دسته‌ها
اخبار

مدارگرد ماه ناسا زباله های فرودگر شکست خورده ژاپن را پیدا می کند


ناسا تصاویر جدیدی منتشر کرده است که به نظر می رسد بقایای ش،ته فرودگر هاکوتو ژاپن را نشان می دهد که ماه گذشته در یک ماموریت ناموفق بر سطح ماه سقوط کرد.

فضاپیمای Hakuto-R Mission 1 که توسط استارتاپ فضایی اکتشاف ماه مستقر در توکیو سازماندهی شده است، در دسامبر 2022 با هدف تبدیل شدن به اولین فضاپیمای با بودجه خصوصی برای فرود و عملیات بر روی سطح ماه به فضا پرتاب شد.

اما پس از چندین ماه در فضا، یک ناهنجاری در آ،ین لحظات قبل از فرود برنامه ریزی شده فضاپیما رخ داد. با از بین رفتن تمام تماس ها، نحوه و مکان دقیق برخورد فرودگر با ماه مشخص نیست، اما به نظر می رسد تصاویری که اخیراً توسط مدارگرد شناسایی ماه ناسا (LRO) گرفته شده است، نور جدیدی را در مورد این پرونده روشن کرده است.

LRO با استفاده از دوربین های زاویه باریک خود 10 تصویر در اطراف محل فرود برنامه ریزی شده ثبت کرد. به گفته ناسا. با مقایسه تصاویر قبل و بعد، گروهی توانستند قطعاتی از فرودگر ناکام هاکوتو را که در فاصله وسیعی پخش شده بودند، انتخاب کنند. ناسا آنها را در یکی از تصاویر که در زیر نشان داده شده است علامت گذاری کرده است:

قطعات احتمالی فرودگر ایسپیس که بر روی ماه سقوط کرده است.
ناسا / GSFC / دانشگاه ایالتی آریزونا

ناسا گفت: «تصویر حداقل چهار تکه ، برجسته و چندین تغییر کوچک را نشان می دهد.

این سایت اضافه کرد که محل سقوط با جزئیات بیشتری در ماه‌های آینده با استفاده از تصاویر LRO اضافی که در نورهای مختلف و هندسه‌های مشاهده گرفته می‌شوند، تجزیه و تحلیل خواهد شد.

هدف اصلی ماموریت i،e استقرار دو مریخ نورد کوچک بر روی سطح ماه و به طور گسترده تر برای نشان دادن توانایی خود در قرار دادن موفقیت آمیز یک فرودگر بر روی سطح ماه بود.

علیرغم پایان ناامیدکننده این تلاش، i،e اعلام کرد که توانسته تا آ،ین لحظه اطلاعات ارزشمندی را برای کل ماموریت به دست آورد و از دانشی که به دست آورده برای تلاش مجدد با ماموریت مشابه به ،وان بخشی از کار خود برای پیشبرد تلاش ها استفاده خواهد کرد. توسط بخش خصوصی در توسعه فضا

ناسا چندین میلیارد دلار برای قراردادهایی با شرکت های خصوصی برای توسعه فرودگرهایی که قادر به آوردن محموله به سطح ماه به ،وان بخشی از برنامه Artemis خود هستند، هزینه می کند.

توصیه های سردبیران







منبع: https://www.di،altrends.com/،e/nasa-lunar-orbiter-locates-debris-from-،ans-failed-lander/