دسته‌ها
اخبار

تکنولوژی پرتو شناسی چیست ️ بیشترین ها

با مراجعه به صفحه پزشکانمتخصص تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی، می‌توانید لیست تمام پزشکان تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی ایران را مشاهده کنید. با توجه به اینکه فقط در دانشگاه های روزانه و پردیس خودگردان ارائه می شود ، تفاوت چندانی با رتبه قبولی سایر رشته های علوم پزشکی ندارد و اتفاقا تعدادی از واحد های دانشگاهی در این رشته نسبت به برخی رشته های پیراپزشکی ، رتبه های بهتری پذیرش می کنند. از طرفی در حینی که دانشجویان رشته رادیولوژی به طور تئوری دروس را یادمیگیرند نیاز است به طور عملی نیز در مراکز مختلف دوره هایی با عنوان کار آموزی بگذرانند. همچنین علاقه و مطالعه دروس ریاضی و فیزیک در این رشته بسیار حائز اهمیت است؛ این اهمیت به قدری بالاست که برخی معتقدند باید از رشته ریاضی و فیزیک وارد رشته رادیولوژی شد تا در انجام تصویربرداری خطای جبران ناپذیری صورت نگیرد. از همین رو دانشجوی این رشته باید حس كار در بیمارستان و با بیماران را داشته باشد. همچنین باید بتواند درس‌هایی را كه در طول تحصیل به صورت تئوری فرا گرفته، در كار عملی مورد استفاده قرار دهد و در نهایت لازم است كه در درس‌های زیست‌شناسی، ریاضی و فیزیك توانمند باشد.

  • یکی از رشته هایی که داوطلبان کنکور می توانند آن را در دفترچه انتخاب رشته کنکور مشاهده نمایند، رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)می باشد.
  • کارشناس رادیولوژی یا به قول معروف پرتوشناسی به کسی میگن که لیسانس تکنولوژی پرتوشناسی داره و از راه کنکور سراسری قبول شده ولی متخصص رادیولوژیست اول پزشک عمومی بوده بعد آزمون دستیاری شرکت کرده رشته رادیولوژی قبول شده یعنی در واقع پزشک متخصص رادیولوژی هست که بهش میگن رادیولوژیست.
  • در حقیقت پزشکان می‌توانند از ابزارهای تشخیصی مانند سونوگرافی برای معاینه و کمک به تشخیص بیماری استفاده کنند اما نباید بابت آن پولی از بیمار دریافت شود.

تحصیل در دانشگاه هاروارد می‌تواند یک تجربه‌ی علمی بسیار عالی برای دانشجویان باشد و آینده‌ی شغلی آنها را تضمین کند. هدف اصلی مقطع کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی عبارت است از آماده‌سازی زمینه ی کسب تجارب آموزشی و شایستگی‌های موردنیاز جهت عملکرد مؤثر تحت عنوان کارشناس و تکنولوژیست ماهر در بخش‌های تصویربرداری پزشکی. کار کارشناس تکنولوژی پرتوشناسی این هست که بیماری ها یا حالات غیرطبیعی بدن رو بوسیلۀ روش های تصویربرداری مثل رادیوگرافی ساده، آنژیوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی و روش های دیگه تشخیص بده.

توانایی لازم برای تحصیل در رشته تکنولوژی پرتوشناسی

از جمله وظایفی که یک تکنسین رادیولوژی یا رادیولوژیست دارد، می توان به عکس برداری از نقاط بدن بیمار، تنظیم و نگه داری تجهیزات رادیوگرافی، مراقبت از بیماران در برابر اشعه در هنگام تصویربرداری، آماده کردن دستگاه‌های تصویربرداری، رادیوگرافی و تهیه گزارش تصویر برداری برای پزشک مرتبط اشاره کرد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مقطع کاردانی هم مشغول به کار شوند و در امور اجرایی از جمله تصویربرداری (دست و پا و انگشت)، تصویربرداری تخصصی و تداخلی مانند گوارش و یا عروق به فعالیت بپردازند. از نظر اشعه نگران نباشید زیرا اگر اصول حفاظت را خوب رعایت کنید مشکلی برای شما پیش نمی آید.

تکنیک جادویی انتخاب رشته کنکور تجربی 1402 + 50% تخفیف

اگه کسی غیر از اینها یه نقص عضو دیگه ای داشته باشه نمیتونه بره رشته تکنولوژی پرتوشناسی بخونه. همین طور دانستید که کارشناس رادیولوژی به کمک انواع فن آوری های تصویربرداری از قسمت های مختلف بدن بیمار (مطابق با دستور پزشک معالج) تصویربرداری می کند. در هر مرکز تصویربرداری پزشک متخصص پرتوشناسی (پزشک رادیولوژیست) حضور دارد که با استفاده از روش ها و تجهیزات مختلف تصویربرداری به تشخیص بیماری ها می پردازد. وظیفه این پزشک متخصص تشخیص بیماری ها، شکستگی ها و …از روی تصاویر رادیوگرافی است. انجام کار تصویربرداری و کنترل ظهور و تثبیت تصاویر رادیوگرافی بر عهده تکنسین رادیولوژی (کارشناس پرتوشناسی) می باشد.

رتبه لازم برای رشته تکنولوژی پرتوشناسی – طبق آخرین رتبه قبولی 1400 و 99

مدرسه آنلاین_ رشتۀ رادیولوژی یا تکنولوژی پرتوشناسی با کمک انواع فن آوری‌های تصویربرداری از قسمت‌های مختلف بدن مطابق با دستور پزشک معالج تصویربرداری می‌کند تا علت و یا علل انواع دردها، شکستگی‌ها و .. رشته رادیولوژی یا تکنولوژی پرتوشناسی از رشته های زیرگروه علوم تجربی است که داوطلبان با توجه به علاقه و رتبۀ کسب کرده در کنکور می توانند آن را انتخاب کنند. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند.