دسته‌ها
اخبار

کاربران ChatGPT قیمت ماهانه 42 دلار را برای دسترسی “حرفه ای” گزارش می دهند، اما هنوز اعلام رسمی نشده است


در اوایل این ماه، OpenAI گفت که در حال بررسی راه‌هایی برای ،ب درآمد از ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT است و به کاربران این فرصت را می‌دهد تا برای دسترسی زودهنگام به «ChatGPT Professional» ثبت‌نام کنند. در حال حاضر، برخی از کاربران می گویند که به آنها اجازه دسترسی به یک سطح حرفه ای داده شده است که هزینه آن 42 دلار در ماه است.

OpenAI تایید نکرده است که این یک آزمایش رسمی است یا هیچ اطلاعیه ای ارائه نکرده است. ما برای اطلاعات بیشتر با این شرکت تماس گرفته‌ایم، اما در عین حال این ویژگی‌ها را به خاطر داشته باشید و قیمت گذاری می تواند قبل از راه اندازی ChatGPT Professional به صورت واقعی تغییر کند. همانطور که OpenAI در اوایل این ماه گفت: “لطفاً به خاطر داشته باشید که این یک برنامه آزمایشی اولیه است که در معرض تغییر است و ما در حال حاضر دسترسی حرفه ای پولی را به طور کلی در دسترس قرار نمی دهیم.”

با در نظر گرفتن این موضوع، 42 دلار در ماه چه چیزی برای شما به ارمغان می آورد؟ با توجه به اسکرین شات های به اشتراک گذاشته شده توسط کاربر، که دسترسی اولیه به آن ها داده شده است، سرعت پاسخگویی سریع تر، دسترسی مطمئن تر (زیرا ChatGPT بسیار ضعیف است) و «دسترسی اولویتی به ویژگی های جدید» (هر چه که به نظر می رسد) دریافت می کنید.

زاهد خواجه، توسعه‌دهنده‌ای که بر روی تعدادی از پروژه‌های هوش مصنوعی کار می‌کند، ویدئویی از کار این سطح حرفه‌ای روی دسک‌تاپ و موبایل (و همچنین یک اسکرین شات) به اشتراک گذاشت. پرداخت او به OpenAI به ،وان مدرک). همانطور که خواجه اشاره می کند، سیستم قطعا سریعتر از نسخه رایگان پاسخ می دهد.

با این حال، سوال مهمتر، هزینه است. در ChatGPT Discord رسمی، بسیاری از کاربران عصب،ت و ناامیدی خود را نسبت به قیمت 42 دلاری ابراز ،د.

یکی از کاربران گفت: «اگر این کار برای من پول درآورد، می‌توانستم 42/ماه را توجیه کنم، اما در کشور من این درصد خوبی از حداقل دستمزد است.

یکی دیگر گفت: “من خیلی می خواستم برای یک طرح هزینه کنم، اما 42 دلار خیلی زیاد است.”

۴۲ دلار برای افرادی که کاربران سنگینی هستند و می‌خواهند با کمک هوش مصنوعی «فوق بشر» شوند، زیاد نیست. با این حال، برای بسیاری از افراد بسیار زیاد است.

همانطور که آ،ین نظر دهنده اشاره می کند، واضح است که قضاوت کاربران در مورد هر قیمتی به نیاز آنها به سرویس بستگی دارد. حساب‌های حکایتی زیادی از افرادی وجود دارد که از ChatGPT برای سرعت بخشیدن به کار خود استفاده می‌کنند، و برای این افراد 42 دلار در ماه احتمالاً مانند هر اشتراک نرم‌افزار دیگری هزینه معقولی است. با این حال، کاربران عادی باید امیدوار باشند که سطح رایگان باقی بماند و برابری ویژگی ها (کم و بیش) را با نسخه حرفه ای حفظ کند. در نهایت، حتی یک کارمزد ناچیز، فیلتر مؤثری خواهد بود تا بفهمیم ChatGPT واقعا چقدر مفید است، و با توجه به فقدان خدمات قابل مقایسه، 42 دلار احتمالاً اولین تلاش گمانه‌زنی برای قیمت‌گذاری از OpenAI است – و مزاحم در شوخی.

همچنین لازم به یادآوری است که امسال بازار چت ربات های هوش مصنوعی منفجر خواهد شد. نه تنها سیستم های رقیب در حال توسعه هستند (مانند کلود، ساخته شده توسط کارکنان سابق OpenAI اما در حال حاضر فقط در نسخه بتای بسته موجود است) اما مایکروسافت برادر بزرگ فناوری منتخب OpenAI در حال برنامه ریزی برای ادغام ChatGPT در Bing و مجموعه اداری آن است، در حالی که ظاهراً گوگل در حال عجله برای نمایش چت پیشرفته خود است. محصول را در اوا، امسال جستجو کنید. ChatGPT علاقه کاربران اولیه را به خود جلب کرده است، اما به زودی رقابت زیادی خواهد داشت.




منبع: https://www.theverge.com/2023/1/23/23567317/chatgpt-pro-tier-42-month-pricing-test-report