دسته‌ها
اخبار

سینماها نمرده اند، اما دیگر هرگز مثل سابق نخواهند بود


تقریباً بلافاصله پس از شیوع COVID-19، بزرگترین قهرمانان سینما شروع به نگر، در مورد بقای آن ،د.

هنگامی که AMC، بزرگترین زنجیره زنجیره ای ایالات متحده از نظر اکران، سینماهای خود را در مارس 2020 تعطیل کرد، کریستوفر نولان، کارگردان سه گانه Inception و شوالیه تاریکی، یک نامه صادر کرد. درخواست عمومی برای نجات سینماها. نولان در واشنگتن پست نوشت: «وقتی این بحران بگذرد، نیاز به مشارکت جمعی انس،، نیاز به زندگی و عشق و خندیدن و گریه ، با هم، قدرتمندتر از همیشه خواهد بود.

ما به چیزهایی نیاز داریم که فیلم ها می توانند به ما ارائه دهند.»

سالی به شدت در آواتار: راه آب خیره می شود

آواتار: راه آب در آستانه تبدیل شدن به اولین فیلم از زمان ظهور COVID-19 است که به فروش 2 میلیارد دلاری در با، آفیس جه، می رسد.

استودیوهای قرن بیستم

با قضاوت بر اساس بهبود با، آفیس دو سال گذشته، نولان حق داشت. اما چیزی که او نتوانست پیش بینی کند این بود که، ظاهراً زم، که به ما یک صفحه نمایش با فرمت بزرگ و جدیدترین ،مت از یک فرنچایز مگا بودجه را به ما ارائه می دهند، بیشتر به فیلم ها نیاز خواهیم داشت.

ممکن است این روند قبل از همه گیری نیز وجود داشته باشد. اما از آنجایی که فهرست اکران فیلم در سال جاری پس از قرنطینه همه گیر در نهایت به حالت عادی بازگشته است، سال 2023 برای درک اینکه چقدر همه چیز تغییر کرده است و اینکه چقدر سینماها برای آن من، هستند – یا نه – بسیار مهم خواهد بود. درس‌های آموخته‌شده در این سال بر روی فیلم‌هایی که در آینده ساخته می‌شوند، فیلم‌هایی که به سینماها می‌آیند و چقدر برای یک شب بیرون رفتن در مالتی پل، محلی خود صرف خواهید کرد، تأثیر می‌گذارد.

این بیماری همه گیر تولید و نمایشگاه فیلم را مختل کرد، فیلم ها را برای سال ها کنار گذاشت و مردم را از سینما دور نگه داشت. اما فراتر از اختلالات مستقیم همه‌گیری در سینماها، آمریکای شمالی هنوز بیش از آنچه که نیاز دارد، صفحه نمایش فیلم دارد. و گزینه‌های شما برای پخش جری، فیلم‌ها در خانه گسترده‌تر است – و خیلی زودتر از قبل می‌آیند.

این فروپاشی فیلم‌های «پنجره‌ای»، در رأس انبوهی از مشکلات، ممکن است دردناک‌ترین ضعف سینماها را آشکار کند.

باب ،، کارشناس صنعت سرگرمی مبتنی بر لوکیشن، گفت: برای نسل‌ها، رفتن به سینما به م،ای «نشستن در یک صندلی گنده و خوردن غذای بد، فقط برای اینکه بتو،د فیلمی را که می‌خواهید تماشا کنید» بوده است. مانند خطوط هوایی که از تجربه مشتری تنبیه‌کننده دور می‌شوند، زیرا پرواز تنها راه رسیدن از یک مکان دوردست به مکان دیگر است، تئاترها از نمایش‌های انحصاری بادوام و بادوام برخوردار بودند که قبل از همه‌گیری مقدس بودند.

او گفت: «این آنها را چاق و تنبل کرد. “و اکنون آنها وحشت زده اند.”

با، آفیس امسال به ما خواهد گفت که چقدر سینماها باید بزرگ شوند – و به طور متناقض، کاهش پیدا کنند – تا به دوره بعدی خود برسند.

