دسته‌ها
اخبار

تکنولوژِی چیست؟ رسانه‌های اجتماعی

همانطور که مثلاً انسان با تکرار چندین بارۀ واژه سیب و دیدن سیب می‌فهمد که سیب چیست. هم اکنون شما می‌توانید با اکثر گوشی‌های هوشمند به صورت صوتی ارتباط برقرار کنید. برای فهمِ تکنولوژی ai بهتر است نگاهی به عملکردِ کامپیوتر داشته باشیم و از طرفی آن را با عملکردِ یک انسان قیاس کنیم.

سیستم فناوری به طوری است که چیزی را می‌گیرد،تغییر می‌دهد و سپس نتیجه را تولید می‌کند. ساده‌ترین شکل فناوری توسعه ابزارهای اساسی زندگی و استفاده از آنهاست. کشف آتش، انقلاب نوسنگی، طبخ غذا، اختراع چرخ و کشتی به خود مردم کمک می‌کند. فناوریهای اطلاعاتی مانند چاپخانه، تلفن و اینترنت، دنیا را به دهکده ای جهانی تبدیل کرد. این پدیده در توسعه سیستم های اقتصادی پیشرفته تر ( شامل سیستم اقتصاد جهانی کنونی) کمک کرده است و همچنین امکان ظهور طبقه مرفه را نیز فراهم کرده است.

  • فناوری نوآورد (cutting-edge) به فناوری‌ ای گفته می‌شود که به تازگی در بازار آمده و قابلیت‌ های نوین و نوآورانه‌ ای ارائه می‌کند.
  • آواتار در مکاتب هندو به معنی تجسدِ مادی خداوند در قالب انسانی است.
  • راه گذر برای تحولات تکنولوژیک، انقلاب کشاورزی و صنعتی است که هر دو متقابلاً وابسته به یکدیگرند.

شاید اگر آتش کشف نمی شد تا اجداد ما برای پخت و پز خوراک از آن استفاده کنند، ما نیز اکنون قادر به آشپزی نبودیم. بخشی از تحقیقات علمی می گویند که اگر بشر پخت و پز را نمی‌آموخت اکنون مغزهای ما کوچکتر و کمتر توسعه یافته بود. به زبان بسیار ساده، فناوری یا تکنولوژی، مهارت‌ها، روش‌ها و فرآیندهایی است که برای دستیابی به اهداف از آنها استفاده می‌ شود. هر صاحب نظر در حوزه کاری خود تعریفی را برای آن ارائه کرده است. در ابتدا به تعریف مستقیم دو لغت نامه معتبر یعنی مریام وبستر و آکسفورد می‌پردازیم و سپس تعاریف مختلفی از مورخان و منتقدان را ارائه می‌کنیم.

کارل میچم

۲ – تجهیزات و روش های علمی که در حیطة خاصی به کار برده شود، فناوری . این امر در تعالی علوم سیاره‌ای وجود دارد، اما در عین حال در امر دنیوی تعویض دنده هنگام رانندگی با ماشین یا حتی مسواک زدن دندان‌هایتان وجود دارد. بررسی این قدرت مداخله گر راهی برای باز کردن معنای «طراحی شده» و «ماده» در تعریف فناوری به عنوان وسیله ای طراحی شده و مادی برای رسیدن به هدف است. گروه تحقیقاتی طلوع با هدف ارائه آموزش و مشاوره با روش های نوین در زمینه رشته های علوم انسانی، علوم پایه و رشته های فنی و مهندسی پایه گذاری شده است. از همان اولین روزهایی که انسان خردمند پای به عرصه هستی نهاد، تکنولوژی و ابعاد مختلف آن نیز معنا یافتند. هنوز هم هر ساله معنا و مفهوم آن در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها دست خوش تغییرات زیادی می‌شود.

در این فرآیند، علم، روشی است برای تحصیل شناخت و گسترش افق‌های انسانی. 11- تکنولوژی یعنی داشن مربوط به طراحی و طرز کار، طرز ساخت، طرز تعمیر و طرز نگهداری و استفاده از وسایل و ابزار و ماشین‌آلات. 5- تکنولوژی ابزاری است برای تبدیل منابع طبیعی به کالاهای قابل استفاده. 1- پیوند مستمر و ارتباط منطقی بین نیازهای اقتصادی و اجتماعی با علوم و صنایع از گذرگاه تکنولوژی. چگونگی ارتباط، هماهنگی و توازن و رشد مستمر این چهار جنبه است که می‌تواند، توانائی تکنولوژیکی یک کشور را بالا برده و موجبات رشد و توسعه پایدار یک کشور را فراهم سازد. 4 – بهره‌برداری از فناوری که در آن فناوری در تولید یا بهبود محصولات و خدمات جدید استفاده می شود و در نهایت منجر به افزایش خلق ثروت و رقابت‌پذیری مبتنی بر فناوری برای سازمان خواهد شد.

در این بلاگ به بررسی مسائل زیر میپردازیم

شناسایی فناوری که در آن فهرستی از فناوری‌های موجود یا مورد نیاز بررسی و شناسایی می‌شوند. نجات فناوری از دست جبرگرایان، افرادی که فناوری را به عنوان یک سیستم خود هدایت شده و جدا از کنترل آگاهانه می بینند (ص. 235). تمامی حقوق این پایگاه متعلق به معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه می‌باشد. گروه نویسندگان، چند بحث و نظر درباره تکنولوژی، ترجمه عبدالحسین آذرنگ، نشر دریا، 1369، ص 7.

تاثیر تکنولوژی بر صنعت و بازار کار

لذا در اینجا دیدگاه‎های خود (و بسیاری از دوستان و همکاران خود) را در مورد مبانی فروش یا خرید امتیاز تکنولوژی به شما عزیزان تقدیم می‎کنم. دانش فناوری ممکن است ساده یا پیچیده ، جدید یا قدیمی و … باشد. فناوری یا تکنولوژی بخشی از فرهنگ است فناوری یک فعالیت انسانی است به همین دلیل قدیمی تر از دانش و مهندسی است اگر ساده‌تر بخواهیم بیان کنیم فناوری به معنای تبدیل کردن علم و دانش هر چیزی که داریم به عمل است.