دسته‌ها
اخبار

تعریف تکنولوژی به زبان ساده ؛ Technology یا فناوری چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ تکراتو

این مقاله به بررسی رابطه بین مدیریت دانش و خلاقیت و نوآوری در یک سازمان تحقیقاتی نظامی پرداخته است. جامعه آماری تحقیق 60 نفر پژوهشگران بخش تحقیقات این سازمان است و پرسشنامه­های تکمیل شده مبنای تحلیل قرار گرفتند. روایی پرسشنامه توسط افراد خبره و تحقیقات قبلی و پایایی پرسشنامه تحقیق به وسیله آلفای کرونباخ برای پرسشنامه مدیریت دانش 908/0 و برای پرسشنامه خلاقیت و نوآوری 880/0 تایید شده است. برای تجزیه­وتحلیل داده­های تحقیق از نرم­افزار SPSS استفاده شده­است.

بررسی ۹ عامل مهم که در راندمان CPU موثر هستند آیا به دنبال خرید یک CPU جدید برای سیستم کامپیوتری خود هستید؟ شاید هم متوجه تغییراتی در عملکرد و ران … 4 – بهره‌برداری از فناوری که در آن فناوری در تولید یا بهبود محصولات و خدمات جدید استفاده می شود و در نهایت منجر به افزایش خلق ثروت و رقابت‌پذیری مبتنی بر فناوری برای سازمان خواهد شد. مزایا و معایب تکنولوژیتکنولوژی به دانشی که به ساختن و به کار بستن ابزار و وسایل مبوط م شود اطلاق می شود و دانش استفاد از مواد مواد خام است. نظام تکنولوژیک یعنی ابزار مادی و مجموعه ای از دانش که در اختیار افراد سهیم در یک اقتصاد قرار می گیرد. شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.

نوآوری ها همواره در ارتباط مستقیمی با ارزش های اخلاقی جوامع گوناگون قرار گرفته و سوالات زیادی را در اخلاق فناوری مطرح کرده است. برای مثال می توان به افزایش مفهوم بازده از نظر کارایی انسانی و چالش های اخلاق ریستی اشاره کرد. به تدریج و همین روند در ادامه به تکنولوژی هایی چون چاپ فشاری، تلفن و اینترنت رسیده و موانع و مشکلات برقراری ارتباط را کاهش داد و انسان ها امکان تعامل آزادانه در مقیاس جهانی را ممکن کرد.

  • در نهایت، ما شاهد افزایش نانوروباتیک، حسگرهای کوچک با قدرت پردازش محدود هستیم.
  • اما استفاده از این ماده گاهی به ترک خوردن یا فرسایش باتری منجر می‌شود.
  • از این موارد معلوم است که کارآفرینان اجتماعی علم موجود از تکنولوژی های موجود را در مطالعات قبلی خود تاثیر داده که به خلق تغییرات جدید اجتماعی کمک خواهد کرد.
  • اگر از معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال هستید، عمق بازار یکی از اطلاعاتی است که به کارتان می‌آید.
  • تغییرات آب و هوا و سرفصل‌های اخبار باعث رشد سریع در پذیرش انرژی پایدار می‌شود.

در پژوهش حاضر سعی بر آن است که با تلفیق استراتژی گرندد تئوری با مباحث تحلیل در عملیات نرم ضمن شناسایی متغیرهای دخیل به سطح بندی آنها پرداخت. ارزیابی و اندازه گیری به وسیله پرسشنامه (اندازه نمونه 10 متخصص کسب و کارمبتنی بر نمونه هدفمند) صورت پذیرفت. نتایج پس از تحلیل به روش دیمتل و تحلیل ساختاری تفسیری نشان داد که مقوله شرایط کارآفرینی بعنوان مهمترین متغیر مجموعه هشت مقوله‌ای کسب و کار قعر هرم در کمیته امداد می‌باشد. ماشین لرنینگ یکی از کاربردهای هوش مصنوعی است و به عنوان پیچیده ترین تکنولوژی جهان یا حداقل یکی از پیچیده‌ترین فناوری‌های جهان امروز شناخته می‌شود. این تکنولوژی به ماشین‌ها اجازه می‌دهد به طور خودکار یاد بگیرند و مانند یک انسان هر روز به دانش و علم خود اضافه کنند، قسمت شگفت‌انگیز ماشین لرنینگ افزایش یادگیری بدون دخالت و برنامه‌ریزی انسان است.

کشاورزی مدرن و هوشمند در دنیای تکنولوژی

به این صورت که حفاظی از جنس سرامیک جامد میان قطب مثبت و قطب منفی قرار گرفته. امسال محققان تکنیک جدیدی برای درمان اختلالات پوستی مانند پسوریازیس، زگیل و انواع خاصی از سرطان‌ها نیز معرفی کردند؛ ترکیب کردن میکرونیدل‌های ستاره‌ای شکل با یک کرم یا ژل درمانی. باید در نِگَریم ( توجه کنیم ) به ناهمسانیِ باریک میانِ دو واژهٔ صنعت و تکنولوژی. ظاهراً تسلا تنها شرکتی نیست که برای ارائه‌ی امکان استفاده از قابلیت‌های متعدد خودروهای خود، هزینه‌ای را از کاربران دریافت می‌کند چرا که مرسدس…

