دسته‌ها
اخبار

گوگل لری پیج و سرگی برین را برای مقابله با ChatGPT و چت ربات های هوش مصنوعی فرا می خواند


ماه گذشته ،ی پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران گوگل، جلسات متعددی را با مدیران این شرکت برگزار ،د. موضوع: چت ربات جدید رقیب، محصول هوشمند هوش مصنوعی که به نظر می رسد می تواند اولین تهدید قابل توجه در دهه های اخیر برای ،ب و کار جستجوی 149 میلیارد دلاری گوگل باشد.

به گفته دو فرد مطلع از جلسات، آقای پیج و برین که از زمان ، وظایف روزانه خود در این شرکت در سال 2019 زمان زیادی را در گوگل سپری نکرده بودند، استراتژی محصول هوش مصنوعی گوگل را بررسی ،د. آنها آنها طرح‌ها و ایده‌هایی را برای قرار دادن ویژگی‌های ربات چت بیشتر در موتور جستجوی Google تأیید ،د. و آنها توصیه هایی را به رهبران شرکت ارائه ،د که هوش مصنوعی را در برنامه های خود قرار داده اند.

همکاری مجدد بنیانگذاران گوگل، به دعوت مدیر اجرایی فعلی این شرکت، ساندار پیچای، بر فوریت احساس شده در میان بسیاری از مدیران گوگل در مورد هوش مصنوعی و آن ربات چت، ChatGPT تاکید کرد.

این ربات که دو ماه پیش توسط شرکت کوچک سانفرانسیسکو OpenAI منتشر شد، با توضیح ساده مفاهیم پیچیده و تولید ایده‌ها از ابتدا کاربران را شگفت‌زده کرد. برای گوگل مهمتر، به نظر می رسید که می تواند راه جدیدی برای جستجوی اطلاعات در اینترنت ارائه دهد.

فناوری جدید هوش مصنوعی گوگل را از روال عادی خود خارج کرده است. آقای پیچای یک «کد قرمز» اعلام کرد، برنامه‌های موجود را تغییر داد و توسعه هوش مصنوعی را آغاز کرد. بر اساس یک ارائه اسلاید که توسط نیویورک تایمز و دو نفر با اطلاع از برنامه ها که مجاز به بحث در مورد آنها نبودند، گوگل اکنون قصد دارد بیش از 20 محصول جدید را رونمایی کند و نسخه ای از موتور جستجوی خود را با ویژگی های چت بات در سال جاری به نمایش بگذارد. .

در همان زمان، آلفابت نیروی کار خود را کاهش می دهد. روز جمعه، این شرکت اعلام کرد که حدود 12000 شغل را پس از ولگردی در استخدام در طول همه گیری همه گیر و در بحبوحه نگر، ها از کند شدن اقتصاد، کاهش می دهد. آقای پیچای در یادداشتی خطاب به کارمندان نوشت، ا،اج‌ها «برای اطمینان از اینکه افراد و نقش‌های ما با بالاترین اولویت‌های ما به‌،وان یک شرکت همسو هستند، طراحی شده‌اند».

D. Siva،ar، مدیر تحقیقات سابق گوگل که به تأسیس استارت آپی به نام Tonita کمک کرد که فناوری جستجو را برای شرکت های تجارت الکترونیک می سازد، گفت: «این لحظه آسیب پذیری قابل توجهی برای Google است. «ChatGPT سهمی در زمین گذاشته است و می‌گوید: «در اینجا یک تجربه جستجوی جدید قانع‌کننده می‌تواند به نظر برسد».

شرکت سانفرانسیسکو یکی از جاه طلبانه ترین آزمایشگاه های هوش مصنوعی در جهان است. در اینجا به برخی از تحولات اخیر نگاهی می اندازیم.

دو نفر آشنا به این موضوع گفتند: از زم، که از وظایف روزمره عقب نشینی کرده اند، آقای پیج و آقای برین رویکردی غیرعادی به گوگل در پیش گرفته اند. آنها به آقای پیچای اجازه داده اند که شرکت و شرکت مادر آن، آلفابت را اداره کند، در حالی که پروژه های دیگری مانند راه اندازی خودروهای پرنده و تلاش های امدادی در بلایای طبیعی را دنبال کرده اند.

