دسته‌ها
اخبار

گتی از یک تولید کننده تصویر مشهور هوش مصنوعی به دلیل نقض حق چاپ شکایت کرده است


Getty Images از سازندگان ابزار تولید کننده تصویر هوش مصنوعی به دلیل ادعای نقض حق چاپ شکایت کرده است.

روز سه شنبه، عرضه کننده تصویر سهام اعلام کرد در حال آغاز مراحل قانونی در بریت،ا علیه هوش مصنوعی پایداری بود که ادعا می‌کرد این شرکت «به طور غیرقانونی میلیون‌ها تصویر محافظت شده توسط کپی رایت و ابرداده‌های مرتبط متعلق به یا ارائه شده توسط Getty Images را کپی و پردازش کرده است». اساساً، هوش مصنوعی پایداری متهم است که تصاویر را از کتابخانه دیجیتال گتی بدون پرداخت مجوز یا پرداخت غرامت به سازندگان تصویر می‌کشد.

ظاهراً هوش مصنوعی پایداری مستقیماً از اقدام قانونی گتی مطلع نشده است. یکی از سخنگویان در ایمیلی به Mashable گفت: “لطفاً بد،د که ما این موضوعات را جدی می گیریم. غیرعادی است که ما از این اقدام قانونی مورد نظر از طریق مطبوعات مطلع شده ایم.” ما همچنان منتظر ارسال هر گونه مدارکی هستیم، در صورت دریافت، نظر مقتضی را اعلام خواهیم کرد.

همچنین ببینید:

برنامه هوش مصنوعی لنز: آنچه در مورد مولد پرتره شخصی باید بد،د

Stability AI باعث می شود Stable Diffusion ابزاری محبوب برای تولید تصاویر هوش مصنوعی باشد. با وارد ، یک پیام متنی مانند “سگ دراز کشیده در خورشید”، Stability Diffusion تصاویر منحصر به فردی را بر اساس متن ایجاد می کند. هوش مصنوعی این ابزار با مصرف مقادیر زیادی از تصاویر موجود در اینترنت، می‌آموزد که چه نوع تصویری ایجاد کند، که در طول زمان آن را هوشمندتر و دقیق‌تر می‌کند.

از آنجایی که شرکت های تولید کننده هوش مصنوعی مانند Stability AI، DALL-E و NightCafe به تصاویر و سبک های هنری ایجاد شده توسط انسان ها متکی هستند، موضوع مالکیت م،وی یک قلمرو مبهم و ناشناخته است. و محبوبیت روزافزون این ابزارها قو،ن کپی رایت را در خط مقدم گفتگو قرار داده است.

سایت Stable Diffusion در مورد حق چاپ برای استفاده از تصاویر تولید شده این ابزار می‌گوید: «حوزه تصاویر و حق چاپ ایجاد شده توسط هوش مصنوعی پیچیده است و از حوزه قضایی به حوزه قضایی دیگر متفاوت است».

Stable Diffusion همچنین می گوید که تصاویر ایجاد شده منبع باز هستند و توسط CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication محافظت می شوند. در مجموع، این یک حوزه کاملاً جدید در حوزه IP و قانون کپی رایت است که پاسخ مستقیمی ندارد.

Getty Images به درخواست Mashable از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

به روز رس،: 17 ژانویه 2023، 5:45 بعد از ظهر EST این داستان به‌روزرس، شد تا نظر سخنگوی هوش مصنوعی پایداری را در بر گیرد.




منبع: https://mashable.com/article/getty-images-suing-ai-image-generator-stable-diffusion