ابداعات خود و مذاکره با دریافت کنندگان بالقوه امتیاز را افزایش دهند. رسالت علم و تکنولوژی در اقتصاد همانا دستیابی به توسعه بهینه‌ی همه نوع منابع است.

زيرا قدرت اختراع از هدف اصليش که برآوردن و ساختن خواست‌ها و نيازها بود، دور شده بود و ظاهراً در عوض کوشش فراواني در راهي صرف شده است که مي‌توان آن را اختراع براي سرگرمي ناميد. يعني ساختن وسايل سرگرم کننده‌اي مانند بادپرک و بازي‌هاي معمايي. تجارب مي‌گويد علم و فن براي اينکه شکوفا شوند به چندين رکن عالي رقيب نياز دارند. يکي از اين عوامل آمادگي براي تقليد است که بطور کلي براي اشاعه ابداع و براي پيشرفت فنون لازم است. با تقليد کردن، گونه برداشتن و اقتباس کردن است که طبقه‌اي از فن‌ورزان مي‌تواند بوجود آيد و در اصل از چنين طبقه‌اي است که مي‌توان انتظار پديدارشدن طبقه ابداع‌گران را داشت. کسب و کارها امروزه در بخش های مختلفی مانند بخش فروش و پشتیبانی از مزایای بسیاری که تکنولوژی در اختیارشان قرار می دهد استفاده می کنند.

اینکه سرعت برای کاربر تا چه حد است با رونمایی رسمی مشخص خواهد شد، ولی شاید بتوان گفت شما به راحتی با سرعت 500 مگابایت در ثانیه به اینترنت همراه متصل می‌شوید. در ایران شما در بهترین حالتِ ممکن سرعتی معادل 9 مگابایت در ثانیه با موبایل را تجربه می‌کنید. باید در نِگَریم ( توجه کنیم ) به ناهمسانیِ باریک میانِ دو واژهٔ صنعت و تکنولوژی. (اسم ) روش ها و فنونی که به این منظور به کار برده می شوند، فناوری.

دانش و کاربرد ابزار، فنون و مهارت ها؛ نظام ها و شیوه های سازماندهی یا تولیدات ذهنی و مادی برآمده از این نظام ها می باشد. مترادفِ این واژه در زبان انگلیسی Technology می باشد، واژه سازند با توجه به تغییر معنای کلمه تکنولوژی از آغاز خود و با استفاده از توان درون نهفته زبان فارسی به برون راه نموده است. برای معنای اولیه این واژه که در یونان باستان رواج پیدا کرده، می توان در زبان فارسی به کلمات ساز، کلک، نیرنگ و نقش اشاره نمود، که همگی به معنای اولیه این واژه که بیشتر معنا و کارکردی ذهنی دارد نزدیک می باشد. تکنولوژی پدیده‌ای است ساخته‌ی دست بشر و از دو رکن اصلی سخت‌افزار و نرم‌افزار تشکیل شده است.