دسته‌ها
اخبار

معرفی مقطع کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان کاشان

رادیولوژیست در سوئیس به طور متوسط سالانه506،700 فرانک سوئیس درامد دارند. با سرویس اطلس پلاسدر خواندن این مطلب همراه شوید تا با تکنولوژی پرتوشناسی آشنایی بهتری پید کنید. میزان اهمیت کلیه دروس تخصصی برای قبولی در این رشته به یک اندازه است، اما برای موفقیت در دانشگاه، تسلط جامع بر مباحث فیزیک هسته ای بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از خدمات نوبت دهی پزشکی پذیرش۲۴ قادر خواهید بود در کمترین زمان و بدون دغدغه ای جز بیماری، اولین نوبت خالی پزشک مورد نظر خود را ثبت نمایید و در زمان مقرر به مطب پزشک مراجعه نمایید.

  • «گفتگو با دکتر عبدالرسول صداقت دبیر انجمن رادیولوژی ایران در خصوص دغدغه‌های صنف رادیولوژی».
  • لطفاً رزومه خودتان را از طریق ایمیل یا شماره واتس‌آپ به همکاران ما ارسال کنید، تا در اسرع وقت بررسی کنند و براتون بیان کنند.
  • کمک‌های اولیه و مراقبت از بیمار در بخش پرتوشناسی، تشریح استخوان و مفاصل، اصطلاحات پرتوشناسی و ترمینولوژی پزشکی.
  • رشته تکنولوژی پرتوشناسی یا همان رادیولوژی، نحوه تصویربرداری از اعضای مختلف بدن را برای تشخیص پزشکی آموزش می دهد.
  • رشته سونوگرافی و رادیولوژی یا همان تکنولوژی پرتوشناسی شاخه ای از پزشکی است که در آن از اشعه برای تشخیص و یا درمان بیماری ها استفاده میشود.

با استفاده از خدمت نوبت دهی بیمارستان می‌توانید بدون مراجعه حضوری به مراکز درمانی، نوبت خود را رزرو کنید. خدمات جامع پذیرش۲۴ در حوزه سلامت در تلاش است تا تجربه درمان خوبی را برای تمام بیماران رقم بزند. كمك‌های اولیه و مراقبت از بیمار در بخش پرتوشناسی، تشریح استخوان و مفاصل، اصطلاحات پرتوشناسی و ترمینولوژی پزشكی. جهت استفاده از خدمات آموزشی و مشاوره ای اختصاصی از قبیل مشاهده کارنامه ها، مشاوره های هوشمند، کدتخفیف تیوا، نرم افزار بانک سوال، تست و جزوه های کمک آموزشی و غیره می بایست با نام کاربری یا شماره داوطلبی یا تلفن همراه و رمز عبور ویژه خود (مطابق توضیحات راهنما) وارد سایت شوید. حداکثر تا سه انگشت (غیر از انگشت شست) در یک دست برای رشته رادیولوژی نقص عضر غیرموثر حساب میشه. اگر در حال حاضر شما دیپلم دارید نمیتونید فوراً وارد تخصص رادیولوژی بشید چون تخصص رادیولوژی برای کسانی هست که مدرک دکتری عمومی پزشکی داشته باشند.

آخرین رتبه و حداقل درصد قبولی تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه دولتی روزانه علوم پزشکی شیراز 96 – 97

علم پرتو شناسی یکی از شاخه های پیراپزشکی است که جایگاه ویژه ای در امر تشخیص بیماری ها دارد. برنامه آموزشی این رشته، در راستای تربیت کارشناسان پرتو شناسی توانمند جهت استفاده از دستگاه ها و فناوری های جدید در زمینه تصویر برداری پزشکی با تاکید بر کاهش پرتوگیری غیرضروری بیمار و پرسنل است. البته کاردان این رشته بیشتر تصویربرداری ساده مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان را انجام می دهد و کارشناسان این رشته تصویربرداری اختصاصی یا تصویربرداری تداخلی مانند تصویربرداری از دستگاه گوارش یا عروق را بر عهده دارند. در ضمن کار با دستگاه هایی مثل توموگرافی و MRI در محدوده فعالیت کارشناس این رشته است. در کل فارغ التحصیلان کاردانی این رشته در مؤسسه های تصویرنگاری و بیمارستان ها می توانند به عنوان مسئول آماده سازی دستگاه های مختلف رادیوگرافی، انجام عمل رادیولوژی، ظهور و ثبت کلیشه های رادیوگرافی فعالیت کنند. داوطلبانی که مرحله آزمون کتبی کنکور سراسری را با موفقیت گذرانده اند، اکنون به دنبال اطلاعات لازم جهت انتخاب رشته کنکور می باشد.انتخاب رشتهکنکور یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین مراحل پذیرش در دانشگاه و یافتن شغل مناسب است.

