دسته‌ها
اخبار

توییتر دسترسی به برخی از توییت‌ها را در ترکیه قبل از انتخابات شدید محدود می‌کند


در آستانه یکی از مهم ترین انتخابات در تاریخ این کشور، توییتر شروع به مسدود ، پست ها در ،یه کرد. این شرکت گفت: «در پاسخ به روند قانونی و برای اطمینان از اینکه توییتر در دسترس مردم ،یه باقی بماند، ما امروز برای محدود ، دسترسی به برخی از محتواها در ،یه اقدام کرده‌ایم.» ، به زبان های ،یسی و ،ی. ما در راستای خط مشی خود این اقدام را به صاحبان حساب اطلاع داده ایم. این محتوا در سایر نقاط جهان در دسترس خواهد بود.»

در پاسخ به روند قانونی و برای اطمینان از اینکه توییتر در دسترس مردم ،یه باقی می ماند، ما امروز برای محدود ، دسترسی به برخی از محتواها در ،یه اقدام کرده ایم.

— امور ،تی جه، توییتر (@GlobalAffairs) 13 مه 2023

توییتر نگفت کدام توییت‌ها را مسدود می‌کند و این شرکت دیگر با بخش ارتباطاتی که Engadget می‌توانست برای اطلاعات بیشتر با آن تماس بگیرد، اداره نمی‌کند. به طور قابل پیش بینی، تصمیم برای انطباق با درخواست سانسور از سوی ،ت ،یه، عقاید آزادی بیان ایلان ماسک را در کانون توجه قرار داده است. روز جمعه، ماسک که در همان روز از توییتر نام برد، به او حمله کرد بلومبرگ متیو ایگلسیاس، ستون نویس، زم، که پیشنهاد کرد این تصمیم “باید گزارش های جالبی از فایل های توییتر ایجاد کند.”

«ایگلسیاس مغزت از سرت افتاد؟ انتخاب این است که توییتر به طور کامل متوقف شود یا دسترسی به برخی از توییت ها محدود شود. کدام را میخواهی؟” مشک در ایگلسیاس توییت کرد.

ایگلسیاس مغزت از سرت افتاد؟ انتخاب این است که توییتر به طور کامل متوقف شود یا دسترسی به برخی از توییت ها محدود شود. کدام را میخواهی؟

— ایلان ماسک (@elonmusk) 13 مه 2023

مانند ، انتخابات روز یکشنبه می تواند پیامدهای مهمی برای ،یه داشته باشد. پس از دو دهه قدرت، رجب طیب اردوغان با معتبرترین تهدید برای ریاست جمهوری خود در دوران اخیر مواجه است. پیش از مسابقه یکشنبه، نشان داد که کمال کیلیچداراوغلو، رهبر مخالفان، کمی از حریف خود پیش افتاده است. در صورت انتخاب، قلیچداراوغلو وعده داده است که سیاست داخلی کشور را تغییر خواهد داد. ش،ت اردوغان همچنین می تواند تأثیر عمیقی بر روابط ،یه با دیگر قدرت های منطقه از جمله روسیه و ناتو داشته باشد. مطابق اگر یک نامزد نتواند بیش از 50 درصد آرا را به دست آورد، دور دوم انتخابات کشور در 28 مه برگزار می شود. تا زمان نگارش این مقاله، اردوغان دارای 11 درصد برتری است در مورد کیلیچداراوغلو، اگرچه با شمارش آرا بیشتر ممکن است این وضعیت تغییر کند.




منبع: https://www.engadget.com/twitter-limits-access-to-some-tweets-in-turkey-ahead-of-tightly-con،d-election-171432725.html?src=rss