دسته‌ها
اخبار

ادامه تحصیل رادیولوژی در خارج می‌تواند آینده‌ی کاری شما را تضمین کند نکست ابرود

علت بالا بودن نیاز به متخصصین این رشته این هست که در هر بیمارستانی اعم از دولتی و خصوصی به کارشناسان رادیولوژی نیاز است. فارغ التحصیلان رشته تکنولوژی پرتوشناسی میتوانند در مراکز تصویربرداری مانند رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی مشغول به کار شوند و همچنین عده ای از کارشناسان این رشته میتوانند به عنوان بازرسین کار با اشعه ایکس در دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های انرژی اتمی فعالیت کنند. میزان درآمد رشته رادیولوژی و سونوگرافی برای کارمندان مراکز درمانی مناسب و بر پایه حقوق وزارت کار است . البته درآمد رشته سونوگرافی بسته به اینکه فارغ التحصیل در بیمارستان های دولتی یا خصوصی کار میکنند متفاوت است و بین 5 تا 10 میلیون ماهانه میباشد. همچنین فارغ التحصیلان رشته رادیولوژی میتوانند وارد بازار کار آزاد شوند و مراکز تصویر برداری خصوصی راه اندازی کنند و به درآمد نجومی نسبت به دیگر کارشناسان رشته تکنولوژی پرتو شناسی کسب کنند.

شرایط دانشگاه‌های مختلف دنیا با هم متفاوت است و شما بدون گذراندن دوره پزشکی در دانشگاه مورد تایید ایران نمی‌توانید در ایران کار پیدا کنید. تمام متخصصین یک الی دو ماه در بخش رادیولوژی آموزش می‌بینند تا با اصول آن آشنا شوند اما این آموزش‌ها برای تشخیص همه‌جانبه و تخصصی کافی نیست. در حقیقت پزشکان می‌توانند از ابزارهای تشخیصی مانند سونوگرافی برای معاینه و کمک به تشخیص بیماری استفاده کنند اما نباید بابت آن پولی از بیمار دریافت شود. همه درمانگران می‌توانند از دستگاه سونوگرافی به عنوان یک دستگاه کمک تشخیصی در مطب خود استفاده کنند.

  • زیرا بدون آگاهی از اصول فیزیک که بر مبنای آن، کار تصویر‌برداری انجام می‌گیرد، امکان اشتباه در این کار وجود دارد.
  • دوره ی تحصیلی این رشته کارشناسی (دوره ی 4 ساله) است، اما در مقطع کاردانی هم ارائه می شود و از سوی دیگر امکان تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی نیز برای متقاضیان این رشته وجود دارد.
  • هدف این رشته، تربیت کارشناسان پرتو شناسی توانمند جهت استفاده از دستگاه ها و فناوری های جدید در زمینه تصویر برداری پزشکی با تاکید بر کاهش پرتوگیری غیرضروری بیمار و پرسنل است.
  • تراز لازم برای تحصیل در این رشته، با توجه به سهمیه افراد متفاوت خواهد بود.
  • پرتوشناسی انواع مختلفی دارد که از بین آنها می توان به رادیوگرافی ساده، آنژیوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی و … اشاره کرد.

حتی قبلا کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مخصوصا امارات کارشناس های رادیولوژی از ایران زیاد میرفتن اونجا کار میکردم نیاز داشت اما الان دیگه مثل قبل اونقد نمیرن ولی هنوزم بعضیا آگهی نیاز به رادیولوژی میزنن. آلمان که کلا رادیولوژی ایران رو قبول نداره اونجا رادیوتراپی و رادیولوژی و پزشکی هسته ای همشون تو یه رشته خلاصه میشن که تو ایران جدا هستند. از بهترین دانشگاه های این رشته در ایالات متحده برای سال 2020 می توان به دانشگاه دوک، دانشگاه جورج تاون، دانشگاه MCPHS ،دانشگاه کارولینای شمالی اشاره کرد. رادیولوژیست های باتجربه ای که در بیمارستان های خصوصی کار می کنند به طور متوسط ​​8000 یورو خالص حقوق دریافت می کنند.

کتاب مرور تکنولوژی پرتوشناسی از سری کتاب‌های مرور سریع QRS گردآوری و تالیف سمیه ابراهیمی می‌باشد، این کتاب در 6 بخش، حاوی نکات طلایی، جمع‌بندی و خلاصه‌ی منابع مختلف و رفرنس‌های هم درس می‌باشد. امید است کتابی کاربردی برای تکنولوژیست‌های متقاضی شرکت در آزمون‌های کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد و استخدامی‌های وزارت بهداشت باشد و بتواند با بیانی واضح و ساده سازی، کمکی به دانشجویان عزیز و همکاران گرامی باشد. از رفرنس‌ها و مراجع وزارت بهداشت و درمان که برای دروس پرتو شناسی در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی معرفی شده جهت تالیف این کتاب استفاده شده است. اگه کارشناس تکنولوژی پرتوشناسی بتونه با چند تا پزشک متخصص یه مرکز رادیولوژی یا تصویربرداری پزشکی بزنه درامدش خیلی میتونه بیشتر از این باشه البته سرمایه خیلی زیادی میخواد. خود مراکز رادیولوژی هم درامدشون اندازه هم نیست بعضی بیشتر بعضی کمتر بستگی داره چقدر بتونن مریض جذب کنن و چه خدماتی داشته باشن.

