دسته‌ها
اخبار

تکنولوژِی چیست؟ شرکت پرتو نو اندیشان آران

برایتو فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر و ملزومات اداری با قیمت مناسب و ارسال رایگان در تهران استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی برایتو فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. به دلیل نوسانات قیمت قبل از نهایی کردن خرید خود با فروشگاه تماس حاصل نمایید. برایتو پخش لوازم التحریر و ملزومات اداری با داشتن کادری مجرب سعی در استفاده و ارائه فناوری های نو در فعالیت های خود دارد. تا بتواند همگام با پیشرفت تکنولوژی در جهان خدماتی نوین را به شما مشتریان عزیز ارائه دهد.

  • هنرهای مکانیکی حتی در شرایطی که وضعیت آنها تا حدودی تجدید نظر شده بود، تابع باقی ماندند.
  • فناوری عبارت است از کاربرد علوم در صنایع با استفاده از رویه‌ ها و مطالعات منظم و جهت‌ دار.
  • یک تعریف ابزاری از فناوری می‌تواند این امکان را فراهم کند که انتخاب وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف وجود داشته باشد و هر وسیله خاصی هدف خاصی را تعیین نکند.
  • فناوری به معنی کاربرد منظم معلومات علمی و دیگر آگاهی‌های نظام‌یافته برای انجام وظایف علمی است.
  • اما حالا که فهمیدیم تکنولوژی چیست اجازه دهید کمی بحث را جزئی تر کنیم.

برای مثال می توان به افزایش مفهوم بازده از نظر کارایی انسانی و چالش های اخلاق ریستی اشاره کرد. این مجموعه با هدف تولید انواع زیرپوش و لباس زیر فعالیت خود را با نام تجاری «کیان» آغاز کرد و در ادامه در سال 1395 با نام تجاری «کیان تن پوش» توسعه یافت. از ابتدا خط مشی مجموعه تولیدی کیان تن پوش، تولید محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب بوده، و پایبندی به این اصل، موجب وفاداری مشتریان گردیده.

پرسش از هایدگر، تکنولوژی چیست؟

در زبان پارسی هم همینطور است وقتی می گوییم حتا مرتضا, عیسا, موسا, باید به همین شکل هم آنها را بنویسم که نوشتار پارسی است و نه به شکل حتی, مرتضی, عیسی, موسی که عربی است. بسیاری از واژه های عربی از زبان پارسی گرفت شده که آنها را تغییر داده و در واژه نامه خود به شکل دیگری نوشته اند. واژه زمان از دمان آمده که در پارسی می گوییم دم را غنیمت شمار سندلی یک واژه پارسی است که از سندل ی ساخته شده است و سندل نام درختی است که چوب ارزشمندی دارد و ی نیز پسوند و ابستگی است. این نام در آغاز در زبان ما چندل بود و چون تازیان به ایران تاختند چون نمی توانستند حرف چ را بر زبان بیاورند به آن صندل گفتند. در زبان پارسی کهن غوشیدن و غوتیدن یا درون چیزی فرو رفتن است و همین واژه در زبان پارسی میانی ( پهلوی ) ساسانی آغوشیدن و آغوتیدن شد که ریشه آن غوت است و آغوش هم ریشه آغوشیدن از همین خانواده است.

اگرچه این مزایا بسیار چشمگیر است، اما بحث مزایا و معایب تکنولوژی بدون پرداختن به نیمه تاریک آن کامل نمی شود. بسیاری از کارکنان سازمان ها و شرکت ها امروزه با استفاده از تلفن های هوشمند و استفاده از برخی ابزارهای آنلاین مهمترین امور را ساماندهی می کنند. این روند کاری می تواند از اطلاعات کسب و کار محافظت کند یا بسیاری از امور را ساده تر کند. علم با مطالعه طبیعت به بررسی رفتارهای طبیعی و فیزیکی پرداخته و به دنبال کشف پدیده‌ها است و در حالی‌ که فناوری با به‌ کارگیری ایده‌ ها و دستاوردهای علمی، خدمات و کالای مورد نیاز بشر را ارائه می‌کند. فناوری به کار بستن صنعتی نتایج علمی که کار فن شناسان و مهندسان است و به علم و علم محض اختصاص داده شده است. تکنولوژی بر فعالیت علمی در راه بهبود روش ها و وسایل صنعتی قدیمی بدون ارجاع به اصول علمی دلالت دارد.