یک نفر گفت که بازدید آنها از دفاتر دره سیلی، شرکت در چند سال گذشته بیشتر برای بررسی پروژه های به اصطلاح مهتابی بوده است که آلفابت آن را “شرط های دیگر” می نامد. تا همین اوا،، آنها خیلی با موتور جستجو درگیر نبودند.

اما آنها مدتهاست که مشتاق هستند هوش مصنوعی را در محصولات گوگل بیاورند. ویک گاندوترا، معاون ارشد سابق گوگل، نقل می‌کند که در حدود سال 2008 ویژگی جدید جیمیل را به آقای پیج نشان داده است. برای شما؟” در سال 2014، گوگل همچنین DeepMind، یک آزمایشگاه تحقیقاتی برجسته هوش مصنوعی مستقر در لندن را ،یداری کرد.

شورای بررسی فناوری پیشرفته گوگل، هیئتی از مدیران که شامل جف دین، معاون ارشد تحقیقات و هوش مصنوعی این شرکت، و کنت واکر، رئیس امور جه، و مدیر حقوقی گوگل، کمتر از دو هفته پس از آغاز به کار ChatGPT برای بحث و گفتگو نشستند. ابتکارات شرکت آنها، با توجه به ارائه اسلاید.

آنها برنامه‌هایی را برای محصولاتی که انتظار می‌رفت در کنفرانس شرکت گوگل در ماه مه معرفی شوند، از جمله استودیوی Image Generation، که تصاویر را ایجاد و ویرایش می‌کند، و نسخه سوم AI Test Kitchen، یک برنامه آزمایشی برای آزمایش نمونه‌های اولیه محصول، بررسی ،د.

سایر پروژه‌های تصویری و ویدیویی در دست اجرا شامل ویژگی به نام S،pping Try-on، یک ویژگی صفحه سبز YouTube برای ایجاد پس‌زمینه است. سازنده کاغذ دیواری برای گوشی هوشمند پی،ل؛ اپلیکیشنی به نام مایا که کفش های سه بعدی را تجسم می کند. و ابزاری که می‌تواند ویدیوها را با ایجاد یک ویدیو جدید، طبق اسلایدها خلاصه کند.

گوگل فهرستی از برنامه های هوش مصنوعی دارد که قصد دارد به توسعه دهندگان نرم افزار و سایر شرکت ها ارائه دهد، از جمله فناوری ایجاد تصویر، که می تواند درآمد بخش Cloud گوگل را افزایش دهد. همچنین ابزارهایی برای کمک به سایر ،ب‌وکارها وجود دارد که نمونه‌های اولیه هوش مصنوعی خود را در مرورگرهای اینترنتی به نام MakerSuite ایجاد کنند که طبق این ارائه، دو نسخه Pro خواهد داشت.

گوگل همچنین انتظار دارد در ماه مه ابزاری را به نام Colab + Android Studio معرفی کند که ساخت اپلیکیشن‌ها را برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی آسان‌تر می‌کند که بر اساس ارائه، کد تولید، تکمیل و اصلاح می‌کند. ابزار دیگری برای تولید و تکمیل کد به نام PaLM-Coder 2 نیز در دست ساخت است.

مدیران گوگل امیدوارند وضعیت شرکت خود را به ،وان پیشگام هوش مصنوعی حفظ کنند. این شرکت در دهه گذشته به شدت روی هوش مصنوعی کار کرده است و قبلاً به تعداد کمی از افراد یک ربات چت که می تواند رقیب ChatGPT به نام LaMDA یا مدل زب، برای برنامه های گفتگو باشد، ارائه کرده است.

لیلی لین، سخنگوی گوگل در بی،ه‌ای گفت: «ما همچنان به آزمایش داخلی فناوری هوش مصنوعی خود ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم که مفید و ایمن است و مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن تجربیات بیشتر در خارج هستیم.» او افزود که هوش مصنوعی برای افراد، مشاغل و جوامع مفید خواهد بود و گوگل در حال بررسی اثرات اجتماعی گسترده‌تر این فناوری است.

