دسته‌ها
اخبار

رشته اتاق عمل معرفی رشته گرایش ها بازار کار-تکنولوژِی جهانی

ظرفیت پذیرش رشته های دانشگاهی علوم تجربی را در مطلبدانشگاه های پذیرنده و ظرفیت آنها در آزمون سراسری علوم تجربیبخوانید. همان‌طور که اشاره کردم، اد جراح به کسی گفته می‌شود که در تمام جراحی‌ها کنار یک جراح حضور دارد؛ یک امتیاز مثبت برای کارشناسان اتاق عمل، تبدیل شدن به اد است. جراحان به دستیاری دارند که عمل جراحی را تا یک حد راحت کند، کسی که بتواند در طول عمل، اکثر مراحل را پیش‌بینی کند و وسایل مورد نیاز را در اختیار جراح قرار دهد، می‌تواند گزینه مناسبی برای اینکار باشد. تبدیل شدن به اد، علاوه بر امنیت شغلی بالاتر، مزیت‌های دیگری از جمله درآمد بیشتر نسبت به یک کارشناس اتاق عمل عادی را هم دارد. تکنسین‌های اتاق عمل به این دلیل که دستیار پزشک جراح هستن کم کم مهارت انجام بعضی از کارهای جراحی را در حین عمل یاد میگیرند و ممکن است پزشک جراح درصدی جدا از حقوقشان برای آنها در نظر بگیرد که میتواند درآمدشان را افزایش یابد. همچنین برخی کارشناس‌های اتاق عمل هم با شرکت‌های تجهیزات پزشکی همکاری میکنند.

  • در وهله اول باید یادآوری کنیم که در حال حاضر دانشگاه های بسیار زیادی در سطح کشور امکان پذیرش در این رشته را فراهم کرده و ظرفیت قابل توجهی برای آن هر ساله در دفترچه کنکور سراسری تجربی اعلام می شود.
  • به علت سرپا ایستادن های طولانی فرد در اتاق جراحی، ممکن است در طی زمان به کمر درد یا آرتروز مبتلا شود؛ همچنین امکان ابتلا به بیماری های واگیردار حین حضور در اتاق عمل هم وجود دارد.
  • دستیار اول در طی عمل جراحی به طور مستقیم وظیفه ی کمک به پزشک جراح را دارد و کارهایی مانند کمک به خونگیری، برش بافت ها، بخیه زدن و … تحت نظارت مستقیم جراح بر عهده ی اوست.
  • این فارغ التحصیلان باید به طور مداوم اطلاعات خودر ا به روز کنند و با به کارگیری دانش خود بهترین عملکرد را اتاق عمل داشته باشند.
  • به همین دلیل داشتن یک برنامه ریزی درست و دقیق و همچنین تلاش و پشتکار لازمه اصلی ورود به این رشته برای علاقه مندان هستند.

تکنسین ها به طور معمول 40 ساعت در هفته کار می کنند، اما در صورت بروز اضطراری نیاز به دسترسی یا تماس تلفنی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر به معرفی کارشناسی رشته اتاق عملمراجعه کنید. رشته فیزیوتراپی یکی از شاخه های پیراپزشکی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. به همین دلیل، برخی از افراد به دنبال پذیرش در دانشگاه ها بدون شرکت در کنکور هستند. داوطلبان با تحصیل در رشته مهندسی فناوری تجهيزات پزشكی – اتاق عمل، قابليت و مهارت های لازم را برای نگهداری، كالیبراسیون، تشخيص و برطرف كردن ایراد و مشکلات تجهيزات اصلی اتاق عمل كسب می کنند. این مهندسان در بخش های اتاق عمل، ارتباط مناسبی را ميان تجهيزات پزشكی و كادر درمانی به وجود می آورند.

