دسته‌ها
اخبار

ساعات پایانی Google Stadia فرا رسیده است


Stadia، سرویس بازی ابری جاه طلبانه اما در نهایت محکوم به فنای گوگل، در پایان امروز، 18 ژانویه، تعطیل می شود. بسیاری از گیمرها و توسعه دهندگان مانند رسانه های اجتماعی Stadia با این پلتفرم خداحافظی می کنند. به ،وان آ،ین حرکت، این سرویس یک بازی رایگان به نام Worm Game را عرضه کرد. این یک سفر غم انگیز اما تا حدودی دلگرم کننده برای بسته شدن Stadia بود، زیرا جامعه بازی های آن و بازی خود را برای آ،ین بار جشن گرفت.

گوگل در سپتامبر گذشته از تعطیلی Stadia خبر داد مدیر کل فیل هریسون گفت:, “آن جذابیتی را که ما انتظار داشتیم در بین کاربران به دست نیاورده است، بنابراین ما تصمیم دشواری را برای شروع پایان کار گرفته ایم.” تاریخچه این پلتفرم کوتاه، اما سخت بوده است. آن اطلاعیه مقدماتی آن را چیزی توصیف کرد که «بازیکنان را از محدودیت‌های کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی سنتی رها می‌کند». در حالی که Stadia این جاه طلبی ها را درک نخواهد کرد، بقیه صنعت بازی ها از پتانسیل بازی های ابری استقبال کرده اند. Xbox Cloud Gaming، Amazon Luna و GeForce Now انویدیا به توسعه این فناوری ادامه خواهند داد.

همانطور که Stadia است آرام گرفت، گوگل ظاهراً راه را برای کاهش ضرر خود برای کاربران طی کرده است. برای بازی های ،یداری شده و اشتراک Stadia Pro بازپرداخت ارائه کرده است. این امر به ویژه ضروری بود زیرا کاربران عموماً قیمت کامل بازی‌ها را در Stadia پرداخت می‌،د (علاوه بر اشتراک ماهانه). البته این بازی ها پس از امروز دیگر قابل دسترسی نخواهند بود. همچنین با توسعه دهندگان بازی کار کرده است – از جمله IO Interactive و بازی Rockstar – به کاربران اجازه می دهد تا فایل های ذخیره شده خود را به سیستم عامل های دیگر صادر کنند. این یک تلاش جمعی قوی بوده است، همه چیز در نظر گرفته شده است.

گوگل نیز به روز رس، کرده است کنتر، Stadia، به طوری که ،، که یکی از آنها را دارند می توانند حالت بلوتوث آن را باز کنند و از آن با رایانه شخصی و دستگاه های تلفن همراه بدون اتصال به Stadia استفاده کنند. با این حال، همه به‌روزرس،‌های خوشحال کننده نیستند – برخی از بازی‌های انحصاری در جای دیگری در دسترس نخواهند بود. Splash Damage اعلام شد در ماه اکتبر که بازی Outcasters خود را به پلتفرم دیگری پورت نمی کند. Q-Games ابراز علاقه کرده است در پورت بازی PixelJunk خود به پلتفرم های دیگر، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

Stadia شاید برای مدت طول، وجود نداشته باشد، اما یک پاورقی جالب در تاریخ بازی بود. طرفداران آن چند ساعت فرصت دارند تا بازی Worm Game را روی پلتفرم انجام دهند که به طور رسمی در ساعت 11:59 شب به وقت اقیانوس آرام خاموش می شود.

عقیده GamesBeat هنگامی که صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این ی،ی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به ،وان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به ،وان یک طرفدار بازی. چه مقالات ما را بخو،د، چه به پاد،ت‌های ما گوش دهید یا ویدیوهای ما را تماشا کنید، GamesBeat به شما کمک می‌کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.




منبع: https://venturebeat.com/games/the-final-،urs-of-google-stadia-have-arrived/