پیش‌بینی ترسناک از چهره انسان‌های آینده

تکنولوژی را به تمامی نمی‌توان به منزلۀ ابزار سرمایه‌داری و نظام سلطه تلقی کرد، در عین حال که بی‌تردید تکنولوژی با نظام اقتصاد سرمایه‌داری و نظام سلطه نسبتی دارد. تکنولوژی بخشی از زنده‌گی و جهان کنونی و یکی از عناصر بنیادین قوام‌بخش و تعین‌بخش عالم کنونی ماست. در پدیدۀ تکنولوژی نیز، درست هم‌چون خود زنده‌گی و همۀ رویدادهای آن و درست هم‌چون خود جهان و همۀ پدیدارهای آن، امری تبیین‌ناپذیر وجود دارد، امری که صرفاً خود را در نوعی رویداده‌گی آشکار می‌سازد. به بیانی دیگر، تعریف تکنولوژی به زبان ساده بر مجموعه ای از دانش و مهارت دلالت دارد که مبشر اختراعات و ترقیات فنی بوده و بالقوه قابل استفاده باشد. این واژه به نوآوری ها و ابزارهایی اشاره دارد که از اصول و فرایندهای تازه یافته دانشی بهره می برند. در تعریف تکنولوژی به زبان ساده باید گفت این، دانش استفاده از ابزارهای اساسی است.

در آن زمان آسیب وارد شد، و سردرگمی مفهومی به این معنی بود که این اصطلاح می‌تواند در معنای وسیع یا محدود به کار رود، گاهی اوقات شامل اجزای فرهنگی یا اجتماعی می‌شود، گاهی اوقات به ابزار صرف یا عقلانیت ابزار به هدف تقلیل می‌یابد. جای تعجب نیست که وقتی مثلاً از «رابطه علم و فناوری» یا تغییرات تکنولوژیکی به عنوان محرک تاریخ صحبت می‌کنیم، نتایج آنچنان اصلاح‌کننده و از نظر فکری ضعیف هستند. هر موقع یک تکنولوژی جدید خلق شود معمولاً در هنگام ورود به بازار یا مرحله‌ی رشد، از سوی سایر کشورهای توسعه یافته کپی‌برداری می‌شود و آنان خود به تولید یا خرید آن اقدام می‌کنند. در زمانی که این تکنولوژی در کشور مبدأ مراحل رشد خود را طی می‌کند، این گروه کشورها اقدام به معرفی آن می‌کنند. به دلیل توانایی‌های علمی و فنی و زیرساختی، مرحله معرفی تکنولوژی در این کشورها کوتاه بوده و سریعاً وارد مرحله رشد می‌شوند و حتی ممکن است مراحل بلوغ تکنولوژی در کشور مبدأ صورت نگرفته و سایر کشورها به این کار مبادرت ورزند.

تعریف تکنولوژی چیست؟

در ادامه با تعریف تکنولوژی به زبان ساده ما را همراهی کنید. از نظر حقوق‌دانان، تکنولوژی همان مالکیت معنوی است که باید مورد حمایت و حفاظت قرار گیرد. پتنت، علائم تجاری، کپی‎رایت، آثار ماسک و دانش فنی همگی جلوه‎های قانونی تکنولوژی است که به منظور کنترل، اشاعه و استفاده از تکنولوژی، مورد استفاده قرار می‎گیرند. از سرگرمی‎های مورد علاقه‌ی ما گرفته تا لباس‎ها و غذاهایی که خریداری می‎کنیم و حتی داروهایی که در زمان بیماری مصرف می‎کنیم.