داست، که با، آفیس می گوید

سال 2018 برای با، آفیس آمریکای شمالی یک نقطه پر آب بود. بر اساس گزارش Comscore، 11.9 میلیارد دلار آن سال با 11.4 میلیارد دلار در سال 2019 همراه شد. سپس در سال 2020، زم، که کووید-19 صفحه‌های سینمایی را تاریک کرد، با، آفیس داخلی 80 درصد سقوط کرد و به تنها 2.3 میلیارد دلار رسید – و 1.8 میلیارد دلار کامل از آن در طول سه ماه اول سال، زم، که زندگی هنوز در حال پایان بود، به فروش رسید. عادی بودن قبل از همه گیری

اما آهسته آهسته، دستورات ماسک و محدودیت‌های ظرفیت محو شدند و استودیوها دوباره شروع به نمایش فیلم‌های فوران‌کننده در سینماها ،د. فیلم Spider-Man: No Way Home، Jur،ic World: Dominion و Top Gun: Maverick همگی از مرز یک میلیارد دلار در با، آفیس جه، عبور ،د. در حال حاضر، آواتار: راه آب ممکن است به اولین فیلم از زمان ظهور کووید-19 تبدیل شود که 2 میلیارد دلار فروخته است – شاهکاری که تنها پنج فیلم دیگر قبلاً موفق شده اند.

پل درگارابدیان، تحلیلگر ارشد رسانه ای در Comscore، گفت: این فیلم های پرفروش ثابت می کنند که بازگشت تماشاگران سینما به سینماها “بسیار اتفاقی نیست.”

تام کروز، در فیلم Top Gun: Maverick، با یک جت وارونه پرواز می کند.

تاپ گان: ماوریک ماه‌ها قرعه‌کشی سینماها بود، تنها فیلمی در تاریخ که هم در روز یادبود شروع تا تابستان و هم در پایان روز کارگر، شماره 1 با، آفیس بود.

پارامونت

او گفت: «اگر فیلم‌های من، در ،یب باشند، مردم برای دیدن آن‌ها به سالن سینما می‌روند.»

با این حال، همه فیلم‌ها نشان نمی‌دهند که نوع فیلم «درست» هستند.

عاقبت‌های پرهزینه با کمپین‌های بازاریابی انبوه، به‌طور قابل پیش‌بینی، دوباره سالن‌ها را پر می‌کنند. فیلم‌های ترسناک اخیراً قهرمان سینماهای اکران شده‌اند و ترسناک‌ترین فیلم‌هایی مانند M3gan و Smile با بودجه کمتری از وزنشان بیشتر می‌شوند.

اما بمب ها نیز در حال سقوط هستند. Fabelmans – درام شبه اتوبیوگرافیک استیون اسپیلبرگ که به خوبی نقد شده است – کمتر از 20 میلیون دلار، نصف بودجه ،نی آن، فروش داشت.

Fabelmans همچنین برای ،ید یا اجاره برای تماشا در خانه کمی بیش از یک ماه پس از اکران در سینماها در دسترس قرار گرفت. اکنون حدود سه ماه از اولین نمایش آن در سینما می گذرد، انتظار می رود به زودی سرویس استریم Pea، را عرضه کند. قبل از همه‌گیری، احتمالاً حداقل دو برابر بیشتر برای اولین گزینه مشاهده خانه منتظر می‌م،د و شش تا نه ماه برای پخش آن منتظر می‌م،د.

آلیسیا ریس، تحلیلگر Wedbush، ماه گذشته در گزارشی صنعتی گفت تا کنون، تماشاگران سینما “مکررا نشان داده اند که مایلند برای محتوای باکیفیت به سینماها بازگردند و به طور کلی از هر محتوایی که شایسته سینما تلقی نمی شود، چشم پوشی می کنند.”

در مجموع، مجموع فروش داخلی با، آفیس سال گذشته، با 7.5 میلیارد دلار، هنوز حدود یک سوم کمتر از سال 2019 بود. اما سینماها در سال گذشته یک سوم فیلم های اکران گسترده کمتری نسبت به سال 2019 داشتند.

امسال، این تغییر خواهد کرد. انتظار می‌رود در سال 2023 حدود 30 اکران گسترده دیگر وجود داشته باشد که مجموع فیلم‌ها را در همان جایگاه سال 2019 قرار می‌دهد. (هر دو سال 2019 و 2018 دارای 112 فیلم بزرگ بودند؛ سال 2023 احتمالاً کمی بیشتر از 100 فیلم خواهد بود.)