آخرین رتبه قبولی زبان انگلیسی دانشگاه سراسری 1400 – 1401

لازم به ذکر است، می‌توانید میانگین زمان انتظار در مطب جهت ویزیت را در صفحه پزشک مورد نظر خود مشاهده کنید که این مقدار، کمتر از زمان انتظار در حالت عادی و بدون دریافت نوبت اینترنتی است. موسسه کنکور پزشکی سالیانه زیادی است که در زمینه مشاور تحصیلی فعالیت دارد و باعث موفقیت عزیزان بسیار زیاده شده است. در این دوره دانشجویان تجارب نظری و بالینی در زمینه‌های مختلف تصویربرداری از روش‌های ساده و روتین رادیوگرافی تا تکنیک‌های پیشرفته تصویربرداری ازجمله توموگرافی کامپیوتری، تصویربرداری با استفاده از تشدید مغناطیسی هسته اتم را به دست خواهند آورد. مشاوره تحصیلی آکو به عنوان یکی از بهترین تیم های مشاوره تحصیلی در کشور که به صورت حضوری و آنلاین فعالیت می کند. مشاوره واتساپی، مشاوره تلفنی، مشاوره آنلاین، آزمون آنلاین از جمله خدمات مشاوره ای سایت ما می باشد.

موقعیت شغلی تکنولوژی پرتو شناسی در ایران :

البته این مهلت بر اساس تبصره و قوانینی که از طریق وزارت علوم به دانشگاه ها اعلام شده، تغییر می کند و دانشجو تا زمانی که تمامیتعداد واحدهای کارشناسیخود را پاس نماید می تواند در چارچوب قوانین موجود دانشگاه، به ادامه تحصیل بپردازد. بنابراین دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)نیز باید با اطلاع از دروس عمومی و اختصاصی خود به تحصیل در هشت نیمسال تحصیلی و یا بیشتر بپردازند. فراگیران طی دوره کارشناسی علاوه برآنکه جنبه های عمومی قانون مراقبت از بیماررافرا می گیرند باید قوانین مربوط به حفاظت در برابر اشعه را نیز فرابگیرند تا بتوانند در اتاق های رادیوگرافی با کمترین مقدار اشعه، تصویربرداری نمایند . گفتنی است که اگر مسئول تکنولوژی رادیولوژی، آموزش لازم را ندیده باشد علاوه بر اینکه پرتو گیری بیمار را بالا می برد و به او آسیب می رساند، تصاویر مناسبی نیز از اعضای بدن تهیه نمی کند. در نتیجه، دکتر رادیولوژیست نمی تواند تفسیر مناسبی از تصاویر داشته و از روی آن ها تشخیص پزشکی دهد. با تولد این تکنولوژی، بشر از پوست و گوشت گذشت و به اعماق شگفت انگیز بدن انسان راه یافت و توانست اجزای بدن را بیشتر در معرض دید و بررسی قرار دهد.

زمانی که تصمیم یک پزشک در مورد درمان بیمار بر اساس تشخیص خودش باشد عواقب پیش‌بینی نشده‌ای خواهد داشت. در صورتی که بر حسب اتفاق عارضه‌ای برای بیمار ایجاد شود، آن پزشک به شدت تنبیه می‌شود و به تعزیرات ارجاع داده می‌شود. این نکته بسیار اهمیت دارد که امر تشخیص را باید یک رادیولوژیست انجام دهد و در دادگاه‌های حقوقی، رادیولوژیست مسئول پاسخگویی است. برای ورود به این رشته در اغلب کشورها، عموماً احتیاج به دو سال تحصیل (کاردانی یا فوق دیپلم) و در ایران ۴ سال (کارشناسی) می‌باشد. رشته های دانشگاه های علوم پزشکی شبانه ندارند فقط روزانه و پردیس دارند. فسفر، جامع‌ترین مرجع معرفی رشته‌های تحصیلی و دانشگاهی و همچنین مشاغل حرفه‌ای در ایران، و نیز معرفی فرصت‌های مهاجرتی برای هر رشته و شغل، در تلاش است تا از یکی از بزرگترین مشکلات موجود در جامعه یعنی بیکاری و همچنین عدم تطابق شغل افراد با حرفه، مهارت، رشته و علایق آنها جلوگیری کند.

هزینه تاسیس مرکز رادیولوژی خیلی خیلی بالاست اما چون چند نفر هستن و وام هم میدن اگه کسی شرایطش رو داشته باشه میتونه مرکز رادیولوژی تاسیس کنه. البته وام گرفتن هم شرایط خاص خودشو داره و هر کسی حاضر نیست وام به این بزرگی بگیره چون هزینه تاسیس مرکز رادیولوژی در حد میلیون نیست و بحث میلیارد هست. اگه بخواهید مرکز رادیولوژی بزنید که همه خدمات رادیولوژی رو داشته باشه، سی تی اسکن و ام آر آی و همه چی داشته بالای ۱۰ میلیارد سرمایه لازمه داره. ضمنا الان اگه یه رادیولوژیست بخواد مطب بزنه و فقط از سونوگرافی شروع کنه بهش مجوز نمیدن باید خدمات دیگه رادیولوژی هم ارائه بده که بهش مجوز بدن که خب اینها سرمایه زیادی میخواد. رادیولوژیست ها از پردرآمدترین متخصصان پزشکی در کشور آلمان هستند که درآمد ناخالص آن به طور متوسط ​​230،000 یورو در سال است.