دسته‌ها
اخبار

تکنولوژِی چیست؟ رسانه‌های اجتماعی-تکنولوژِی جهانی

انواع زیرپوش‌های آنتی باکتریال مخصوص بزرگسالان که به صورت زنانه و مردانه وجود دارند، نظیر انواع شورت‌ها، رکابی‌ها و …. امروزه روبات‌هایی مثل روبات جاروبرقی را داریم که به کمک انسان می‌آید تا در زمان صرفه‌جویی کند و آسایشِ بیش‌تر را برای او فراهم کند. همچنین در صنعت هم برخی کارها را روبات‌ها انجام می‌دهند، هر چند نه آن قدر هوشمند و فقط در حد انجامِ یکسری کارهای از پیش تعیین شده؛ ولی به طور قطع در آینده این روبات‌ها می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. باید منتظر باشیم و ببینیم دنیای فناوری چه تازه‌های برای ما در این حوزه‌ها به ارمغان می‌آورد. با توسعه تکنولوژی‌هایی مثل واقعیت مجازی VR و واقعیت افزوده AR این تجربه بیش از پیش شبیه به فیلم آواتار ساخته جیمز کامرون Avatar by James Cameron خواهد شد. آواتار در مکاتب هندو به معنی تجسدِ مادی خداوند در قالب انسانی است.

  • این دانش جدید ممکن است توسط مهندسان برای ساخت ابزار ها و ماشین های جدید مانند مواد نیمه رسانا، کامپیوتر ها و سایر شکل های تکنولوژی های پیشرفته مورد استفاده قرار بگیرد.
  • نانو درواقع به مواد بسیار ریزی گفته می‌شود که از طریق فرایند مخصوصی که توسط دانشمندان این حوزه ابداع شده است، تشکیل می‌شود.
  • در این متن قصد داریم برخی از جدیدترین تکنولوژی‌ها را برای شما معرفی کنیم.
  • ساده‌ترین شکل فناوری توسعه ابزارهای اساسی زندگی و استفاده از آنهاست.

چنین توربین هایی بیشتر برقی را که امروزه مصرف می شود تولید می کنند. مصرف برق و استاندارد های زندگی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. این باور وجود دارد که برق رسانی، مهم ترین دستاورد مهندسی قرن بیستم بوده است.

تکنولوژی و اینترنت پرسرعت تا چه حد؟‌

علم با مطالعه طبیعت به بررسی رفتارهای طبیعی و فیزیکی پرداخته و به دنبال کشف پدیده‌ها است و در حالی‌ که فناوری با به‌ کارگیری ایده‌ ها و دستاوردهای علمی، خدمات و کالای مورد نیاز بشر را ارائه می‌کند. فناوری در یکی از جنبه های خود به توسعه اقتصادهای پیشرفته تر از جمله اقتصاد جهانی امروزی کمک می کند و امکان ایجاد طبقه خوشگذران را فراهم کرده است. علام با مطالعهٔ طبیعت به بررسی رفتارهای طبیعی و فیزیکی پرداخته و به دنبال کشف پدیده‌ها است و در حالی‌که فناوری با به‌کارگیری ایده‌ها و دستاوردهای علمی، خدمات و کالای مورد نیاز بشر را ارائه می‌کند. فناوری کاربرد عملی دانش و ابزاری برای کمک به تلاش انسان است.

استفاده از فناوری هایی مانند بلاک چین، داده های بزرگ، بیومتریک. افزایش سرعت اینترنت باعث یکپارچه‌تر شدن شبکه جهانی و رونمایی از تکنولوژی‌های جدید خواهد شد که برای دسترسی به آن‌ها نیازمند سرعت بالایی هستیم. اگر سوالی در این زمینه داشتید، حتماً در قسمت نظرات ما را مطلع کنید.

دسترسی به مجله اینترنتی برایتو بلاگ

اینترنت بی سیم و فضای ابری به کارکنان ریموت و دور کار این امکان را داده تا به برنامه ها، منابع و اطلاعات شرکت ها از هرجایی دسترسی داشته و وظایف خود را انجام دهند. فناوری به کار بستن صنعتی نتایج علمی که کار فن شناسان و مهندسان است و به علم و علم محض اختصاص داده شده است. تکنولوژی بر فعالیت علمی در راه بهبود روش ها و وسایل صنعتی قدیمی بدون ارجاع به اصول علمی دلالت دارد. یعنی گرایش به اختراع اشیا و فرایندهای جدید یا ایجاد بهبود در اشیا و فرایندهای قدیمی تر. زيرا قدرت اختراع از هدف اصليش که برآوردن و ساختن خواست‌ها و نيازها بود، دور شده بود و ظاهراً در عوض کوشش فراواني در راهي صرف شده است که مي‌توان آن را اختراع براي سرگرمي ناميد.

در ایران شما در بهترین حالتِ ممکن سرعتی معادل 9 مگابایت در ثانیه با موبایل را تجربه می‌کنید. انسان می‌تواند محیطِ خود را بشناسد و به صورتی روان در آن حرکت کند. شاید در این قسمت یادِ جاروبرقی‌های هوشمند بیوفتیم که خود به خود مسیر را تشخیص می‌دهند و یک محیط را جارو می‌زنند. یکی دیگر از ویژگی‌های تکنولوژی AI پردازش‌ تصویر image recognition است. که هم اکنون در سیستم‌های کامپیوتری می‌بینیم و بر پایه تصویر است. به عنوان مثال می‌توان به انواعِ پردازش‌گرهای تصویر در دوربین‌های دیجیتال اشاره کرد.

واژه فناوری اغلب به نوآوری‌ها و نو ابزارهایی اشاره دارد که از اصول و فرایندهای تازه یافتهٔ دانشی بهره می‌گیرند. از این رو مقولهٔ فناوری ممکن است در بدو مواجهه عجیب جلوه کند. حتی نوآوری‌های بسیار کهن مانند چرخ هم نمونه‌هایی از فناوری بوده و به‌شمار می‌روند. دلالت دارد بر مجموعه‌ای از دانش و مهارتی که مبشر اختراعات و ترقیات فنی بوده یا بالقوه قابل استفادهٔ آن‌ها باشد.