گوگل، OpenAI و دیگران هوش مصنوعی خود را با مدل‌های به اصطلاح زبان بزرگی توسعه می‌دهند که بر اطلاعات آنلاین تکیه می‌کنند، بنابراین گاهی اوقات می‌توانند اظهارات نادرست را به اشتراک بگذارند و نگرش‌های نژادپرستانه، ،تی و دیگر جانبدارانه را نشان دهند.

این کافی بود تا شرکت‌ها در ارائه این فناوری به عموم محتاط باشند. اما چندین شرکت جدید، از جمله You.com و Perplexity.ai، در حال حاضر موتورهای جستجوی آنلاین را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد از طریق یک ربات چت آنلاین سؤال بپرسید، دقیقاً مانند ChatGPT. مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی نسخه جدیدی از موتور جستجوی Bing خود است که شامل فناوری مشابهی است گزارش از اطلاعات

با توجه به ارائه بررسی شده توسط The Times، آقای پیچای سعی کرده است تا بررسی های تایید محصول را تسریع بخشد. این شرکت یک فرآیند بررسی سریع به نام ابتکار «خط سبز» را ایجاد کرد، و گروه‌هایی از کارمندان را که سعی می‌کنند اطمینان حاصل کنند که فناوری منصفانه و اخلاقی است را تحت فشار قرار می‌دهد تا سریع‌تر فناوری هوش مصنوعی آینده آن را تأیید کنند.

طبق این ارائه، این شرکت همچنین راه‌هایی را برای تیم‌های توسعه‌دهنده هوش مصنوعی پیدا خواهد کرد تا بررسی‌های خود را انجام دهند و سطح ریسکی را که می‌خواهد هنگام انتشار این فناوری متحمل شود، «تجدیدسنجی» می‌کند.

عواقب رویکرد ساده تر گوگل هنوز مشخص نیست. بر اساس تحلیلی که گوگل گردآوری کرده است، فناوری آن نسبت به معیارهای گزارش شده توسط OpenAI در شناسایی محتوای نفرت انگیز، سمی، ، یا خشونت آمیز عقب افتاده است. در هر دسته، OpenAI از ابزارهای گوگل، که در ارزیابی محتوا نیز از دقت انس، برخوردار نبود، برتری یافت.

گوگل حق چاپ، حریم خصوصی و ضد انحصار را به ،وان خطرات اصلی این فناوری در ارائه اسلاید ذکر کرده است. این سازمان گفت که اقداماتی مانند فیلتر ، پاسخ‌ها برای حذف مطالب دارای حق چاپ و جلوگیری از اشتراک‌گذاری اطلاعات شناسایی شخصی توسط هوش مصنوعی، برای کاهش این خطرات لازم است.

برای نمایش جستجوی ربات چت که گوگل برای امسال برنامه ریزی می کند، دریافت درست حقایق، اطمینان از ایمنی و خلاص شدن از اطلاعات نادرست اولویت هستند. برای سایر خدمات و محصولات آینده، این شرکت دارای نوار پایین تری است و طبق ارائه، سعی خواهد کرد مسائل مربوط به نفرت و سمیت، خطر و اطلاعات نادرست را به جای جلوگیری از آنها مهار کند.

این شرکت قصد دارد، به ،وان مثال، برای جلوگیری از سخنان مشوق عداوت و تنفر، برخی از کلمات را مسدود کند و سعی خواهد کرد سایر مسائل احتمالی را به حداقل برساند.

گوگل انتظار دارد که ،ت ها محصولات هوش مصنوعی خود را برای نشانه هایی از این مشکلات بررسی کنند. این شرکت اخیراً موضوع تحقیقات و شکایت های متعدد ،تی بوده است که آن را به اقدامات تجاری ضد رقابتی متهم کرده است. طبق این ارائه، پیش‌بینی می‌کند که «فشار افزایش یافته بر تلاش‌های نظارتی آل به دلیل نگر،‌های فزاینده درباره اطلاعات نادرست، محتوای مضر، سوگیری، و حق نسخه‌برداری».

تریپ میکل و کید متز گزارش کمک کرد


منبع: https://www.nytimes.com/2023/01/20/technology/google-chatgpt-artificial-intelligence.html