این امر سال 2023 را به یک آزمون تورنسل تبدیل می‌کند تا ببینید چقدر عادت‌های تماشای فیلم شما تغییر کرده است – و چقدر سینماها باید در پاسخ به آن تغییر کنند.

شکل سینمای آینده

استیو فرانکل، تحلیلگر اوراق بهادار روزنبلات، گفت: «پس از دوز سنگین پخش جری، در خانه در طی دو سال گذشته، مصرف‌کنندگان به این نتیجه رسیده‌اند که سینما مک، است برای تجربه‌ای که نمی‌توان آن را در خانه جایگزین کرد.

این امر باعث افزایش تقاضا برای صفحه نمایش های با فرمت بزرگ ممتاز – مانند نمایشگرهای منحنی و غول پیکر Imax می شود. تالارهای مجلل دالبی; یا صفحه نمایش های 270 درجه ScreenX که طرح ریزی را روی سه دیوار گسترش می دهند.

به نظر می رسد تجارب فیلم حتی فراگیرتر، اگرچه هنوز جا افتاده است، در حال رشد هستند. D-Box شما را در یک صندلی متحرک و لمسی قرار می دهد، که معمولاً در مکان اصلی یک سالن نمایش استاندارد قرار می گیرد. فرمت‌های شدیدتر مانند 4DX و MX4D بر روی صندلی‌های حرکتی با انفجار هوا، آب و مه، حتی جلوه‌های رایحه و لمسی که “غلغلک دادن” یا “مپچ” دارند، ساخته می‌شوند.

ردیف صندلی های D-Box در یک سالن

صندلی های حرکتی D-Box و بازخورد لمسی با عملکرد روی صفحه نمایش همگام می شوند.

دی با،

D-Box رایج ترین است، در بیش از 800 سالن در سراسر جهان، از جمله مشارکت بزرگ با Cinemark، زنجیره شماره 3 ایالات متحده پس از AMC و Regal. در دنیایی با حدود 200000 نمایش فیلم، 800 نمایشگر فیلم است. اما به گفته اریک وولد، تحلیلگر B. Riley Securities، درآمد D-Box Cinemark در سه ماهه سوم در مقایسه با دوره مشابه قبل از همه‌گیری در سال 2019، 25 درصد افزایش داشت، هرچند که با، آفیس کلی 32 درصد کاهش داشت.

تاکنون، مخاطبان این فرمت‌ها را برای نسخه‌هایی که از صفحه نمایش بزرگ و صدای درجه یک بهترین استفاده را می‌کنند، ترجیح می‌دهند. فرانکل خاطرنشان کرد، اما با توجه به اینکه استودیوها به سمت فیلم‌های فوق‌العاده فرنچایز می‌چرخند، از «فیلم‌های کوچک» که قبلاً در صفحه‌های هشتم، نهم یا دهم در هر مک، نمایش داده می‌شد، فاصله می‌گیرند. او گفت که ده صفحه نمایش “ظرفیت کافی را برای تعطیلات آ، هفته بزرگ فراهم می کند.”

اگر الگوی جشن یا قحطی امسال که جریان فیلم‌ها ثابت‌تر است ادامه پیدا کند، برای غرفه‌داران پارادو، ایجاد می‌کند. مشتریان می‌خواهند سالن‌ها بزرگ و شیک باشند، اما خش،الی‌های حاضر، اپراتورها را به دلیل داشتن نمایشگرهای زیاد جریمه می‌کند. در حال حاضر، ایالات متحده تقریباً 40000 صفحه نمایش فیلم دارد. به گفته ریچ گرینفیلد، تحلیلگر LightShed Partners، نیمی از آن بهتر است.

یکی از راه‌های تغییر کاربری برخی از املاک و مستغلات تئاتر، تبدیل مالتی پل،‌ها به مراکز سرگرمی خانوادگی است، جایی که تماشای فیلم در کنار بر،ب لیزری، اتاق‌های فرار یا بازی‌های واقعیت مجازی ارائه می‌شود. غرفه‌دار منطقه‌ای Cinergy 82 صفحه نمایش دارد، از جمله سینماهای استراحت و غذا خوردن با نوشیدنی‌های الکلی. در مکان‌های آن، فیلم شما در همان ساختمان پخش می‌شود که می‌تو،د تبر پرتاب کنید، به بولینگ بروید یا از یک رشته طناب‌های بلند با زیپ لاین بالا بروید.