همه چیز درباره ارشد آموزش هوشبری: دروس امتحانی کنکور، بازار کار، درآمد

کاربردهای رشته تکنولوژی اتاق عمل تربیت نیروهای متخصص و حرفه ای در زمینه ارائه خدمات مربوط به تکنولوژیست جراحی است. نیروهای حرفه ای وارد شده در این عرصه جایگاه خود را در عرصه‌های مختلف جراحی پیدا کرده و به عنوان کارشناس مسائل عمومی اتاق عمل می‌توانند تاثیر فوق‌العاده زیادی برای هرچه بهتر کردن شرایط جراحی ها و رفع بیماری ها در جامعه داشته باشند. تخصص هایی که در رشته تکنولوژی اتاق عمل به آنها پرداخته می شود کمتر در سایر رشته ها تعریف شده و به همین دلیل دانش آموختگان این رشته می توانند به اهداف و کاربردهای خاص خود را در بخش‌های مختلف درمان ایفا نمایند. در جدول زیر می توانید تقسیم بندی واحدهای درسی رشته تکنولوژی اتاق عمل در مقطع کارشناسی را در دانشگاه های کشور مشاهده کنید. رشته‌ی تکنولوژی اتاق عمل که با عنوان کارشناسی پیوسته‎‌ی اتاق عمل نیز شناخته می‌شود، یکی از رشته‌های پیراپزشکی در حوزه‌ی درمان است. دانشجویان این رشته ضمن آشنایی با اصول اتاق عمل و تکنولوژی‌های نوین در جراحی‌های تخصصی و فوق تخصصی، اصول مراقبت از بیماران در قبل، حین و بعد از عمل جراحی می‌آموزند.

طرح تعهد خدمت رشته اتاق عمل

با داشتن مدرک کارشناسی موقعیت های کاری بسیار بهتری تا مدرک کاردانی نصیب فرد می شود. © کلیه حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک می باشد. آماده نمودن اتاق عمل، انتقال بیمار، کمک به پوزیشن دادن به بیمار،پرپ بیمار (ضدعفونی کردن محل عمل) فراهم نمودن لوازم و تجهیزات اضافی لازم در طول عمل جراحی و ارزیابی مداوم شرایط اتاق عمل و برآورده نمودن نیازهای تیم جراحی است. هزینه تحصیل برای مقطع کارشناسی ارشد این رشته نیز به طور میانگین ۲۰ الی ۲۵ هزار دلار خواهد بود. علاوه بر این امکان ادامه تحصیل در رشته اتاق عمل تا مقطع دکتری در کشور عزیزمان ایران و همچنین کشورهای خارجی وجود دارد.

همه چیز درباره ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت: بازارکار و درآمد

رشته اتاق عمل یکی از رشته های پر متقاضی، کاربردی و پر اهمیت است که سالانه متقاضیان زیادی برای ثبت نام در این رشته تلاش کرده و با یکدیگر رقابت می کنند. افراد با تحصیل در این رشته وظایف مختلفی را مانند استریلیزه کردن اتاق عمل، بررسی سالم بودن ابزارها و دستگاه های اتاق عمل، کمک به بند آوردن خونریزی بیمار و… بر عهده می گیرند. رشته مهندسی فناوری تجهیزات پزشکی – اتاق عمل در دو مقطع کاردانی و کارشناسی و با توجه به سوابق تحصیلی داوطلبان در دانشگاه های علمی کاربردی به پذیرش دانشجو می پردازد.

اما حضور گسترده تکنسین های اتاق عمل با شروع جنگ جهانی اول و دوم شکل گرفت. برای اطلاع از آخرین مقالات آموزشی ما حتمأ در قسمت خبرنامه سایت ثبت نام کنید و طبق قرار همیشگی من و شما عزیزان، از بخش ارسال دیدگاه‌های سایت بخون، منتظر ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان هستیم. همچنین در صورت رضایت خاطر، با رنگی کردن ستاره‌های مقاله، موجبات قوت قلب ما را فراهم خواهید کرد. طبق اطلاعات موجود، در حال حاضر حقوق یک کارشناس اتاق عمل که استخدام رسمی است حدود 10 الی 15 میلیون در سال 1400 می‌باشد که البته هر سال می‌تواند تغیر کند.