دسته‌ها
اخبار

شکستن تعصب هوش مصنوعی: هدف پلتفرم تحلیل پیشگویانه حذف نژادپرستی در بازاریابی است


در تاریخ 11 تا 12 ژوئیه به مدیران ارشد در سانفرانسیسکو بپیوندید تا بشنوید که چگونه رهبران سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی را برای موفقیت ادغام و بهینه می‌کنند.. بیشتر بد،د


هوش مصنوعی (AI) اغلب به ،وان آینده تبلیغات و بازاریابی معرفی می شود و نوید انقلابی در راه هدف قرار دادن و تعامل شرکت ها با مشتریان دارد. اعداد و ارقام دروغ نمی‌گویند و گزارش‌ها افزایش عظیمی را نشان می‌دهند بازار جه، درآمد برای هوش مصنوعی در بازاریابی، چهار برابر شدن از 27.4 میلیارد دلار در سال 2023 به 107.4 میلیارد دلار در سال 2028.

بر ،ی پوشیده نیست که بسیاری از شرکت‌ها از هوش مصنوعی برای تقویت استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند. با استفاده از تصمیم‌گیری پویا به کمک هوش مصنوعی، بازاریابان می‌توانند ،ید رسانه‌ای برنامه‌ای خود را تنظیم کنند و برندگان آزمون‌های درون بازار را مشخص کنند. هوش مصنوعی همچنین می تواند مخاطبان سودآور بالقوه را برای اه، بازاریابی پیش بینی و شناسایی کند.

و این تازه شروع است. هوش مصنوعی اکنون نقش سازنده محتوا را بر عهده می گیرد. بازاریابان در نهایت کنترل را شل می کنند و به محتوای تولید شده با هوش مصنوعی اجازه می دهند تا در رسانه ها قرار بگیرند، فراتر از تبلیغات جستجو. برای ایجاد تصاویر سفارشی و کپی برای آزمایش خلاق، شرکت‌ها هوش مصنوعی را با ورودی‌های منابع مختلف، از جمله عملکرد گذشته، ایده‌های بازاریابی، بینش تحلیل‌گران و دانش تخصصی تغذیه می‌کنند.

با این حال، همانطور که ما در حال گذار به این دوره جدید بازاریابی هوش مصنوعی هستیم، باید مشکلات احتمالی را نیز بشناسیم. ابزارهای هوش مصنوعی خطاناپذیر نیستند و می توانند دارای تعصبات ذاتی باشند و نژادپرستی را تداوم بخشند.

رویداد

تبدیل 2023

در 11 تا 12 جولای در سانفرانسیسکو به ما بپیوندید، جایی که مدیران ارشد نحوه ادغام و بهینه سازی سرمایه گذاری های هوش مصنوعی برای موفقیت و اجتناب از دام های رایج را به اشتراک می گذارند.

اکنون ثبت نام کنید

پرداختن به تعصب و نژادپرستی در هوش مصنوعی

یک مورد بارز، بحث و جدل اخیر پیرامون مشارکت بین آنها بود استودیوی لویس و مد Lalaland.ai. استودیوی مد دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی با هدف افزایش تنوع در صنعت، مدل‌های مد فوق‌العاده واقعی ایجاد می‌کند. با این حال، این اعلامیه با انتقادات شدیدی مواجه شد، به ویژه از سوی مدل های رنگی که قبلاً با کمبود نمایندگی مواجه بودند. بسیاری تصمیم به ایجاد مدل های مصنوعی به جای استخدام مدل های واقعی را زیر سوال بردند و آن را «تنبل»، «مشکل ساز» و از همه مهمتر «نژادپرستانه» نامیدند.

،ی آدامز، موسس و مدیر عامل ارائه‌دهنده پلتفرم هوش مصنوعی متمرکز بر تنوع، گفت: «آینده بازاریابی در مورد مجموعه داده‌ها خواهد بود و نه واکنش‌ها یا گمانه‌زنی‌ها. X_کلیشه، به VentureBeat گفت. «در گذشته، ما از هوش انس، – عمدتاً مردان سفیدپوست – برای ایجاد تبلیغات استفاده می‌کردیم. رویکرد امروزی از مجموعه داده‌های است،اج‌شده از منابع مختلف برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی استفاده می‌کند که به کانال‌های رسانه‌ای بیشتری گسترش می‌یابد. و با این حال، آن منابع داده هنوز بر اساس عملکرد گذشته است که از طریق دریچه مردان سفیدپوست ایجاد و ارزیابی شده است.