سالن‌ها همچنین می‌توانند به طور بالقوه گسترش پیدا کنند و پیوندهای دنیای واقعی را با فرنچایزها در بر گیرند، چیزی که گاهی اوقات به ،وان پیوستن به «متافورس» یک فیلم تعمیم می‌یابد (صرف نظر از اینکه یک سینما واقعاً چقدر دنیای واقعی را با دنیای مجازی پیوند می‌دهد).

استودیوهایی مانند دیزنی، یونیورسال و برادران وارنر به خوبی با تبدیل فرنچایزهای اصلی خود به تجربه پارک های تفریحی، کالاها و فروشگاه های پاپ آپ آشنا هستند. حتی غول استریمینگ نتفلی، شروع به سرمایه‌گذاری بر روی تجربه‌های همهجانبه مبتنی بر مکان مرتبط با نمایش‌هایی مانند Stranger Things و Bridgerton کرده است که ،اصر فیلم سه‌بعدی و اتاق‌های فرار را با تئاتر و آکروباتیک همه‌جانبه ،یب می‌کنند.

اما همان‌قدر که دیزنی ماهر است فیلم‌ها و نمایش‌های جنگ ستارگان را به ،اب‌بازی‌ها، پوشاک، سواری در پارک‌های موضوعی، استراحتگاه‌های غوطه‌ورکننده و تجربه‌های واقعیت مجازی تبدیل می‌کند، دیزنی اغلب جذابیت تخصص کامل فرنچایز خود را به سینماها نمی‌آورد، حتی اگر چنین باشد. جایی که بزرگترین فیلم های آن ابتدا مخاطب خود را پیدا می کنند.

این تا حدی به این دلیل است که برای بیش از 70 سال، توزیع کنندگان فیلم عملاً از داشتن سالن نمایش منع شده بودند. دیزنی موفق شد تنها یکی از آن ها را داشته باشد، ال کاپیتان در هالیوود. بعید به نظر می رسد، نتفلی، آن را ش،ت داده است و هر دو را در اختیار دارد: یکی در هالیوود و دیگری در نیویورک.

برای سال‌ها، استودیوها به سینماها یک پنجره انحصاری نمایشی و ماشین‌های بازاریابی عظیمی را هدیه می‌دادند که فیلم‌ها را به تماشاگران عرضه می‌،د. اما توزیع‌کنندگان فیلم انگیزه زیادی برای آوردن تجربه‌های ویژه طرفداران برتر به سینماها نداشتند. آن‌ها آن را برای پارک‌های موضوعی، خطوط کروز و پاپ‌آپ‌های خود ذخیره ،د.

، گفت: اما چه سینماها سعی کنند به سمت داشتن نمایشگرهای درجه یک، پرتاب تبر یا گره‌های غوطه‌ورتر تکامل یابند، “این به سرمایه‌گذاری در زم، نیاز دارد که آنها چیز زیادی ندارند.”

Cineworld، اپراتور شماره 2 زنجیره ای ایالات متحده سینماهای Regal، در ماه سپتامبر درخواست حمایت از ورش،تگی داد. AMC، زنجیره شماره 1، در سال 2021 از سرنوشت مشابهی فرار کرد تا حدی به لطف یک تزریق از سرمایه گذاران میم سهام. بدبینان AMC مانند گرینفیلد بر این باورند که با طول، شدن تعداد تماشاگران و بازارهای سرمایه محدود، بعید است بزرگترین زنجیره تئاتر کشور بدون تغییر ساختار ورش،تگی در سال 2023 زنده بماند.

اما وقتی همه چیز در یک فیلم تا این حد تیره و تار می شود، می د،د که پایان ،مت دوم باید نزدیک باشد. امسال کمک خواهد کرد تا نشان دهیم که سومین بازی سینماها چگونه خواهد بود – چه پای، خوش باشد یا غم انگیز.


در حال پخش:
این را نگاه کن:

تصاحب آمازون MGM برای Prime Video بزرگ است – اما نه…


3:34


منبع: https://www.cnet.com/culture/entertainment/movie-theaters-arent-dead-but-theyll-never-be-the-same-a،n/#ftag=CAD590a51e