تکنولوژی آینده و فناوری‌های ترند سال 2020 چیست؟

در حال حاضر، همه تراشه‌‌های موجود در بازار از ماده سیلیکون ساخته می‌شوند و حالا دانشمندان قصد دارند که به جای این ماده از… تشخیص تصویر به معنای فرآیند شناسایی و به دست آوردن ویژگی های موجود در فیلم ها یا عکس ها است. رویکرد آن به پردازش گسترده جستجوی تصویر و صدور مجوز، تشخیص و تحقیقات شخصیت کمک می کند. به موجب توافق‌نامه‌ی بین دولت آمریکا و توییتر، کمیسیون FTC تا سال ۲۰۴۲ به دقت روی این شبکه‌ی اجتماعی نظارت می‌کند و هرگونه اشتباه از سوی ماسک ممکن است میلیاردها دلار جریمه به‌دنبال داشته باشد. امکان دارد کمیسیون تجارت فدرال به‌‌جمع سازمان‌های تنظیم‌کننده‌ای بپیوندد که معامله‌ی خرید اکتیویژن ازطرف مایکروسافت را بررسی می‌کنند.

بهترین گوشی های شیائومی تا 20 میلیون تومان [آذر 1401]

کره، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی به طور جدی به بررسی 6G پرداخته اند و ما انتظار داریم که در سال 2022 شاهد خبرهای بیشتری باشیم. طبق به‌روزرسانی پیش‌بینی شاخص شبکه‌های تصویری سیسکو برای سال 2018، تا سال 2022، 1.4 میلیارد نفر بیشتر از اینترنت استفاده می‌کنند، در مقایسه با 3.4 میلیارد کاربر در سال 2017. این تقریباً معادل 60 درصد از جمعیت جهان است، با فرض جمعیت هشت میلیاردی 2022. انتظار می‌رود تا آن زمان، کاربران اینترنت 4.8 زتابایت داده در سال مصرف کنند که 11 برابر میزان ترافیک IP تولید شده در سال 2012 با 437 اگزابایت است. بر اساس تجربه موفق نرم افزار فرداد در صنایع مختلف بهترین پیشنهاد را برای افزایش بهره وری سازمان به شما ارائه دهیم. لازم به ذکر است که بدانید تمام سازمان های کوچک، متوسط و بزرگ برای بررسی چگونگی عملکرد خود نیاز به دریافت گزارش عملکرد دارند.

فرهنگ لاروس، فناوری را مطالعهٔ ابزارها، شیوه‌ها و روش‌های مورد انتظار و مورد استفاده در حوزه‌ها گوناگون صنعت می‌داند. فناوری نوآورد (cutting-edge) به فناوری‌ای گفته می‌شود که به تازگی در بازار آمده و قابلیت‌های نوین و نوآورانه‌ای ارائه می‌کند. فناوری به معنی کاربرد منظم معلومات علمی و دیگر آگاهی‌های نظام‌یافته برای انجام وظایف علمی است. واژه فناوری اغلب به نوآوری‌ها و نو ابزارهایی اشاره دارد که از اصول و فرایندهای تازه یافتهٔ دانشی بهره می‌گیرند. حتی نوآوری‌های بسیار کهن مانند چرخ هم نمونه‌هایی از فناوری بوده و به‌شمار می‌روند.

علیرغم وجود قوانین و دستورالعمل های متعدد مرتبط با فناوری در بخش بالادستی صنعت نفت ایران، این تلاش ها بطور یکپارچه انجام نشده و نتایج تأثیر آنها بر ارتقاء سطوح توانمندی فناورانه مورد بررسی قرار نگرفته است. این پژوهش با توجه به هدف یک مطالعه کیفی اکتشافی، توصیفی و کاربردی است که با مصاحبه‎های نیمه ساختار یافته کیفی با 14 نفر از خبرگان صنعتی و علمی تا مرحله اشباع نظری صورت گرفته و به روش پدیدار شناسی در نظریه داده بنیاد تحلیل شده است. قانون حمایت از شرکت‎های دانش‎بنیان با پارادایمی نوظهور در سطح نواوری فناورانه مؤثر می باشد که تصویب نظام نامه فناوری وزارت نفت نیز در راستای اجرای این قانون بوده که هنوز بطور کامل جاری نگشته است. امروزه فناوری‌های نوین همواره در حال تغییر ساختار حقوقی صنایع مختلف هستند. در صنعت حمل‌ونقل و به‌طور خاص در شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هوشمند حمل‌ونقل نیز وضعیت حقوقی رانندگان تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است. شرکت‌ها مدعی می‌باشند که صرفاً واسطه میان رانندگان و کاربران مسافر هستند و بیش از این نقشی در حمل‌ونقل ندارند اما در مقابل برخی حمل‌ونقل را بین شرکت و کاربر مسافر دانسته و شرکت و راننده را مشمول رابطه استخدامی دانسته‌اند.

سری گلکسی S23 شاید با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای راهی بازار شود به تازگی خبری منتشر شده مبنی بر اینکه سامسونگ قصد دارد گوشی‌های مورد انتظار سری گلکسی S23 را به قابل … راهنمای قدم به قدم اسمبل کردن کیس کامپیوتر در حال حاضر کیس‌های آماده برای خرید در سطح بازار وجود دارد که می‌توانید خیلی راحت و بدون دردسر، یک گ … برایم مهم است که در فیبز بتوانم به افزایش علم و آگاهی مردمم کمک کنم. همه ما به این دلیل اینجا جمع شده ایم تا بتوانیم مشکلی را برطرف کنیم.