او ادامه داد: «هوش مصنوعی فقط به اندازه ورودی‌های آن خوب است. با توجه به اینکه بیشتر داده‌های موجود به دلیل دیدگاه یک جانبه آن مغرضانه هستند، فقدان تنوع و تجارب ،تی شکافی را در پایگاه دانشی که هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری از آن استفاده می‌کند، ایجاد می‌کند که بر ،وجی تأثیر می‌گذارد.»

با بیشتر و بیشتر گزارش ها بیرون آمدن که هوش مصنوعی می تواند بودن نژاد پرست، از ترفندهای بازاریابی مانند نژاد پرست رپرهای هوش مصنوعی به اجتماعی رسانه ها، صورت کاذب به رسمیت شناختن در طراحی به قرار دادن تبلیغات آشکار فیس بوک تبعیض، در صنعت نیاز به بررسی و تعادل وجود دارد – برای راه حلی با بینش های انس، از مجموعه داده های بی طرفانه.

این دقیقاً همان چیزی است که X_Stereotype آرزوی ارائه آن را دارد – یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی که محتوا را از طریق دریچه‌ای از تنوع و گنجاندن تجزیه و تحلیل می‌کند و بازاریابان را قادر می‌سازد تا تعصبات نژادی و عوامل خطر موجود در محتوا را در مراحل اولیه توسعه شناسایی کنند.

از تراژدی تا تحول

آدامز به ،وان یک بازاریاب باتجربه، همیشه روی تبلیغات موثر از طریق داده، فرهنگ و بینش سرمایه گذاری می کرد. اما این قتل جورج فلوید در سال 2020 بود که به آ،ین سرمایه‌گذاری او، X_Stereotype، دامن زد. آدامز به‌،وان یک سیاه‌پوست حرفه‌ای در شرکت‌های بزرگ آمریکا، مدت‌هاست که چالش‌های ناوبری در صنعت را در حالی که با تجربه منحصربه‌فرد سیاه‌پوست بودن در آمریکا سر و کار داشت، احساس می‌کرد. اما تا قبل از قتل فلوید بود که جامعه بازاریابی در کل شروع به توجه و پرسیدن سؤال کرد، که منجر به گفتگو در مورد گنجاندن و اصالت شد.

آدامز همچنین به ،وان مشاور ارشد در کمپین ریاست جمهوری 2020 مایکل بلومبرگ کار می کرد، جایی که او مسئول استراتژی محتوا، توسعه اتوماسیون بازاریابی و استراتژی داده بود. او به سرعت متوجه شد که این کمپین به طور مؤثری به رای دهندگان سیاه پوست نمی رسد. علی‌رغم تلاش‌ها برای درک و دستیابی به مخاطبان چندفرهنگی، کلیشه‌هایی در مورد نحوه ارتباط با مخاطبان سیاه‌پوست همچنان رایج بود و داده‌ها و پیام‌های لازم در دسترس نبود.

برای رسیدگی به این موضوع، آدامز با کارآفرین فیل ال،اندر، که بر روی یک کمک هزینه تحقیقاتی کار می کرد، همکاری کرد که شامل درک چگونگی تأثیر ویژگی های مختلف انس، بر روابط کاری بود. آنها با هم یک مطالعه کامل را با دانشمندان علوم اعصاب، روانشناسان و دیگر متخصصان برای تعیین کمیت یافته های خود و ایجاد الگوریتم هایی که 40 روان سنجی جدید را مح،ه می کند، سفارش دادند.

این تحقیق در نهایت منجر به ایجاد X_Stereotype شد، موتوری که برای هدایت تبلیغات موثر و در عین حال ایجاد دنیایی کمتر نژادپرستانه و فراگیرتر طراحی شده بود، که توسط یک دیدگاه واقعی و درونی از تجربیات متنوع امروزی تغذیه می‌شود.