کشور کانادا دارای دانشگاه‌هایی است که در فهرست رده بندی بهترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرند. دانشگاه‌های کانادا از لحاظ علمی با دانشگاه‌های آمریکا برابری می‌کنند. بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل رادیولوژی در خارج از کشور، به کانادا مهاجرت می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت که کیفیت آموزشی در دانشگاه‌های کانادا و موسسات آموزش عالی آن بسیار بالا است. علم پرتوشناسی یکی از شاخه‌های مهم علوم پزشکی است و جایگاه ویژه‌ای در امر تشخیص و درمان بیماری‌ها دارد.

بسته به اینکه در بیمارستان های خصوصی یا دولتی باشند، حقوق متفاوتی دریافت می کنند. حقوق این افراد با توجه به سطح تحصیلات، مهارت و سابقه کاری بین 5 میلیون تا 10 میلیون است. افرادی که خودشان مراکز تصویر برداری راه اندازی می کنند، درآمد خیلی بالاتری از افرادی که در این حرفه مشغول هستند، کسب می کنند. از جمله دروس عمومی رشته پرتوشناسی می توان به مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، انقلاب اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی، آشنایی با منابع اسلامی، جمعیت و تنظیم خانواده، ادبیات فارسی، زبان عمومی، تربیت بدنی 1 و 2 اشاره کرد. در اجرای بند ۱۲ و اصل سوم و اصل بیست و نهم و سی ام و بند ۱ اصل چهل و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، باید در کنار تربیت پزشکان متخصص و متعهد به تربیت سریع کاردانان ماهر در رشته پرتوشناسی نیز اقدام شود.

بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در دنیا

مشکلاتی که بعضی رشته های دیگر مانند پرستاری، پزشکی و علوم آزمایشگاهی دارند مانند سر کار داشتن با خون و زخم و ترشحات بدن و … این موارد در کار رادیولوژی وجود ندارد و حتی تخصص رادیولوژی هم یکی از رشته های لوکس و پرطرفدار پزشکی هست و رتبه های نسبتا خوبی هم برای قبولی آن لازمه دارد. مهم ترین بخش انتخاب رشته که تاثیر مستقیمی بر آینده داوطلب دارد، بحث موقعیت شغلی و بازارکار هر یک از رشته های تحصیلی در دانشگاه است. چرا که برخی از دانشجویان امیدوارند پس از تحصیل دردانشگاه های شهریه پرداز، بتوانند شغلی پیدا کنند که جبران مبالغ پرداخته شده به عنوان شهریه دانشگاه شان باشد. هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا در مقایسه با کشورهای دیگر بالاتر است. به خصوص مبلغ شهریه رشته‌های پزشکی و زیر مجموعه‌های آن بیشتر از رشته‌های تحصیلی دیگر است.

متخصصین رشته تکنولوژی پرتو شناسی میتوانند در مراکز تصویربرداری، ازمایشگاه ها و بیمارستان ها مشغول به کار شوند. طبق آمار بدست آمده مشاغل مرتبط با رشته رادیولوژی و سونوگرافی نرخ درآمد شغلی بالاتر از میانگین کشوری را در خارج از کشور دارند و در سال های 2016 تا 2026 نرخ 13 درصدی برای کارشناسان رشته رادیولوژی دارد و برای سونوگرافیست ها نرخ افزایش درآمد بین 10 تا 23 درصد خواهد بود. فراگیران طی دوره کارشناسی علاوه برآنکه جنبه های عمومی قانون مراقبت از بیماررافرا می گیرند بایدقوانین مربوط به حفاظت در برابر اشعه رانیزفرابگیرندتا بتواننددر اتاق های رادیوگرافی با کمترین مقداراشعه، تصویربرداری نمایند . اما اگه کلی بخوام بگم مثلا برای منطقه ۲ آخرین رتبه ای بومی که کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی روزانه دانشگاه علوم پزشکی تهران یا شهید بهشتی قبول میشه حدود ۴ تا ۵ هزار هست. حالا دانشگاه های شهرستان ها و سطح پایین تر ها با رتبه های بدتر هم میتونن قبول بشن مثلا تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه بهبهان تا حدود ۱۶ هزار منطقه ۲ بومی اونجا هم تونسته قبول بشه. پس از معرفی رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)و چیستی آن، نوبت به معرفی انواع دروس عمومی و تخصصی آن می رسد.