از طریق X_Stereotype، آدامز کار زندگی خود را با ،یب داده ها، فرهنگ و بینش برای هدایت تبلیغات مؤثرتر که واقعاً با مخاطبان مختلف طنین انداز می شود، به سطح بعدی می برد.

او گفت: «راه حل تعصب در سیستم‌های هوش مصنوعی، ایجاد مجموعه داده‌های جدید است که جنبه‌های مختلفی از مجموعه‌های متنوع مخاطب ما را نشان می‌دهد. در مورد X_Stereotype، ما 4 میلیون سیگنال داده جدید (و هر روز در حال افزایش) تولید کرده ایم که نشان دهنده پیچیدگی جامعه چند فرهنگی امروزی است. X_Stereotype داده‌های ما را ساختار می‌دهد تا ادغام با سایر مجموعه‌های داده را آسان کند تا به هوش مصنوعی در تصمیم‌گیری بهتر و ایجاد نتایج نماینده‌تر کمک کند.

تجزیه و تحلیل پیشگویانه مبتنی بر هوش مصنوعی

X_Stereotype یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است که از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده برای سنجش عملکرد محتوا در نژادها و فرهنگ‌های مختلف استفاده می‌کند. این پلتفرم 40 معیار جامع را برای محتوا ارائه می دهد، از جمله تأثیر عاطفی، سوگیری، گنجاندن و قصد ،ید.

این پلتفرم با استفاده از گروه‌های تمرکز واقعی و پردازش زبان طبیعی، پاسخ‌های انس، را به امتیازات احساسات و عواطف تبدیل می‌کند و به هوش مصنوعی خود اجازه می‌دهد از خودش بیاموزد و بهبود یابد.

هدف X_Stereotype با تشخیص سوگیری در محتوا، پیش‌بینی واکنش عمومی به یک دارایی، ایجاد کارت امتیازی بینش است که سوگیری نژادی بالقوه و عوامل خطر را شناسایی می‌کند.

یک گروه متمرکز برای اصلاح مدل هوش مصنوعی خود تقریباً 300000 نقطه داده ایجاد می کند. در مجموع، تلاش‌های تحقیقات بازار X_Stereotype بیش از 4 میلیون نقطه داده را ایجاد کرد. X_Stereotype همچنین طیف گسترده ای از داده های جمعیت شناختی مصرف کننده مانند سن، ،ت، درآمد خانوار و وضعیت تاهل را جمع آوری کرد.

شرکت هایی مانند FanDuel، Chi،le، J&J، Bob Evans و P&G از پلتفرم X_Stereotype برای به دست آوردن قدرت پیش بینی هوش مصنوعی در راستای اه، تجاری خود استفاده کرده اند. این پلتفرم در بسیاری از تنظیمات، از مفاهیم اولیه گرفته تا تبلیغات نمایش داده شده در Super Bowl، استفاده شده است. این پلتفرم ادعا می‌کند که با ارائه بینش‌های واضح و عملی در مراحل اولیه، اثربخشی تبلیغات را دو برابر می‌کند و در عین حال هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

یکی از موارد قابل توجه آن است باب ایوانز، که در آن بینش های X_Stereotype مورد قدرد، قرار گرفت و احساس راحتی در دانستن اینکه همه مفاهیم آنها در حال بررسی است، ایجاد کرد.

این شرکت با بیش از دو سال تجربه کار با ارائه دهندگان هوش مصنوعی و مدل های زبان بزرگ (LLM) قصد دارد در آینده نزدیک هوش مصنوعی مولدتری را به این پلتفرم معرفی کند.

آدامز گفت: «X_Stereotype مأموریت حذف تعصب از بازاریابی را دارد. نیروی محرکه ماموریت ما تجربیات خودمان است، به علاوه عشق ما به بازاریابی، و باز ، درها برای نمایندگی بیشتر با ایجاد یک فرهنگ بازاریابی که برای ورودی ما ارزش قائل است و می بیند که برای جامعه و نتایج تجاری خوب است.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازم، متحول کننده ،ب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/breaking-ai-bias-predictive-،ytics-platform-eliminate-racism-marketing/